TV-tip vanavond: Ellas Import op Nieuwsuur op NPO2
#1
TV-tip:
Vanavond om 22:00 uur op NPO2 in het programma Nieuwsuur:

Voor Laila van der Schaaf (ook Oríste-forumlid) van 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




kan een uittreding van Griekenland uit de eurozone mogelijk voordelig uitpakken. Herinvoering van de drachme zou een uitkomst kunnen zijn. Van der Schaaf importeert Grieks aardewerk en olijven. Door de zwakke drachme worden de producten die zij importeert goedkoper. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 bestaat nu zes jaar. "In Nederland is een grote groep afnemers voor producten uit Griekenland", vertelt ze. "Als de drachme terugkomt wordt import van Griekse producten er zeker niet slechter van." 

Meer info:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Ja voor ons wordt Griekenland goedkoper. Maar voor de Grieken, die heel veel importeren, wordt de armoede nog groter bij het invoeren van de drachme.
Quote
#3
(30 June 2015, 07:52)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja voor ons wordt Griekenland goedkoper. Maar voor de Grieken, die heel veel importeren, wordt de armoede nog groter bij het invoeren van de drachme.

Precies Els. Ik vraag me soms af of de Griekse wel serieus beseffen wat een eventuele terugkeer naar de Drachme voor hen per saldo betekend. Men doet daar in mijn ogen nogal (véél te) laconiek over. Gelukkig ga ik er niet over en treft het mij niet of nauwelijks, maar als ik de Grieken zou mogen toespreken zou ik ze adviseren om alle vóór en tegens nog eens héél goed te bekijken alvorens een sprong in het -zéér- diepe te wagen. Ik hoop dat het gezonde verstand aanstaande zondag zegeviert........

By the way, erg leuk interview Laila, ik heb het al vaker geroepen maar ik kom echt eens langs om je winkel te bekijken als ik in de buurt ben  Wink
Quote
#4
Afijn, er is natuurlijk een hele sympathieke manier om de grieken te ondersteuen...

kóóp zo'n prachtige tuinpot van Ellas Import, bestel die leuke gympen uit de webwinkel van Celders of ondersteun in het algemeen de zwerfkattenopvang, hondenopvang of ezelopvang in Griekenland. Op onze facebookpagina besteden wij regelmatig aandacht aan deze organisaties!

En ben je in het land aanwezig: koop eens wat extra houdbaar eten en geef het af bij een kerk of laat wat nette kleding achter die je zelf best kunt missen... en geef de bediening een extra tip na het eten... alle kleine beetjes helpen!

En natuurlijk niet zonder eigenbelang: hebt U zakelijke lading en zoekt U nog een vervoerder? Onze chauffeurs zijn nederlands en grieks dus het werk en de verdiende centjes komen goed terecht... :)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TV tip vanavond metaxa 0 825 10 June 2020, 09:19
Laatste bericht: metaxa
  TV-Tip: 2Doc kort, vanavond op NPO2 metaxa 4 2.466 22 August 2018, 11:50
Laatste bericht: metaxa
  TV Tip: De documentaire Golden Dawn Girls op NPO2 Natascha 11 4.241 11 March 2018, 23:56
Laatste bericht: Electra63
  Film Dogtooth op NPO2 Natascha 7 6.133 07 October 2015, 19:45
Laatste bericht: Patrick
  Radio tip vanavond op Radio 1 om 19.00 uur Geni 3 3.650 30 April 2012, 09:20
Laatste bericht: Vasilis
  Nieuwsuur 19/3 greece67 0 1.676 20 March 2012, 22:22
Laatste bericht: greece67
  **TV tip:Vanavond op tv ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ 1943 & Η ΜΑΥΡΗ ΛΙΣΤΑ Sylvia 1 3.057 28 October 2009, 18:06
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)