Koele streken?
#1
Wij zijn van plan om met onze camper het gehele deel op het vaste land te doorkruisen. ( we zijn dan van mei tot december weg)
Echter speelde vorig jaar de warmte ons op. Daarom onze vraag : Welke streken zijn relatief koel om in de maanden juli en augustus te c®amperen?
Ook willen we dan de griekse vakantieperiode vermijden door naar streken te gaan waar de grieken zelf minder naar toe gaan. Ik heb echt geen hekel aan de grieken maar de drukte aan de stranden en op parkeerplaatsen hebben niet mijn voorkeur.

Dus wie weet waar ??

Big Grin 
Rene
Quote
#2
Ik adviseer het westelijke deel van de Peloponnesos.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#3
Koelste regio van Griekenland, met een verschil tussen dag en nacht temperatuur van soms meer dan 15 graden is de regio Florina - Amyndeon in het noordwesten. Prachtige natuur, meren, gastronomie en wijn!  En heerlijk rustig. 

Mvg 
Martin
Quote
#4
(19 November 2015, 18:01)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik adviseer het westelijke deel van de Peloponnesos.

En waarom? Kun je dit toelichten svp?
Mijn ervaring is dat het daar behoorlijk warm kan zijn met weinig wind.
Aan de oostkant heb je vaak in de zomer nog de verkoeling van de meltemi.
Quote
#5
Smile @ Martin

Multiquote:Koelste regio van Griekenland, met een verschil tussen dag en nacht temperatuur van soms meer dan 15 graden is de regio Florina - Amyndeon in het noordwesten. Prachtige natuur, meren, gastronomie en wijn!  En heerlijk rustig.

Inderdaad een prachtige omgeving waar ik 2 jaar terug alleen maar doorheen ben gesjeesd. Wat is jouw aanbeveling om "sega sega" te bezoeken. Komende van Loutra Pozar naar Skopje werden we overvallen door een onweer bij de warmwaterbronnen. Hopeloos vast gezeten in de stromende regen en daarna tot in Oostenrijk achtervolgd door buien. En dat in juli !!

@ Bouboulina
Het westen van de Peleponessos was vorig jaar in juli al te warm voor ons. Helaas want ik had graag de schildpadjes uit het nest zien komen in augustus. We hebben wel een puppie uit het bos van Elea meegenomen naar huis.  Je moet weten dat we graag vrij camperen met onze camper. En dan is het in Elea te druk met vakantiegangers.

Bedankt voor de reacties
Rene

ps kijk maar eens op onze website om te weten wie we zijn en wat we leuk vinden
Quote
#6
Mooie website !
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#7
Al eens gedacht aan Edessa ? Of zijn jullie daar al eens geweest?
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#8
Al eens gedacht aan Edessa ?  Of zijn jullie daar al eens geweest?

Wij waren afgelopen jaar voor het eerst op het eiland Evia. Vanaf Oropos (vaste land) met de autoferry (10 euro) naar Eretria op Evia. Vanaf daar dit geweldige eiland verkend. Zo mooi, puur, rustig en authentiek eiland nog. En totaal niet toeristisch. Hoofdstad Chalkida is ook prachtig, maar wel druk op de eindeloos lange gezellige boulevard. Ook een aanrader.

[Afbeelding: keesyu.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#9
Epirus , ianina , metsovo etc is in het hoogsezoen rustig en iets koeler
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)