Grieksegids nieuws
Leuke vakantie gehad?
#1
WinkMisschien bestaat dit onderwerp ergens al; sorry

Ik ben benieuwd hoe je vakantie was. Leuke dingen ondernomen, nog een pareltje ontdekt, een super restaurant, een geweldig winkeltje, aan te bevelen excursie, een prachtige wandeling, echt niet doen, was druk/of niet enz enz.

Gewoon lekker je ei kwijt en anderen laten genieten..

Ik vind het altijd zo mooi de verhalen te lezen van mensen bij thuiskomst. We kunnen er ook ideeën aan op doen.
Mijn eigen ervaring is altijd heimwee...In september vertel ik jullie hoe Parga was (4e keer)
Quote
#2
Ik ben net 2 weken terug van Kos. Het was anders dan anders omdat mijn gezondheid niet zo meewerkt op het moment dus daar moest het programma op aangepast worden. Ik was op zoek naar de tuin van Hyppocrates in de buurt van het Asclepion, daar staat een beeld van Hyppocrates dat ik een keer vond op google.  Na een lekker fietstochtje langs de zee aangekomen in de wijk Platani was mijn reisgenoot het wel zat maar ik wilde het toch proberen te halen aangezien ik er volgens mij bijna was. Dus terwijl zij op mij wachtte in een restaurantje in Platani ben ik nog even doorgegaan, beetje onverstandig misschien want ik was ook wel op en het was echt heet maar des te groter de blijdschap toen ik het vond. Echt een "Yessss i made it" momentje! En het was het waard, prachtige plek daar, heel mooi uitzicht over Kos. Veel vlinders ook, helaas had ik niet al te veel tijd om te fotograferen omdat ik mijn vriendin niet te lang op mij wilde laten wachten, ben gek op vlinders fotograferen dus had me wel een poosje vermaakt anders. We zijn ook een keer smorgens heel vroeg naar de Thermen geweest, onze Griekse vriendin heeft een winkeltje in Old town en gaat voor ze de winkel opent altijd even zwemmen, deze ochtend zijn we met haar mee gegaan en daarna samen de winkel geopend. Dit was ook weer een mooie ervaring. Verder weer naar Old Pyli geweest, ditmaal was het restaurantje open savonds en hebben we daar van de zonsondergang genoten, prachtig! Helaas dit jaar weer het kasteel niet gehaald, dit was i.v.m. mijn gezondheid niet haalbaar, moet dus nog maar een keer terug als het weer beter gaat.  En een ontdekking qua restaurants was Ampeli op de weg naar Tigaki, geweldige plek en lekker eten. Wij waren er wel eens langs gefietst en dan zie je alleen een bord aan de weg waar staat "de koffie staat klaar". Dat trok ons nou niet direct maar na er voor de vakantie wat berichtjes over voorbij te hebben zien komen wilde ik toch wel even kijken en dat was de moeite waard. Prachtige ligging net van de weg af in een tuin waar alles zelf verbouwd word.  In ons favoriete restaurantje Ampavris hebben we erg gelachen, dit ligt buiten alle drukte en is meestal ook vrij rustig wat mij nu heel goed uitkomt aangezien ik nu niet veel kan hebben, ik heb een lichte hersenkneuzing, heb een ongeluk gehad.  Nu kwamen we daar en was er een of ander feestelijke gelegenheid van een grote groep Grieken, DRUK!!  Ik deed gelijk mijn oordoppen in want dat ging ik anders niet trekken, mijn vriendin gaf al vrij snel aan dat zij ook een beetje gek werd van de herrie dus ik gaf haar ook maar oordoppen. Dat werd dus een heel melig avondje waar we veel met gebaren hebben gewerkt. Heb die avond trouwens pligouri ontdekt, een soort couscous met gekruid vlees, heerlijk!! Nou dat waren wel de dingen die er voor mij uitsprongen deze vakantie, en natuurlijk het weerzien met onze vriendin en nog een paar kennissen daar en de ontmoeting met een paar nieuwe leuke mensen. Hieronder nog een korte impressie met een paar foto's.
[Afbeelding: 51wknk.jpg][Afbeelding: 2cwlg61.jpg][Afbeelding: nx1k0g.jpg][Afbeelding: dow2dg.jpg][Afbeelding: 2ns0213.jpg][Afbeelding: 2vmiiwg.jpg][Afbeelding: 1zfkld0.jpg][Afbeelding: fa8sqa.jpg][Afbeelding: a45v8p.jpg]
Quote
#3
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
@ Goedas: dit is nog eens een goed initiatief! En het mes snijdt aan 2 kanten: leuk om te lezen maar ook een goede reclame voor Griekenland! Hopelijk trekt het twijfelaars over de streep toch hun vakantie in Griekenland door te brengen. Mijn verslag volgt eind september. Prettige vakantie!
Quote
#5
Ben benieuwd naar je verhaal Erwin? Waar ga je naar toe?
Mooi verhaal en foto's Debs. Ook een goed herstel gewenst. Fijn dat je toch nog van je vakantie hebt genoten.
Quote
#6
(05 July 2015, 21:35)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: wass9s.jpg]Ben benieuwd naar je verhaal Erwin? Waar ga je naar toe?
Mooi verhaal en foto's Debs. Ook een goed herstel gewenst. Fijn dat je toch nog van je vakantie hebt genoten.

