Fodelianakis olijfolie                 
20 mei: Algehele staking in Griekenland
#1
Athene, 12 mei 2010

De twee grootste vakbonden GSEE en ADEDY hebben vandaag hun leden opgeroepen deel te nemen aan een demonstratie om 18.00 uur op het Klafthomos-plein.
Tegelijkertijd riep de bond van het bankpersoneel OTOE hun leden op mee te doen met deze demonstratie en het ongenoegen over de naar hun mening "onsociale" besparingsmaatregelen kenbaar te maken. Daarnaast is men tegen de reorganisatie van het verzekeringswezen.
Ook de "Groene" partij zal aan de aktie deelnemen.

Verder hebben zowel GSEE als ADEDY besloten om op 20 mei weer een algehele stakingsdag te organiseren. Bij deze staking sluit zich ook de bond PAME aan.
Quote
#2
Heerlijk hoor, je zal maar net je vakantie geboekt hebben. Greece, wake up!

K-A
Quote
#3
Precies dat lijkt me erg vervelend als je net met vakantie gaat rond die datum , mogen ze wel niet te veel doen want zoveel toeristen komen er toch al niet dit jaar begrijp ik ....
Als ze 18 juli maar niets uitvreten want dan vliegen we naar Rhodos Blush
djdakman's signatuur
Quote
#4
Huh
(12 May 2010, 17:47)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Precies dat lijkt me erg vervelend als je net met vakantie gaat rond die datum , mogen ze wel niet te veel doen want zoveel toeristen komen er toch al niet dit jaar begrijp ik ....
Als ze 18 juli maar niets uitvreten want dan vliegen we naar Rhodos Blush

HuhDe Grieken snappen er totaal niets van. Hebben ze een goede bron van inkomsten (het toerisme) dan gaan ze ook dat weer met stakingen ondermijnen. Ze steven op deze manier recht op de Drachme af.
Meer betalen voor de benzine? oxi, ze rijden gewoon minder. Meer betalen voor de sigaretten, oxi? ze roken gewoon minder. Terug betalen van de leningen vergeet het maar ( ja de eerste tijd).
Binnen 7 jaar zijn zij terug bij de Drachme. Zoals eerder gezegd het zijn SNAKES!!
Maar nog steeds dan een geweldig vakantieland!!Cool
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote
#5
(13 May 2010, 07:01)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals eerder gezegd het zijn SNAKES!!
Maar nog steeds dan een geweldig vakantieland!!Cool

We bekijken de zaak meestal vanuit het point-of-view van de Grieken zelf. Maar als we het nu eens omdraaien:

Hoe lang nemen de andere EU-lidstaten Griekenland nog serieus of beter gezegd hoe lang pikken we dit nog van de Grieken? De Duitsers, die met z'n allen al enorme geldsommen hebben zien wegdrijven richting Athene zijn de Grieken inmiddels spuugzat. Ik kan me voorstellen dat andere landen, nét herstellende van de afgelopen financiele crisis, ook geen zin meer hebben om nog geld in deze bodemloze put te stoppen.

Liggen we met z'n allen al jarenlang te zeuren tegen toetreding van Turkije tot de EU omdat we bang zijn dat het land de EU meer kwaad dan goed zal doen hebben we al een rotte appel in ons midden.

Na al die financiele toezeggingen kunnen we wellicht niet meer anders maar ii zou zeggen:
Gezakt voor het examen en uittreden uit de EU.

Yorgos, die overigens wel gewoon naar Griekenland op vakantie blijft gaan.
Quote
#6
Binnenkort komen hier ook spanje en portugal bij en als dat gebeurd is het einde euro tijdperk , kortom de € had er nooit moeten komen en nu die er is willen ze erg giga veel geld insteken om hem te behouden en daar moeten wij voor bloeden en de griekse burgers bloeden voor het mis management van hun regering , het word een zooitje .
djdakman's signatuur
Quote
#7
Is er nog nader nieuws over de stakingen donderdag??
Belangrijkste: wordt er gevlogen? Er komen nl. vrienden deze kant op. Zou sneu voor ze zijn, en voor de velen andere toeristen...
Quote
#8
Voor zover ik weet is er op 20 mei inderdaad een algehele staking. Op 27 mei wordt er ook gestaakt maar ik durf niet te zeggen in welke sectoren.
Grz,Yorgos
Quote
#9
De luchtverkeersleiders staken niet, volgens mijn info.
Quote
#10
Volgens Zougla.gr zullen er geen problemen zijn op de luchthaven in Athene want de verkeersleiders hebben besloten niet mee te staken.

Σε απεργιακό κλοιό αύριο η χώρα


Στο ρυθμό των απεργιακών κινητοποιήσεων «χορεύει» αύριο η Ελλάδα, με επίκεντρο την Αθήνα, όπου θα πραγματοποιηθούν οι κεντρικές συγκεντρώσεις.

