Trouwen Corfu - prijzen
#1
Volgend jaar gaan wij trouwen op Corfu. We regelen alles zelf, we worden bijgestaan door Corfioten waar wij al jaren komen. We zijn nu een beetje alles op papier aan het zetten van hoe we het willen en wat we willen zodat als wij straks weer naar Corfu gaan we het kunnen bespreken/regelen. Heel veel kan ik gelukkig al vinden op internet maar wat ik niet kan vinden zijn de prijzen voor bijv. een bruidstaart, bloemen, muziek enz. Ik zou toch graag vooraf bekend zijn met prijzen zodat we ter plekke kunnen onderhandelen of weten dat we de juiste prijs betalen.

Wie kan me aan deze info helpen of weet websites waar de info te vinden is? Mag een Griekse website zijn, ik kan een aardig woordje Griekse speken/lezen :)

Recent vroeg ik een prijsopgave op voor het volgende:
muzikale begeleiding naar de kerk en s'avonds vanaf 20:00 tot het eind muziek. De band bestaat uit 3 leden en ze rekenen hier 1500 euro totaal voor. Ik heb geen idee of dit een goede prijs is?
Quote
#2
Voor je beeldvorming: Heb feest gegeven van 14.00 tot 19.00 uur. betaalde voor zangeres, zanger/gitarist, zanger/bouzoukispeler 300 euro. Beste band van Zuid-Pilion.
Quote
#3
Dank je wel Jan voor je reactie. Mijn gevoel zei al dat 1500 wellicht aan de hoge kant was, maar na het lezen van jouw reactie is dat gevoel sterker geworden. 

Weet jij toevallig een site waar iets van prijzen te vinden zijn?
Quote
#4
Genoemde prijs zou in Nederland redelijke zijn gezien het feit dat de band tijdens de gang  naar de kerk tot sluiting van het feest om ?  uur nonstop beschikbaar is. In Griekenland waar meer bands beschikbaar zijn is dit wellicht een ander verhaal. Toch zou ik kiezen voor kwaliteit. Ga vooral niet alleen op prijs af. Informeer waar de band  van je keuze speelt en informeer naar de mogelijkheid dit optreden bij te wonen. Kijk of hun genre aansluit bij wat je voor ogen hebt. Informeer naar bijkomende kosten als: maaltijden, vervoerskosten, overnachtingskosten als band van ver moet komen. Wij waren ooit in Aghios Konstantinos op Samos op vakantie. Op een avond waren er 3 trouwpartijen met bands. Het niveau ontweek elkaar niet zo. Maar soms maakt het wezenlijk verschil. Speelt men voor locale gasten of ook voor Nederlandse? Smaken verschillen. locale muziektradities zijn voor Nederlandse gasten misschien niet om aan te horen. Hou daar rekening mee als je een band uitzoekt, je wilt immers dat iedereen een mooie avond heeft. Maar vooral: ga voor kwaliteit en gun jezelf, je gasten maar ook de band een allermooiste avond. veel plezier met de voorbereidingen,  een hele mooie trouwdag en de allerbeste wensen voor de toekomst.
Quote
#5
Bedankt voor je reactie Erwin. Kwaliteit vinden wij ook belangrijker dan de prijs hoor, maar omdat we eigenlijk totaal niet op de hoogte zijn van de Griekse prijzen is het lastig inschatten.

Ik zal het iets verduidelijken: de band begeleid mij naar de kerk (zeg zo'n 30 minuten wandelen). Hierna gaan ze weer en komen ze s'avonds terug op het feest. Ze zijn dus zeker niet nonstop bij ons aanwezig :) Ze zullen dus pak hem beet zo'n 5 uur aanwezig zijn verwacht ik. Wat vind je in dat geval van de prijs die ze me genoemd hebben?

