Chania - Χανιά
#1
Kalimera iedereen!

Ik kon nog geen topic vinden over Xania, mocht die er wel zijn delete deze maar!


Ik ga over twee weken een weekend naar Xania (echte Griekenland vakantie is later dit jaar) en heb al wat informatie opgezocht. Ik denk dat ik zeker een dag mij kan vermaken in de oude Venitiaanse stad en haven, maar weet iemand nog meer (niet perse toeristische) plekjes die ik niet mag overslaan? Of leuke taverne's waar ik een lekker hapje kan doen?

[Afbeelding: chania_old_harbour.jpg]

Misschien handig, wat info over mij:
30 jaar - kookgek - fotografie - reis alleen - geen auto tot beschikking - houd van architectuur/natuur - lokale bevolking

Ik hoor/lees graag jullie ervaringen!
Quote
#2
Geweldige stad. Op de overdekte markt (mag je niet missen) kan je zoveel foto' maken! Vergeet je statief niet. Met de bus prima te doen, vroeg weg en daar aan de haven een Engels ontbijt.
Mooi licht in de nauwe straatjes. Helaas aan de haven nog wat oorlogsschade uit WOII. Rethymnon vond ik nog mooier, dat is 80km verder, maar ik heb een auto. Eten kan in ieder van de nauwe straatjes.
Quote
#3
bij christina lekker en goedkoop , ook er schuin tegenover alleen voor de lunch het straatje van de minaret komt er op uit grt
Quote
#4
Chania is een mooie stad, waar je je zeker kan vermaken. Inderdaad kun je overal eten, wel is het vaak zo hoe kleiner de gelegenheid, hoe beter het eten. Een moderne taverna met een ouderwetse kik op eren is Kouzina. Adres Daskalogiannis 25. Heerlijke en originele gerechten die je kunt kiezen vanuit een vitrine. Rechtsachteraan is een klein binnenplaatsje waar je buiten kunt zitten. Alleen open voor lunch. Plek wordt voornamelijk door kretenzers bezocht.
Er zijn in verschillende boekhandels in Chania wandelgidsjes te krijgen uit de serie die Berend heeft geschreven, Chania on foot.Ook te bestellen via discoveronfoot.com
Quote
#5
(28 June 2015, 09:06)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geweldige stad. Op de overdekte markt (mag je niet missen) kan je zoveel foto' maken! Vergeet je statief niet. Met de bus prima te doen, vroeg weg en daar aan de haven een Engels ontbijt.
Mooi licht in de nauwe straatjes. Helaas aan de haven nog wat oorlogsschade uit WOII. Rethymnon vond ik nog mooier, dat is 80km verder, maar ik heb een auto. Eten kan in ieder van de nauwe straatjes.

Even een aanvulling vwb het fotostatief. Niet nodig als je een echte camera hebt. ISO naar 2000 en je hebt fantastisch goede foto's met het juiste, echte licht. Met de huidige camera's maak je ook dan nog A4 afdrukken die bloedscherp zijn! Je trilreductie zorgt ervoor dat het misschien wel met minder ISO kan. De mensen bewegen dan ook niet op je foto. Als je een statief gebruikt, trap je automatisch in de val van te lange sluitertijden. Als je een kiekje maakt met je telefoon of tablet geldt bovenstaande natuurlijk niet.
Verder kan je de twee dagen die je hebt m.i. volledig in Chania doorbrengen. Ik heb in 2013 met mijn foto hier het boekje van de wandelingen door Chania gewonnen, daar staat zoveel moois in! was er al een paar keer geweest, maar kan er nog wel tijd doorbrengen, m.i. de mooiste stad die ik in Griekenland heb gezien.
Veel plezier in Chania!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Zeer leuke foto, ik veronderstel HDR-bewerkt?
Mijn broer heeft ons nog een vegetarisch adresje aan de hand gedaan:
To Stachi
Defkalionastr. 5
Old Town Chania
Veel plezier!
Quote
#7
Ik ben vorig jaar in restaurant Neoari geweest. Is aan de oostelijke eind van de haven, waar de kleine vissersbootjes liggen. Uitstekend eten met goede bediening.

Cors
Quote
#8
Stelios, kleine taverne aan het eind van de oude haven. De meeste klanten zijn er locals en dus weet je het wel.
Na de maaltijd raki zoveel je wil.
Quote
#9
de markt die er op zaterdag  is ,van de kretenzer bevolking chania stad 

[Afbeelding: 27y0qhc.jpg]

[Afbeelding: nz3dc0.jpg]
[Afbeelding: zurs5g.jpg]


[Afbeelding: 9bhfep.jpg]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)