Πολίτες όλων των ηλικιών, εργαζόμενοι στο δημόσιο, αλλά και τον ιδιωτικό τομέα, άνεργοι, συνταξιούχοι αναμένεται να πουν μαζικό «όχι» στον καταιγισμό των αντιλαϊκών μέτρων που παίρνει η κυβέρνηση υπό τις προσταγές του ΔΝΤ και της ΕΕ.

Η χώρα αναμένεται να παραλύσει λόγω της 24ωρης απεργίας που έχουν κηρύξει τα συνδικάτα, ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ.

Την Πέμπτη, όλες οι δημόσιες υπηρεσίες, οι ΔΕΚΟ, οι Οργανισμοί και οι ΟΤΑ θα παραμείνουν κλειστοί. Στην απεργία συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, οι γιατροί, οι δικηγόροι και οι εργαζόμενοι στη ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ.

Δεμένα στα λιμάνια θα παραμείνουν αύριο όλα τα πλοία, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θα συμμετάσχει στις απεργιακές κινητοποιήσεις.

«Χειρόφρενο» στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Την ίδια ώρα, θα παραλύσουν και οι μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς θα τραβήξουν «χειρόφρενο».

Στην απεργία της ΑΔΕΔΥ θα συμμετάσχουν οι εργαζόμενοι στο Μετρό, τον Προαστιακό, τον ΗΛΠΑΠ, την ΕΘΕΛ και τον ΟΣΕ.

Ο ΗΣΑΠ θα λειτουργήσει από τις 10:00 το πρωί έως τις 16:00 το απόγευμα προκειμένου να διευκολυνθούν οι Αθηναίοι που λάβουν μέρος στις συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας.

Χωρίς προβλήματα θα εκτελούνται οι πτήσεις, καθώς οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας αποφάσισαν να μη συμμετάσχουν στην απεργία.

Με προσωπικό ασφαλείας θα κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων του στην 24ωρη απεργία.

Η Αθήνα θα βρεθεί ξανά στο επίκεντρο των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Πρώτο στον χορό των κινητοποιήσεων θα ριχτεί το ΠΑΜΕ, το οποίο έχει προγραμματίσει συγκέντρωση στην πλατεία Ομόνοιας, στις 10:00 και πορεία στη Βουλή.

Στις 11:00, στο Πεδίο του Άρεως θα πραγματοποιηθεί η κεντρική συγκέντρωση της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ. Οι διαδηλωτές θα κατευθυνθούν στη συνέχεια στον Σύνταγμα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ θα συμμετάσχει στην συγκέντρωση ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, η προσυγκέντρωση ωστόσο θα γίνει στις 10:30 στο Μουσείο.

Στον ίδιο χώρο, το Μουσείο στην Πατησίων, θα συγκεντρωθούν και μέλη του αντεξουσιαστικού χώρου προκειμένου να κάνουν πορεία προς τη Βουλή, αλλά και ωρομίσθιοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο Σωματείο Ελαστικά Απασχολούμενων Εκπαιδευτικών (ΣΕΑΕ).

Bron:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Olympic Air heeft wel 15 binnenlandse vluchten gecancelled op 20 mei, de stakingsdag
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Helaas zie in de laatste tijd meer annuleringen dan boekingen voorbij komen op mijn werk. Ik ben er echt door aangeslagen, Griekenland staat erg negatief in de schijnwerpers en dat is vooral in het toerisme te merken.
Ik blijf echter positief en hoop op betere tijden voor mijn tweede moederland...
Quote
#12
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen Sylvia. Als toerist kiezen wij er simpelweg voor om naar een ander land op vakantie te gaan. Jij woont er en ziet jouw tweede moederland zoals je dat zo mooi omschrijft naar de filistijnen gaan. Dat doet zeker pijn.
Ik wens je veel sterkte in deze én de komende tijd en hoop op betere tijden. Voor jou én voor Griekenland.

Ger

(19 May 2010, 17:26)Sylvia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben er echt door aangeslagen, Griekenland staat erg negatief in de schijnwerpers en dat is vooral in het toerisme te merken.
Ik blijf echter positief en hoop op betere tijden voor mijn tweede moederland...
Quote
#13
Ik had nooit gedacht dat ik "vreemd" zou gaan, eind van deze maand was oorspronkelijk gepland om naar Athene te gaan maar dat gaat niet door. We hebben geopteerd om een weekje naar Venetië te gaan. Nu maar hopen dat die vulkaan in IJsland zich wat kalm houdt.
Quote
#14
En nog maar eens staking!