Overnachten e.d. zal niet aan de orde zijn (Corfu is niet groot en ze wonen in de buurt waar het feest gegeven zal worden), maaltijden krijgen ze van ons.
Quote
#6
Allereerst organiseer ik jaarlijks een feest in Nederland en weet dat zelfs de beste bands een soms een feest niet kunnen dragen. Ken je de band? Ken je hun muziekgenre? Ken je iemand op Kerkyra die hen kent, hun muziekgenre?  Hebben ze een website die je kunt raadplegen? De prijs is enigszins aan de hoge kant volgens mij. Maar bedenk dat zij na de begeleiding naar de kerk tot aanvang feest geen optreden tussendoor kunnen doen. Een open einde kan ook van invloed zijn op de prijs. Spreek een tijdstip af waarop het feest stopt. Misschien drukt dat de prijs, anders gaan ze er misschien vanuit dat ze tot diep in vroege uurtjes doormoeten. De eerder genoemde prijs van 300 Euro ik ooit betaald voor een band van 3 personen voor 2 uur in Epiros, maar deze muzikanten stonden wel ooit in Paradiso. Je wilt niet dat wie dan ook die bij deze onvergetelijke dag betrokken is er de kantjes afloopt. Ga luisteren, leg afspraken vast. Ps er zijn bands die tegen betaling door gasten afwijken van repertoire.  Daardoor zou het kunnen dat je muziek hoort uit een bepaalde streek of genre dat je niet wilt horen. Maak ook hier afspraken over en bedenk: hoe goedkoper de band hoe meer risico (Grieks woord) op dit soort bijverdiensten. Als je niet van lyra houd maar een gast betaald de band om er een half uurtje te spelen word je niet blij.
Quote
#7
Ps, jaren geleden vierden mijn partner en ik ons 12 1/2 jarig huwelijk. In Nederland. Wij boekten toen het bekendste duo in ons land en de bekendste zangeres. We hebben betaald wat zij vroegen, zij gaven ons de mooiste avond van mijn leven, in geen valuta uit te drukken. Tot op de dag van vandaag vergeet ik nooit meer dat zij een nummer dat niet op het repertoire stond speciaal voor vrienden van ons hebben ingestudeerd.  De laatste dans, uit Epiros, was onbeschrijfelijk. Bedankt Christina, Stavros en Yannis. Ik organiseer feitelijk ieder jaar een huwelijk tussen de Grieken en de Nederlanders. Heb ieder jaar met dit soort kwesties te maken. Mijn advies: zorg dat je goed bent ingelicht en gun jezelf een mooie avond en voorkom dat ze halverwege naar een ander feest vertrekken.
Quote
#8
Dank je Erwin!

Ik ken ze niet persoonlijk, enkel via FB. Heb veel video's van ze gezien, het is wel wat we graag willen, lekker traditioneel. De tip over een eind tijdstip ipv een open eind vind ik een goede, daar heb ik helemaal niet aan gedacht. We gaan over een paar maandjes naar Corfu, we hebben daar locale vrienden die ons helpen. Wellicht scheelt het ook als zij het regelen, als locals zijnde. Het is wel erg leuk om zo met de voorbereidingen bezig te zijn. Wat je zegt...het moet voor ons en onze gasten een onvergetelijke dag worden en dat mag best wat kosten, maar ik wil wel een eerlijke prijs. En daar twijfel ik een klein beetje aan. Maar rondvragen en informatie inwinnen kost gelukkig niets. Mocht je iets op Corfu weten? Dan hoor ik het graag.

Kun je ook iets vertellen over echte Griekse tradities betreft een bruiloft? We gaan niet voor niets op Corfu trouwen, we hebben een Grieks hart en willen het liefst alles zo traditioneel mogelijk doen :)
Quote
#9
Dat klinkt wel super zeg! Je vergeet dat dus nooit meer. Zo'n mooie herrinnering willen wij ook overhouden aan onze trouwdag. Gelukkig hebben we nog een kleine 15 maanden, dus nog wel even wat tijd om alles uit te zoeken en te regelen.

Hebben jullie hier dat feest gegeven of in Griekenland?
Quote
#10
Ons 12 1/2 jarig samenzijn hebben we in Nederland gevierd. De band hebben we eerst beluisterd tijdens een optreden in een restaurant. Ik heb hen ontdekt op internet. Voor de verjaardag in Epiros heb ik onze vrienden van Porfyron de band laten boeken. Ik kende hen niet, behalve dat de lyra speler die  in het televisie programma voorkwam waarin Porfyron in een aflevering centraal stond. Kijk op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor diverse columns over trouwen in Griekenland. Hier vind je een interview met een deskundige en diverse links naar handige websites. Laat je goed adviseren op alle gebied en leg afspraken vast. Daarnaast: je kunt prijzen van restaurants en muziekanten uit onderhandelen. dit komt echter de kwaliteit vaak niet ten goede. Vertrouw op jullie vrienden op Kerkyra: zij weten wat gangbaar is. Veel plezier met de voorbereidingen. Alvast mijn gelukwensen. de directe links:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(inclusief video Griekse top designer bruidsmode)

[Afbeelding: 2qxvv9c.jpg][Afbeelding: 2qxvv9c.jpg]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hogere prijzen Griekenland kokkari2020 82 16.368 06 February 2023, 11:06
Laatste bericht: El Greco
  Prijzen 2023 Goedas 16 3.334 09 September 2022, 11:45
Laatste bericht: Cretenzer
  Al wat bekend over de prijzen in Griekenland Kosta 9 2.586 13 June 2020, 17:03
Laatste bericht: El Greco
  Idiote prijzen op Krete Cornelius 49 11.836 14 June 2019, 16:26
Laatste bericht: Ger
  prijzen hoogseizoen Arthur 20 8.642 09 March 2015, 14:28
Laatste bericht: chris
  Prijzen Pavlos1963 5 3.707 30 June 2013, 20:11
Laatste bericht: Barbaraki
  Lonen omlaag - Prijzen omhoog! Aleko 6 5.725 11 December 2012, 17:06
Laatste bericht: Arthur
  Trouwen in Griekenland??? Buitenlandse Bruiloft 11 8.182 25 December 2011, 18:27
Laatste bericht: Imogen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)