Fodelianakis olijfolie                 
fietsen op Kythira
#1
Ik vroeg me af of er in Agia Pelagia ook fietsen te huur zijn.
Leent de omgeving zich er uberhaupt voor om fietstochtjes te maken?
Is Potamos bijvoorbeeld te doen?
Quote
#2
wij hebben er geen fietsers gezien  , zal wel met de wind te doen
hebben, Huh die kan daar opeens behoorlijk komen opzetten
Quote
#3
Fietsers hebben wij er nauwelijks gezien Frederique; en als ze er waren dan voornamelijk mountainbikers. Er zijn echter wel fietsverhuurders. Van Potamos naar Agia Pelagia lijkt me een feestje per fiets, andersom zou ik het niet graag doen. Een flink hoogteverschil in slechts enkele kilometers.
Maar vanaf Potamos naar bijvoorbeeld de hoofdstad Chora lijkt het me goed te fietsen, daar is het redelijk vlak, zolang je maar midden op het eiland blijft en niet naar de oostelijk en westelijk gelegen kustplaatsjes afdaalt.

Ken je deze websites al?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Dank voor de info!
Als ik dit zo lees zien we er maar vanaf om te fietsen, want zulke fanatiekelingen zijn we namelijk niet...
Quote
#5
Ook wij hebben in 2009 en 2011 geen fietsers op dit eiland gezien.Best mogelijk dat het te doen is voor de liefhebbers,maar vrijwel iedereen
die iets wil "ontdekken of zien" gaat veel met de benenwagen of per auto ergens heen om dan flinke wandeltochten te gaan maken.
Het is er bepaald niet echt vlak maar in de plaatsen zelf is een fietsrit mogelijk,misschien dat jullie veel ervaring met hoogteverschil hebben,dan is het zoals Ger zegt "een feestje"!
Quote
#6
Nou nee, we laten die hoogteverschillen maar aan de getrainde wielrenners over.
Gedurende onze vakantie hebben we een week de beschikking over een auto om zo het eiland te verkennen en voor de rest zullen we ongetwijfeld nog te voet op onderzoek gaan.
Er gaat dacht ik geen bus van Agia Pelagia naar Potamos? Dit voor het geval we een keertje extra geld moeten pinnen... (vandaar ook mijn vraag...)
Quote
#7
Frederique'
Voor zover ons bekend is er geen openbaar vervoer op dit eiland.Maar het kan veranderd zijn,Frank van Pyrgos House of anders Japio weten
hier vast het fijne wel van.Ostria is dit jaar op Kythira geweest misschien heeft zij bussen gezien?
Succes!
Quote
#8
Kalimera Frederique,

Op Kythira is er inderdaad geen openbaar vervoer. Je bent aangewezen op eigen vervoer en een huurauto is daarom ideaal. Als je niet voor de hele periode een auto wilt huren, is het ook heel goed mogelijk om te liften (altijd leuke en onverwachte ontmoetingen) of om af een toe een taxi te nemen.

Wat het fietsen betreft: Kythira is geen fietseiland en er is geen fietsverhuur. Daarentegen kun je hier prachtige en afwisselende wandelingen maken, maar daar heb je vast al meer over gelezen Wink .

Veel groeten vanuit het zonnige Potamos en tot ziens op Kythira,

Frank
Pyrgos House
Quote
#9
Dank jullie wel allemaal!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)