Pasen op Corfu
#1
Eindelijk mag ik het ook eens meemaken, Pasen op Corfu! In 2016 is het Grieks orthodox Pasen vrij laat en zodoende heb ik nu de kans om er ook een keer bij te zijn. Met wat Griekse vrienden zal ik dit beroemde paasfeest beleven en meemaken! Ben benieuwd! 
Op zaterdag 30 april heel vroeg vlieg ik naar Corfu, zodat ik het hele weekend op Corfu ben. De eerste 2 dagen zit ik in een hotel in Gouvia, en op maandag 2 mei gaat 'mijn eigen' hotel Daphnila Bay open, waar ik dan nog bijna 3 weken mag verblijven.
Zijn er mensen op het forum die het Pasen op Corfu ook al eens meegemaakt hebben? Is het echt zo mooi en bijzonder als vaak gezegd wordt?
Quote
#2
Ja, Pasen is leuk. Maar je moet er wel induiken, aanhaken bij een familie en de kerkelijke zaken meemaken. Goed inlezen, zodat je weet wat er gebeurd.
Quote
#3
Pasen in Gouvia. Leuke ervaring ! Maar zorg dat je vooral in de omgeving van het Liston (Corfu stad) bent. Druk, druk, druk ! Maar geweldig om mee te maken.

[Afbeelding: 15ek4t3.jpg]

[Afbeelding: aokhnr.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#4
En op 2e paasdag (2 mei) , zijn er dan nog speciale gebruiken in het Griekse orthodoxe Pasen?
Ben benieuwd...
Groet Corry
Quote
#5
Worden er op Corfu met Pasen niet aardewerken potten vanuit de bovenverdiepingen van huizen op straat kapot gegooid? Overigens wordt er op Samos ook carnaval gevierd, 40 dagen voor Pasen, aan het begin van de vasten-tijd. Tijdens het vasten zijn er speciale koekjes, zonder boter of eieren. En op Palmzondag wordt er vis gegeten, ter nagedachtenis aan de herrijzenis van Lazarus (men geloofde niet dat die werkelijk was herrezen, en toen zei Jezus: kijk hem lekker dat visje eten! Als hij niet weer levend was sou hij dat visje niet kunnen eten!)
De nachtmis op Zaterdag voor Pasen is ook een hele aparte gebeurtenis, vol met symboliek. Moet je echt eens naartoe. Lees van te voren erover. En in de kerk zitten mannen en vrouwen nog apart.
Quote
#6
Over 2e paasdag kan ik geen info gevonden krijgen.
Dan ga ik het gewoon ondervinden...
Quote
#7
Is toch heeel makkelijk te vinden via google
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En dinsdag na Pasen viert men de 1 mei viering.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#8
Dank je Maria voor je reaktie...Hebben we toch een paar feestdagen in het vooruitzicht op Skiathos!!
Eigenlijk voor het eerst. Wij waren nog nooit met Griekse feestdagen op vakantie.
Quote
#9
Handig voor wie naar Corfu gaat: Overzicht en uurtabellen van de bussen tot einde oktober dit jaar.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)