Grieksegids nieuws
Mag ik me even voorstellen
#1
Ik ben Daan en eigenaar van de site
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben 57 en al sinds 1980 Griekenland gek. Ik werk bij de Nederlandse Spoorwegen en heb als hobby koken. De Griekse keuken is mijn specialiteit en zodoende plaats ik veelal een menu van de dag op een aantal FB groepen met de Griekse achtergrond. Momenteel zijn we hard aan het werk om onze droom te verwezenlijken en ons te gaan vestigen in Griekenland om daar onze oude dag te slijten. Wij hebben ons hart verpand aan Skopelos en hebben daar een aardige vrienden schaar gekregen. Na deze zomer weten we iets meer omtrent de toekomst. Zoals het er nu uit gaat zien gaan we een B&B runnen en ga ik samen met mijn maat een ouzori draaien die 12 maanden van het jaar open is. Wij hebben in de jaren al aardig wat gezien van Griekenland waaronder Kreta, Zakynthos, Kefalonia, Ithaka, Peloponnesos,Skiathos, Alonissos, Lesbos en natuurlijk Skopelos. Ik hoop hier nog veel tips en trucks te kunnen delen en ontvangen. Volgende maand zitten we lekker in onze gehuurde villa en genieten we weer van de gastvrije Grieken en onze filoi.

Mvg Daan (de Griekse KookGek)
[Afbeelding: 9908lj.png]
Quote
#2
Wat leuk !! Ik hou van de Griekse keuken, maar als ik zelf wat thuis maak, is het meestal net niet. Niet gaar (zacht) genoeg of de smaak is anders.
Ik ga eens op j site kijken.
Quote
#3
welkom op dit mooie forum,wij ook al vanaf 1980
Ger en jose
Quote
#4
Erg bekend electra63 maar oefening baart kunst en ik mag mij rijk voelen met gast optredens in het beste Griekse restaurant van Nederland Limani in Hellevoetsluis en natuurlijk in Restaurant/ouzori Finikas in Skopelos. Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag. Ik ben van de kennis delen etc.

Gr Daan
Quote
#5
Daan, wat ontzettend leuk dat je naar Skopelos gaat. Ik heb al veel Griekse eilanden gezien, maar ik vind Skopelos toch echt één van de mooiste eilanden die er zijn.
Waar zouden jullie je B&B beginnen? In Skopelos Stad of elders?
Quote
#6
(16 July 2015, 19:36)Griekseweetjes schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Erg bekend electra63 maar oefening baart kunst en ik mag mij rijk voelen met gast optredens in het beste Griekse restaurant van Nederland Limani in Hellevoetsluis en natuurlijk in Restaurant/ouzori Finikas in Skopelos. Mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag. Ik ben van de kennis delen etc.

Gr Daan

Dank je wel Daan.

Limani? Is dat in de Vesting? Heeft die een nieuwe eigenaar? Paar jaar geleden, zat er een Amsterdammer in, dacht ik?
Quote
#7
Zoals het er nu uitziet komt de B&B op de plaats van het oude restaurant Finikas tegenover Skopelos stad. Er moet nog gebouwd gaan worden maar ik hou jullie op de hoogte. kijk maar naar de foto [Afbeelding: 2w2g60j.jpg]

En Electr63 Ja Limani zit in de vesting en er zit ook een nieuwe eigenaar in maar de keuken is nog eender/
Quote
#8
Veel succes Daan !
Quote
#9
Daan, alle geluk van de wereld! Zelf heb ik nooit de ballen en ambitie gehad, maar nu wel een pensioen om naar Griekenland te gaan op vakantie. Wanneer wij op Skopelos zijn komen we een vorkje prikken.
Quote
#10
Welkom hier en heel veel succes met de plannen voor Skopelos!
Quote
#11
Welkom op Oríste Daan! Leuk dat ook jij ons hebt weten te vinden.

[Afbeelding: kalosirthate.jpg]

Héél veel lees- en schrijfplezier hier op 't forum.
Quote
#12
Veel succes en geluk toegewenst op het mooie Skopelos!
Quote
#13
Dank jullie wel voor de leuke reacties. We houden jullie op de hoogte
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  mag ik me even voorstellen Pebbles 2 3.254 01 March 2015, 22:31
Laatste bericht: janos54

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)