Nieuwgriekse Grammatica in het Nederlands
#1
 
Beste lezers,
Na drie jaar intensief bezig zijn met de twee talen werden vandaag mijn twee grammatica boeken uitgegeven. Ik ben er blij mee.
De boeken zijn bestemd voor diegenen die of Grieks of Nederlands leren.
Voor meer informatie kunt u terecht op mijn website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
 
Ik zou het waarderen als u dit bericht deelt.
 
Met vriendelijke groeten,
 
Stathis Papaloukas
Auteur
 
Αγαπητές  αναγνώστριες και αγαπητοί αναγνώστες,
Με μεγάλη μου χαρά θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω ότι μετά από τρία χρόνια εντατικής εργασίας, εκδόθηκαν σήμερα δύο μοναδικές γραμματικές  που αφορούν την ελληνική και την ολλανδική γλώσσα. Τα βιβλία  απευθύνονται σε όσους  μαθαίνουν ελληνικά ή ολλανδικά. Παρακάτω υπάρχουν  σχετικές πληροφορίες για τις δύο γραμματικές.
 
Στην περίπτωση που θα θέλατε διευκρινίσεις ή  περισσότερες πληροφορίες,  θα μπορούσατε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μου:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
 
Θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα αν κοινοποιούσατε την είδηση.
 
Φιλικά,
 
Στάθης Παπαλουκάς
Συγγραφέας
 
 
1. Nieuwgriekse Grammatica in het Nederlands  – Η ελληνική γραμματική στα ολλανδικά 
Dit boek is bestemd voor Nederlandssprekenden die de Griekse taal willen leren.
Het boek omvat alle grammatica regels. Deze worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden. Alle voorbeelden zijn vertaald. De verschillen tussen de Nieuwgriekse en Nederlandse taal worden apart uitgelegd en besproken. Daarnaast heb ik de vervoegingen van alle werkwoorden in bruikbare tabellen opgenomen. Bovendien is in de eerste bijlage een kort Nieuwgrieks – Nederlands woordenboek opgenomen met bijna 3.000 woorden. Dit zijn de meest voorkomende woorden die een persoon nodig heeft om tot een medio niveau in de Nieuwgriekse taal te komen.
 
 
Voor meer informatie:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
en hier vindt u ook een digitaal inkijkexemplaar:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
H γραμματική απευθύνεται σε Ολλανδόφωνους που μαθαίνουν ελληνικά ως ξένη ή δεύτερη γλώσσα. Περιλαμβάνει  όλους  τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες της νεοελληνικής γλώσσας. Οι κανόνες εξηγούνται με απλά παραδείγματα, τα οποία είναι όλα μεταφρασμένα. Επισημαίνονται οι διάφορες μεταξύ της ελληνικής και της ολλανδικής γλώσσας.
Έχω συμπεριλάβει στην γραμματική πίνακες με τις  κλίσεις των ρημάτων σε όλους τους χρόνους και στις δυο φωνές,  μεταφρασμένες στα ολλανδικά. Στο τέλος του της γραμματικής στο πρώτο παράρτημα έχω συμπεριλάβει ένα μικρό ελληνο-ολλανδικό λεξικό με 3.000 λέξεις . Αυτές είναι οι λέξεις που εμφανίζονται συχνότερα στον ελληνικό λόγο, τις οποίες όταν κάποιος τις κατακτήσει,  μπορεί να φτάσει σε ένα καλό επίπεδο συνεννόησης.
 