Volgens een Griekse krant zou er vandaag terug een 24-uren staking zijn in het openbaar vervoer in Athene!
Het zou het begin zijn van een nieuwe stakingsgolf.

En dat net voor het begin van de vakantieUndecided


En dan ook dit nog:

ATHENE - Op 29 juni zal er in Griekenland een nieuwe algemene staking plaatsvinden. De twee grote vakbonden van het land riepen donderdagavond op tot de actie, de vijfde dit jaar, tegen de besparingsplannen van de regering.

De actie gaat uit van GSEE en ADEDY, de grote vakbonden van respectievelijk de private sector en het overheidsdomein.

De Griekse regering moet drastisch besparen in ruil voor de internationale steunmiljarden van Europa en Internationaal Monetair Fonds. Die zijn nodig om Griekenlands desastreuze staatsfinanciën te saneren.

De waarnemers van EU, IMF en de Europese Centrale Bank die donderdag in het land waren, lieten weten dat het besparingsplan 'op de rails staat'. De waarnemers waren sinds maandag in het land om te controleren of Griekenland de nodige vooruitgang boekt in het kader van het reddingsplan.

Bron: De standaard.be
Quote
#15
Volgens mijn informatie gaat de staking van vandaag (maandag 21 juni) toch niet door.
Wél wordt er morgen, dinsdag en woensdag bij de Griekse spoorwegen gestaakt. Telkens van 07.00- 09.00 uur, 15.00-17.00 uur en 22.00-24.00 uur.
Op woensdag 23 juni vindt er een 24-uurs staking plaats onder de werknemers van de haven van Pireus.
Tenslotte legt de advocatuur op 23 juni en 7 juli het werk neer.

Yorgos
Quote
#16
Inmiddels is er al meer bekend over de stakingen:

Kijk voor de meest actuele situatie op:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De stakingen van de Griekse spoorwegen gaan NIET door op de geplande 30 juni. De werknemers van deze bedrijfstak staakt nu eveneens op 29 juni:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

De bussen rijden alleen tussen 08:00 en 20:00 uur
De Metro (Attiki Metro en ISAP) rijd alleen tussen 10:00 en 17:00 uur
De trams rijden tussen 06:00 en 24:00 uur
De medewerkers van de Griekse spoorwegen (OSE), Telefoonbedrijf OTE, Postbedrijf ELTA en stroomvoorziener DEI leggen eveneens allemaal hun werk neer.

Verder draaien de openbare ziekenhuizen "zondagsdiensten" (dus alleen de hoogst nodige behandelingen) en zijn de openbare diensten zoals banken en postkantoren ook 24 uur "uit de lucht".

NB: Ik heb de vluchtnummers verwijderd en in plaats daarvan een link geplaatst naar de speciale pagina's van de betrokken instanties omdat de gegevens met het uur veranderen en de lijst op het moment van plaatsen alweer achterhaald zou kunnen zijn.


Ger
Quote
#17
Σας ευχαριστούμε απεργοί


Gelukkig keek ik voor vertrek van huis,οp het laatste moment, op het internet om de vertrektijd te controleren. Inplaats van vanmorgen 4.20 vlieg ik 24 uur later als gevolg van de staking.
Zo slagen ze er wel steeds beter in het tourisme de kop in te drukken.

Dus houden we thuis alvast maar vakantie.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#18
Donderdag 8 juli is het weer zo ver.... algemene 24-uren staking in Griekenland

Zie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Pfff, op vakantie gaan naar Griekenland lijkt steeds meer op een survivaltocht. Die Grieken hebben blijkbaar nog steeds niet door dat ze in de rest van de wereld een steeds belabberder wordende imago krijgen.

Ten eerste omdat men de Grieken toch wel als de "schlemielen" van Europa ziet, ten tweede is daar natuurlijk ook een flinke dosis boosheid omdat men duidelijk door heeft dat iedereen binnen de EU (en zelfs daarbuiten) er aan meebetaalt.
En dat eist z'n tol, de toeristencijfers liegen er niet om.

Ger
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Geen treinen ATH tussen 30 mei – 1 juni door staking JohannesGR 0 3.199 28 May 2017, 21:41
Laatste bericht: JohannesGR
  Staking, geen ferries op 16 en 17 mei 2017 metaxa 15 7.145 20 May 2017, 21:06
Laatste bericht: Electra63
  24 uurs-staking: Geen ferries op 1 mei 2017 Ger 3 4.425 01 May 2017, 15:14
Laatste bericht: Patrick
  1 Mei - staking ferries metaxa 0 3.051 26 April 2015, 09:49
Laatste bericht: metaxa
  Algemene 24 uur-staking op 11 mei Ger 4 6.762 17 May 2011, 09:20
Laatste bericht: elgreco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)