Mythilini: voor vierde keer, Stratos van Le Grand Blue, tot september! Foto:zingende dames op genoemd terras.
Quote
#7
Ik ben precies 1 week terug van 11 dagen Syros en 3 dagen Glyfada/Voula. Ik kom al vanaf 1980 op Syros, mijn schoonfamilie komt daar vandaan.Ik wil alleen zeggen, dat de Grieken nog gastvrijer en hartelijker zijn, lijkt het. De mensen zijn duidelijk erg blij met de toeristen en de euro's.
Ik hoop dat veel mensen naar Griekenland op vakantie gaan.♥
Quote
#8
Electra63
ben ik het hellemaal mee eens,net terug


[Afbeelding: 2hwk0n5.jpg]
Quote
#9
(05 July 2015, 22:39)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 July 2015, 21:35)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: wass9s.jpg]Ben benieuwd naar je verhaal Erwin? Waar ga je naar toe?
Mooi verhaal en foto's Debs. Ook een goed herstel gewenst. Fijn dat je toch nog van je vakantie hebt genoten.

Mythilini: voor vierde keer, Stratos van Le Grand Blue, tot september! Foto:zingende dames op genoemd terras.

[Afbeelding: 2u4k56q.jpg] 

Big Grin Static up
Quote
#10
per abuis 2x verzonden. hieronder de goede Wink
Quote
#11
(31 August 2015, 12:39)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben benieuwd hoe je vakantie was. Leuke dingen ondernomen, nog een pareltje ontdekt, een super restaurant, een geweldig winkeltje, aan te bevelen excursie, een prachtige wandeling, echt niet doen, was druk/of niet enz enz.

Gewoon lekker je ei kwijt en anderen laten genieten..

Ik vind het altijd zo mooi de verhalen te lezen van mensen bij thuiskomst. We kunnen er ook ideeën aan op doen.
Mijn eigen ervaring is altijd heimwee...In september vertel ik jullie hoe Parga was (4e keer)

Zijn vast nog wel meer verhalen. Vertel, wij luisteren.....
Wink
Quote
#12
heb al onze reizen met de caravan op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ik heb het nog tegoed.
En op verhalen van de USA zit je vast niet te wachten.
Quote
#14
@Leo en Joanna, jullie zijn echte genieters. Fijn om de verslagen te lezen en foto's te bekijken.
@Vito ook een fijne vakantie in USA gewenst, een hele uitdaging.
Quote
#15
ik moet nog, 16 sept, 3 dagen athene en dan 3 dagen Drama.
Quote
#16
Nee hoor, in de USA zijn we in mei al geweest. Binnenkort naar Kefalonia, zin in!
Quote
#17
Ja, weer een leuke vakantie gehad. Kennissen opgezocht op Chalkidiki, Schoolklasje sportdag begeleidt op Pilion en ook een hondje geadopteerd uit het bos van Elea.
[Afbeelding: fOh9uszRC3SLp_Tyw4eIcG0plsX-R9FByfUSCc5C...38-h600-no] Ik heet dus Hella

Wij gaan al jaaaren met een camper naar het vaste land en blijven zolang het weer het toelaat.
En daarom houden we een reisblog bij. Dus als je wilt mag je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