[img=604x401]file:///C:/Users/stathis/AppData/Local/Temp/msohtml1/01/clip_image002.jpg[/img]
 
Για περισσότερα πληροφορίες:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
 ή για να δείτε τα περιερχόμενα του βιβλίου επισκεφτείτε την ιστοσελίδα:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
 
2. Ολλανδική Γραμματική στα ελληνικά – Grammatica Nederlands in het Grieks.
Η  γραμματική της ολλανδικής γλώσσας είναι ένα πλήρες βοήθημα το  οποίο απευθύνεται σε ελληνομαθείς που μαθαίνουν ολλανδικά ως ξένη ή δεύτερη γλώσσα. Περιλαμβάνει τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες της ολλανδικής γλώσσας.
Έχω συμπεριλάβει στην γραμματική πίνακες με τις  κλίσεις των ρημάτων σε όλους τους χρόνους και στις δυο φωνές,  μεταφρασμένες στα ελληνικά.
Για κάθε γραμματικό ή συντακτικό κανόνα χρησιμοποιώ  παραδείγματα και στις δύο γλώσσες.
Εστίασα την  προσοχή  στο συντακτικό  και ιδιαίτερα στη σωστή σειρά των λεκτικών συνόλων μέσα στην πρόταση, επειδή το πεδίο αυτό παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες για έναν μη φυσικό ομιλητή της ολλανδικής.
 
Για περισσότερα πληροφορίες:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
 ή για να δείτε τα περιερχόμενα και ένα τμήμα του βιβλίου επισκεφτείτε την ιστοσελίδα:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
Dit boek is bestemd voor Griekssprekenden die de Nederlandse taal willen leren als tweede taal. Het is bedoeld als ondersteuning bij het leren van de Nederlandse taal. In drie hoofdstukken komen alle grammaticale onderwerpen aan bod. Deze onderwerpen worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden. Alle voorbeelden zijn vertaald. De verschillen tussen de Nederlandse en Nieuwgriekse taal worden apart uitgelegd en besproken. Daarnaast heb ik de vervoegingen van alle werkwoorden in bruikbare tabellen opgenomen. Veel aandacht wordt besteed aan de syntaxis, die als het geheel van regels betreffende de ordening van woorden tot zinnen kan worden omschreven.
 
Voor meer informatie kunt u terecht op de website:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
en hier vindt u ook een digitaal inkijkexemplaar:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





[img=604x411]file:///C:/Users/stathis/AppData/Local/Temp/msohtml1/01/clip_image004.jpg[/img]
Quote
#2
hola, ik heb al wat boeken , maar ga ik bestellen
Quote
#3
Beste Stathis,

Gefeliciteerd! Ik heb het woord verspreid en ga ook de Griekse grammatica bestellen.
Quote
#4
[Afbeelding: 2vb5vkn.jpg]

Gefeliciteerd Stathis!

Uiteraard heb ik een link ernaar geplaatst op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(rubriek 'Griekse taal')
Quote
#5
Ziet er fantastisch uit!
Komt zeker op m'n verlanglijstje!
Quote
#6
Σας ευχαριστώ πολύ!
Φιλικά,
Σταθης
Quote
#7
Beste Stathis,

Wat leuk om ze zien dat je Griekse grammaticaboeken hebt uitgegeven. Ik heb een aantal jaar geleden nog een tijdje lessen bij je gevolgd. Leuk om te lezen dat je nu ook een eigen schooltje hebt opgericht. Veel succes.
Groetjes Marja
Quote
#8
Ευχαριστώ πολύ Marja!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Handboek Nieuwgriekse woorden petra mens-omtzigt 1 840 14 October 2023, 16:03
Laatste bericht: Erik van Venrooij
  Handige grammatica overzichten petra mens-omtzigt 0 1.200 28 April 2020, 09:35
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Vind je de Griekse grammatica ook zo lastig? petra mens-omtzigt 0 1.557 16 January 2017, 10:00
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Grammatica! Het is de schuld van Alexander de Grote. Karidiès 3 2.510 27 December 2016, 19:57
Laatste bericht: Ger
  Grammatica Nieuwgrieks Ger 0 2.546 27 April 2015, 20:29
Laatste bericht: Ger
  e-learning Nieuwgriekse werkwoorden petra mens-omtzigt 1 3.281 14 December 2014, 11:06
Laatste bericht: grek
  Songteksten in het Grieks en Nederlands Angeliki 6 6.015 05 August 2013, 00:10
Laatste bericht: Aleko
  Handige boekenleggers met grammatica petra mens-omtzigt 5 3.647 09 March 2013, 09:48
Laatste bericht: petra mens-omtzigt

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)