Toevallige ontmoeting op Tilos
#1
Hallo allemaal,

vorige maand was ik op Tilos en wachtte ik in een cafeetje op de bus. Toen kwam er nog een wandelaar,
en uit haar (Griekse !) gesprek maakte ik op dat ze uit België komt. Toen ik haar aansprak bleek het Hilde
te zijn, die ook regelmatig vragen of informatie heeft over allerlei kleine eilanden !

Wát een leuk toeval  !

Marja
Quote
#2
Tja, de wereld is klein Marja, zo blijkt maar weer eens; leuk verhaal overigens. Ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt:

Een paar jaar geleden kwam ik tijdens een wandeling rond Kala Nera in gesprek met een eveneens Vlaamse mevrouw. We wisselden wat wetenswaardigheden rond de wandelingen aldaar uit waarna ze enthousiast vertelde dat ze die op een forum had gevonden. 'Een ontzettend interessant forum ' waardoor haar interesse in Pilion werd gewekt. 'Moet je ook maar eens op gaan kijken; een ontzettend leuk en drukbezocht forum waar je heel veel informatie kunt vinden ', vertelde ze enthousiast. Een dag later kwam ze met een briefje waar ze de naam en de URL van dat forum had vermeld, 'ik heb het even voor je opgeschreven, zo vergeet je het niet, moet je écht eens op gaan kijken hoor ' was haar bijna dwingende tip.

Toen ik dat briefje bekeek moest ik hartelijk lachen; ik kende dat forum immers maar al te goed. Nadat ik me had voorgesteld als de beheerder ervan hebben we samen nog heel wat uurtjes wandelend (en vooral pratend) doorgebracht, en op de avond voor het vertrek hebben we zelfs nog lekker met z'n viertjes gegeten bij Pagasitikos (ongetwijfeld welbekend bij de Kala Nera-liefhebbers).
Kortom, voor zowel mij (erg leuk om andere leden van Oriste te ontmoeten) als voor haar (zij vond het leuk om te zien wie er achter de titel 'moderator' steekt) een leuke ervaring.

Misschien kunnen we hier meteen een leuke topic van maken; om maar weer eens de oude 'Man bijt hond-Babbelbox'-spreuk erbij te halen:

Wie van Oríste ben jij al eens op vakantie tegengekomen?

Ben benieuwd..........
Quote
#3
Pagasitikos, van Christos en Paris, zeker bekend ! ( erg gezellig, maar in Enalion eet je vele malen beter )


[Afbeelding: xddssn.jpg]
Quote
#4
Toch zeker al meer als 10 leden in Agios Nikolaos.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(12 October 2015, 10:41)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch zeker al meer als 10 leden in Agios Nikolaos.

Maar dat telt niet Arthur; jij bent al een bezienswaardigheid op zich  Tongue  Big Grin
Quote
#6
Op Samos Margaritha en Hansley
Quote
#7
op de  weekmarkt van timbaki Kreta iemand zien lopen
die wel heel veel leek op jef dockx  ?
Quote
#8
Enkele jaren geleden kwam ik in Perdika 'onze' Cor (Papajani) tegen:

[Afbeelding: 2a61gkg.jpg]

Was erg leuk om hem en zijn echtgenote te ontmoeten  Smile
Quote
#9
(12 October 2015, 11:23)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op de  weekmarkt van timbaki Kreta iemand zien lopen
die wel heel veel leek op jef dockx  ?
Best mogelijk, met crèmekleurige pet en vest en een rugzakje ! Wink
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
@jef, dan heb ik het toch goed gezien Smile , overigens heel leuke markt
is zeker de moeite waard voor een bezoekje
Quote
#11
Maar even terug naar het begin. @Maria Kaptein: wij willen volgend jaar mei een paar dagen naar Tilos (en Nisyros). Weet jij of je op Tilos een 4WD (Jimny ofzo) kunt huren? Kan het op internet niet vinden. Wij kunnen nl geen lange stukken lopen :-(
Quote
#12
(13 October 2015, 09:48)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar even terug naar het begin. @Maria Kaptein: wij willen volgend jaar mei een paar dagen naar Tilos (en Nisyros). Weet jij of je op Tilos een 4WD (Jimny ofzo) kunt huren? Kan het op internet niet vinden. Wij kunnen nl geen lange stukken lopen :-(

Voor zover ik weet hebben op Tilos noch Drive noch Stefanakis (beiden in Livadia) 4WD's in de verhuur.
Drive:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Stefanakis:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En als ik je een verblijfplaats op Tilos absoluut kan aanbevelen is het zeker bij Andreas en Irini van Apollo Studios
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook op Nisyros heb ik dit jaar geen 4WD's in de verhuur gezien. Maar informeer zeker eens bij Mike van Eagle's Nest voor de huur van een voertuig. Fantastische kerel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Over Apollo Studios en Mike van Eagle's Nest kan je trouwens meer lezen hier (posts #5 en #14):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Hallo Els,

zie hierboven: Stefanakis aan de haven voor de boottickets en al het andere.
Ik verbleef in hotel Irini, ook een aanrader. Lekker knus en je bagage wordt met een busje van de haven naar het hotel gebracht. Lekker rustig gelegen maar dichtbij het centrum en de supertaverne Sofia's aan de boulevard.

geniet van deze mooie eilanden !
Quote
#14
Dag Maria

Hoe verging het je nà Tilos?
Ja, ik was lang niet meer op het prikbord wegens problemen met PC, tot hij het volledig opgaf. Nadien moest ik een massa achterstand inlopen.
Wat wordt je volgende Griekse bestemming? Zelf plan ik niets omdat ik met verhuispl
Quote
#15
Dag Maria

Hoe verging het je nà Tilos?
Ja, ik was lang niet meer op het prikbord wegens problemen met PC, tot hij het volledig opgaf. Nadien moest ik een massa achterstand inlopen.
Wat wordt je volgende Griekse bestemming? Zelf plan ik niets wegens verhuisplannen. Spijtig, maar nadien zal ik mijn schade zeker inlopen.
Groetjes uit Antwerpen!
Quote
#16
Wij kwamen Cor een keer tegen in zijn auto in Perdika en Frank op Kythira.
Quote
#17
Hallo Hilde !!

Succes met verhuizen ! Ik ga in het voorjaar een week naar Nikiti, Sithonia. Kijk er erg naar uit.
En dan in het najaar heb ik 3 weken vrij, maar nog geen vaste plannen. Afgelopen jaar beviel het erg goed, met de boot kleinere eilanden bezoeken. Na Tilos ben ik nog 3 dagen op Nisyros geweest, fantastisch om te wandelen !!
Ben jij wel eens op Evia en / of Skyros geweest ?

Groetjes !
Marja
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ontmoeting Pelgrim Reiziger elly veen 0 1.615 18 May 2012, 11:15
Laatste bericht: elly veen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)