Endaxi? Nee, dank u, we lopen liever
#1
Wie kent dit wandelboek over de Peloponessos? Is het aan te bevelen?

[Afbeelding: io3f9u.jpg]

Multiquote:Endaxi? Nee dank u, wij lopen liever! 23 Wandelingen in het zuidwesten van de Peloponnesos.

Zo heet de wandelgids die onlangs in drie talen (Duits, Nederlands en Engels) is verschenen en met 12,5 x 20,5 cm. goed in iedere rugzak past.
 
Endaxi?... is geschreven en samengesteld door drie enthousiaste wandelaars, Karin Arleth, Annie van Doorn en Anita Strijbis. In 23 beschreven rondwandelingen, in lengte variërend van 8 tot 22km, geven zij een goed beeld van de wandelmogelijkheden in Messinia, het meest zuidelijke deel van het vaste land van Griekenland. Zij kennen het gebied als hun broekzak en hebben uit al hun zwerftochten met zorg en enthousiasme de mooiste wandelingen samengesteld en beschreven.
 
De 23 routes bieden een dwarsdoorsnede van al het moois dat Messinia te bieden heeft. Van stille ruïnes uit de klassieke oudheid tot verlaten dorpen in het binnenland, van schaduwrijke olijfboomgaarden tot idyllische, afgelegen kloostertjes, van bijzondere stranden tot beschermde natuurgebieden en van smalle bergpaden tot dicht begroeide dalen.
De routes zijn overzichtelijk en duidelijk beschreven en voorzien van een schematisch kaartje waarop de wandeling is afgebeeld. En uiteraard ontbreken ook sfeervolle foto’s niet! Ook wordt bij elke wandeling iets verteld over wat er onderweg zoal te zien, te weten of te beleven valt.
En voor de liefhebbers van mountainbiking ............: bijna alle routes kunnen ook met de mountainbike worden afgelegd.
Te vinden op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ik ken het boekje niet maar de reviews op deze site geven wel een duidelijk beeld. Ik ben zelf een reis aan het voorbereiden om de Peloponnesos te bezoeken met de bedoeling veel te wandelen. Ik denk niet dat ik dit boekje zou aanschaffen.
Quote
#3
Irini, waarom zou je dit boekje " Endaxi" niet aanschaffen? Ik ben heel benieuwd.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






+ Foto - Galerie.

Een wandelgroep loopt elke zaterdag o.a. wandelingen uit dit boekje. Ik zelf heb goede ervaringen met dit boekje en met mij meerdere mensen van verschillende nationaliteiten die met deze loopgroep meelopen.
Quote
#4
Toen we vorig jaar in Stoupa waren hadden de 'buren' in ons appartement het boekje bij zich en hebben daar wat wandelingen mee gemaakt. Ben helemaal vergeten te vragen hoe het was bevallen. De drie reviews op de website zijn weliswaar niet erg positief maar dat kan natuurlijk ook een individuele ervaring zijn. Vandaar dat ik even wilde informeren of er ook Oriste-leden ervaring mee hebben.
Quote
#5
jammer dat er geen Griekse spelling is gebruikt om de grap iets te verduidelijken...'en..taxi' is leuker dan 'en..daxi' :p
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lopen op Lesbos Gerco 18 5.009 25 August 2018, 14:38
Laatste bericht: Nanny
  Vikos kloof lopen Doret 9 12.977 07 June 2012, 08:15
Laatste bericht: Geni

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)