Dodoni feta (de enige echte) bij AH
#1
Nu volop verkrijgbaar bij AH de enige echte  Wink Dodoni feta

[Afbeelding: 2jg0401.png]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
Ik vind dit niet de lekkerste feta. Kolios,  Vassilitsa en en er zijn er nog meer. 

Maar Dodoni,  nee dat is niet mijn ding. Plakkerig en veel te zout. 

Mvg
Martin
Quote
#3
Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar ik koop altijd bij de Turkse groenteman Penyri, dat komt uit Duitsland en is gemaakt van koemelk. Ziet er uit als Feta en smaakt als Feta. Niet zout en niet plakkerig.
Quote
#4
Das geen feta Wim 

Mvg 
Martin
Quote
#5
Hi Martin, dat ben ik mij bewust. Minder smeuïg, maar op de Griekse salade en in kaaskoekjes met oregano heerlijk. In groente paketjes op de BBQ in alufolie met Griekse olijfolie, paprika, oregano, gourgette, oubergine rode ui, knoflook en wat blaadjes basilicum en alles wat je over hebt. Wel ff gaatjes boven in de folie prikken.
Groetjes,
Wim en Mieke
Quote
#6
Deze 2 zijn gemaakt van schapen en geiten melk ... en is ook in  Duitsland gemaakt...Nikzas is te koop bij Hoogvliet en Minos bij Aldi
Ik vind beide lekker maar  (Nikas iets lekkerder)...  beide zijn niet plakkerig of zout. Er zit meer smaak aan als die gemaakt van koemelk Big Grin


[Afbeelding: i3ezia.jpg]
Quote
#7
@Wilma. Morgen ga ik de Minos halen. Tongue
Quote
#8
@Wim dat doe je goed, je zal het verschil proeven.... Jammer dat we hier in Noord- Holland geen Hoogvliet hebben  Dodgy , ik zal morgen ook even bij de Jumbo kijken wat  voor soorten  die  hebben...

btw Nu we toch zo lekker bezig zijn, ik heb zonet een griekse salade gemaakt  en nu even extra  kritischer de feta bekeken en geproefd.. Mmmm   Static
wel uit de verpakking even droog deppen en het is niet plakkerig  en ik vindt het ook niet zout en het heeft een heerlijke ,,echte,, feta smaak
Quote
#9
Minos Feta is ook te koop bij Dirk van den Broek.
Quote
#10
"KARALIS" FETAKAAS
deze is heerlijk koop hem altijd in groothandel elfo in aachen

[Afbeelding: wqr6uf.jpg]
Quote
#11
Ooit was Dodoni een heel goed feta. maar ze zijn stuk gegaan aan hun eigen succes . ik ken behalve Karalis alle bovengenoemde fetas, momenteel de best in nederland te koop is van de Lidl en bij zomige griekse winkels die van Arvanitis en vooral deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





als je in griekenland bent probeer eens in de supermarket te vinden deze Epiros Gidotyri
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





mocht je een keer in Thesaloniki zijn ,mis deze niet
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(15 November 2015, 17:23)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze 2 zijn gemaakt van schapen en geiten melk ... en is ook in  Duitsland gemaakt...Nikzas is te koop bij Hoogvliet en Minos bij Aldi
Ik vind beide lekker maar  (Nikas iets lekkerder)...  beide zijn niet plakkerig of zout. Er zit meer smaak aan als die gemaakt van koemelk Big Grin


[Afbeelding: i3ezia.jpg]

Als deze in Duitsland gemaakt zijn mogen ze geen Feta heten. Dodgy . De term "Griekse Feta" slaat ook nergens op, Feta is immers altijd Grieks en is een Beschermde Oorsprongsbenaming, alhoewel de Canadezen dat aan hun laars lappen...
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Het zal niet mogen, maar er mag wel meer niet wat dan toch gebeurt. Hier vind je ook Deense feta en Duitse Gouda in de supermarkt.
Quote
#14
Hier een leuk filmpje van een feta test bij  Kassa Wink





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
De Grieken in het Kassa filmpje zijn opvallend positief over de voorgelegde feta. De nr 1 is misschien niet overal verkrijgbaar, maar nr 2 van de Lidl ga ik proberen.
Quote
#16
(15 November 2015, 22:42)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het zal niet mogen, maar er mag wel meer niet wat dan toch gebeurt. Hier vind je ook Deense feta en Duitse Gouda in de supermarkt.

Die vind je hier gelukkig niet meer. Hebben allemaal een andere "fancy" naam gekregen. Vroeger had je bv de fetablokjes in pot, heten nu gewoon zachte witte kaas. Toch al iets opgeschoten dus. @Wilma, staat er op de door jou getoonde verpakkingen echt gefabriceerd in Duitsland?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#17
De nummer 1 in Griekenland :  Vassilitsa      Vraag het de échte Griek !


[Afbeelding: sdo5r9.jpg]
[Afbeelding: ilhfg0.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#18
(16 November 2015, 09:32)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De nummer 1 in Griekenland :  Vassilitsa      Vraag het de échte Griek !


[Afbeelding: sdo5r9.jpg]
[Afbeelding: ilhfg0.jpg]

Doe mij maar een blikje! Tongue Tongue Tongue
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#19
Dan moet je even naar de gr Smile  Smile  thandel
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#20
Kost rond de € 100,- een blik van netto 14 kg
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grootste kaasfabriek ter wereld (feta)? MelinaG 8 3.855 13 February 2017, 23:48
Laatste bericht: johan
  Grieks gebak voor de échte lekkerbekken ! Bouboulina 12 5.771 16 November 2015, 20:59
Laatste bericht: Vito
  Kassa test: feta uit supermarkt Ger 8 5.538 30 April 2013, 00:21
Laatste bericht: WillemP

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)