lovegreece greeksmiley2
Rene
Quote
#18
Wij gaan a.s. zaterdag voor 3 weken naar Parga. Willen enkele dagen naar de omgeving van Chalkidiki. Heb je nog leuke tips voor ons wat echt moeten zien? Alvast bedankt.
Miny
Quote
#19
Leuke herinneringen? Zie hier dus:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
@Han Schitterende omgeving. Eigenlijk is alles leuk. Wij vonden de dagtocht naar Albanië iets om niet snel te vergeten. Vooral de opgraving in Butrint.
Quote
#21
Reis ging naar Karpathos.   Blijft boeien.  Waren er voor derde keer. Na 30 eilanden  blijft deze nr. 1 staan    .  Ongerept griekenland zoals je 30 jaar geleden vond.
Quote
#22
Zo vind ieder zijn plekje Dirk. Ik kwam een keer een bereisd iemand tegen die had de halve wereld over gezworven en zei; op een gegeven moment vindt ieder zijn plekje.
Wij zijn een keer op Karpathos geweest, vanaf de eerste dag werd ik erg ziek. Ben de hotel kamer niet uit geweest. De hostess kwam elke dag kijken. Nog een dag daar in het ziekenhuis gelegen. (verhaal apart) Had de kans om naar huis te gaan, maar dacht; morgen misschien beter. Mijn man ging elke dag alleen uit eten. Bij thuiskomst gelijk naar de dokter en die stuurde door naar de neuroloog. Bleek ik een milde vorm van hersenvlies ontsteking te hebben. Zou nog wel een keer Karpathos willen bekijken, maar het doet mij ook wat aan 2 heel nare weken denken. Wie weet ooit.
Quote
#23
Dat is niet zo leuk.  Goed dat het allemaal goed kwam.
Quote
#24
Weer terug van Parga. Voor we gingen zeiden we; dit is de laatste keer, twijfelen nu weer. Wat is Parga toch mooi en wat een lieve mensen. Heel welkom gevoel.
Wat ons wel opviel, dat het veel drukker dan anders was en lawaaieriger. We houden van lekker Grieks eten met mooie Griekse muziek. Dat moest je nu zoeken (de muziek). Boulevard 's avonds veel lawaai. Ze gaan daar ook met de tijd mee. 2e helft september werd het rustiger. De prijzen zijn naar verwachting iets duurder geworden, vorig jaar spotgoedkoop en nu goedkoop. Ben benieuwd of de accommodaties ook veel duurder worden.
Mocht het financieel kunnen en verlof kunnen krijgen, dan is ons doel volgend jaar; voorjaar Pilion / Zagoria (nieuw) en najaar misschien toch weer Parga (5e keer).
Quote
#25
Wij vonden Parga 20 jaar geleden al super toeristisch.
Wij zijn ook alweer een week terug van 2 weken Kefalonia. Echt super weer gehad, nog niet eerder zo warm in september. Tot in de late uurtjes was het nog tegen de 30 gr. Wel een paar fikse onweersbuien gehad.
Kefalonia is voor ons toch wel een topper. Het eiland is groot, mooi, niet druk en je kunt er heel goed wielrennen. Heerlijke stranden met een prachtige zee. De lekkerste taverna van overal waar we tot nu toe geweest zijn en dat is al op aardig wat bestemmingen. Voor volgend jaar wilde ik alweer een andere villa vastleggen, maar die zit al vol helaas. Nu iets verder van 'onze' taverna, en nog gratis te annuleren omdat het ook weer leuk is om ergens anders naartoe te gaan.
Quote
#26
Ik vind voor- en najaar de mooiste tijd Vito. Zal overal zomers nog drukker zijn. ik ben ook op Kefalonia geweest, heel mooi maar ik vond de mensen daar wat afstandelijker. Zo heeft ieder zijn beleving.  Wink
Quote
#27
Ja wij zijn op Chios geweest en ik moet zeggen wat een prachtig eiland.
Heel rijk, in vergelijking met Lesbos of Karpathos.
Prachtige huizen de mooiste van Griekenland tot nu toe.
Het app. Theoxenia is uitstekend, heel leuke en behulpzame eigenaresse, schone en prima kamers.
Agia Fotini is een klein plaatsje met eigenlijk maar twee goede restaurantjes en een gezellige beachbar.
Een auto huren zou een mogelijkheid zijn om 's avonds weg te gaan.
Helaas (nog) geen openbaar vervoer.
Wij hebben de reguliere excursies gedaan en waren zeer tevreden over deze.
Vooral de mastiek excursie was indrukwekkend.
We zijn twee dagen met de auto zelf op pad geweest en hebben het noorden van Chios verkend.
Hééél stil en niet toeristisch. Geweldig!!
Ook hebben wij enkele mooie wandelingen gemaakt.
Van Agia Fotini via de bergen naar Thymania en door via de Kambos naar Karfas en via de kustweg terug naar Agia Fotini.
Karfas is de enige toeristische plaats op het eiland.
Al met al dik de moeite waard, wat betreft natuur en huizen een apart stukje Griekenland.

Ta leme,
Costas
Quote
#28
Zo zie je maar weer dat alle eilanden verschillend zijn. @Costas. Fijn om door jou verhaal er iets van mee te krijgen. Nederland is ook divers. 
Geniet van dit soort verhalen en belevingen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)