Nieuwe rubriek: Mijn allermooiste foto's
#1
Vandaag een vraag gekregen van een forumlid:


Multiquote:Waarom is er geen rubriek waar de forumleden hun mooiste foto's kunnen tonen aan de mede-forumleden?


Goeie tip inderdaad; bij deze is de rubriek aangemaakt. Iedereen kan hier zijn of haar mooiste foto's neerzetten met een beschrijving van wat er precies te zien is.
Op deze manier kan je je eigen juweeltjes op fotogebied delen met de andere forumleden.

Mocht je (nog) geen idee hebben hoe je zelf foto's kunt plaatsen op dit forum lees dan dit even; het is gemakkelijker dan je zou denken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Laat al die mooie foto's nu maar komen zou ik zeggen.......


Let wel: dit staat geheel los van de wekelijkse 'Foto van de week'-verkiezing; foto's voor die rubriek dienen nog steeds apart te worden ingezonden via:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Foto's in deze nieuwe rubriek dingen dus NIET automatisch mee aan de 'foto van de week' -verkiezing!
Quote
#2
Leuk Ger!

Op Kefalonia kwamen we in de buurt van Asos veel geiten tegen.
Het bijzondere aan deze was dat sommige tegen de wand geplakt leken op zoek naar wat schaduw.       [Afbeelding: 2lxxjme.jpg]
Quote
#3
Deze vond ik wel apart een golf die als een tsunami over de kade komt.
[Afbeelding: a41slc.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Vanaf de ferry genomen, Het is alsof de brug links in zee afloopt...

[Afbeelding: 29m7l9h.jpg]
Quote
#5
Dit is een rubriek die ik erg leuk vindt Smile

Op de grote foto, helemaal onderaan, Agios Georgios, het eiland dat voor de kust van Pétra ligt.

Dit eiland had mijn aandacht al voor de vakantie naar dit van Lesbos. Ik had dit eiland namelijk op Google Maps gezien...

[Afbeelding: Petra%20Island.jpg]
Ik zag die twee gebouwtjes, die weg, die steiger..... en mijn nieuwsgierigheid was volledig gewekt!

In onze vriendenkring werden de gekste verhalen verzonnen.... van een rijk iemand die daar woont en zo zijn privacy heeft.... tot dat er een moord was gebeurd en nu durfde daar niemand meer te komen Smile.

Toen ik een gedetailleerde landkaart van Lesbos kocht, kwam ik er achter dat het gebouw een kapeltje is.

Eenmaal op Lesbos hoorde ik dat er in het hoog seizoen wel tochtjes naar dat eiland werden gemaakt.... maar wij zaten niet in het hoog seizoen!

Gelukkig werden wij voorgesteld aan iemand met een boot die ons voor een klein bedrag naar het eiland heeft gebracht en zo'n 6 uur later weer heeft opgehaald. Best wel leuk om eens een eiland voor je tweetjes te hebben. Je kunt trouwens aan de achterzijde van het eiland geweldig snorkelen!!!!

[Afbeelding: 20150930_9714_Agios_Georgios.jpg]
Quote
#6
Mooie en interessante foto's tot nu toe!
Ook deze heb ik op Kefalonia gekiekt. Steeds als we terug naar Farsa reden vanuit het Noorden kwamen we vanuit een bocht dit prachtige plaatje tegen.
Het toestel wist niet of hij blauw, groen of grijs moest scherpstellen.
[Afbeelding: 20gdzlc.jpg]
Quote
#7
(27 December 2015, 13:35)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooie en interessante foto's tot nu toe!
Ook deze heb ik op Kefalonia gekiekt. Steeds als we terug naar Farsa reden vanuit het Noorden kwamen we vanuit een bocht dit prachtige plaatje tegen.
Het toestel wist niet of hij blauw, groen of grijs moest scherpstellen.
[Afbeelding: 20gdzlc.jpg]


Big Grin Big Grin Big Grin

Blijkbaar komen we wel eens op dezelfde plaatsen en nemen zowat ook dezelfde foto

[Afbeelding: 2h3x9g1.jpg]

En dit was dezelfde avond in Poros. Een buitje zegt men dan Dodgy

[Afbeelding: oku7fr.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Dat vind ik zo mooi aan Griekenland. Als het een keer regent dan komt het soms met bakken naar beneden om alles schoon te spoelen. Big Grin

Deze komt ook van Kefalonia. Tussen Farsa en Argostoli vind je deze kweekplaatsen voor vis. Waarom doen ze het zo verantwoord niet overal?
Op de achtergrond zie je Lixouri.
Overigens vond ik het een mooi gezicht deze basins in zee.
[Afbeelding: 2r5gom0.jpg]
Quote
#9
Wat bedoel je met verantwoord John?
Quote
#10
(27 December 2015, 19:19)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat bedoel je met verantwoord John?

Geen sleepnetten met veel bijvangst maar kweek.
Ik neem aan dat dit op een verantwoorde manier gebeurt?
Quote
#11
Deze foto gemaakt op kreta in 2002 in west kreta,veel schapen onder de olijfbomen,

[Afbeelding: 29nge4k.jpg]
Quote
#12
(27 December 2015, 20:52)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze foto gemaakt op kreta in 2002 in west kreta,veel schapen onder de olijfbomen,

Prachtig! Schaduw zoekers. Ik heb ook zoiets.
[Afbeelding: 11si9et.jpg]
Quote
#13
Hier zijn nog een paar schaduwzoekers.

[Afbeelding: 2ivntu.jpg] [Afbeelding: r1wt8o.jpg]
[Afbeelding: 27zlmxz.jpg][Afbeelding: 35b7zw6.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
mooie oude kretenzer 2004

[Afbeelding: 2iufamc.jpg]
Quote
#15
Prachtig zo'n kop!!
Ik heb er ook één. Deze is ooit op mijn Facebook gezet. 
Het was een oude man uit het dorp Olymbos op Karpathos.
[Afbeelding: sb3kpc.jpg]
Quote
#16
Dit is altijd een van mijn favoriete foto's geweest die ik genomen heb in 2007 in Aegina. Elke dag zaten ze 's middags samen aan hetzelfde tafeltje.

[Afbeelding: op732b.jpg]

Deze was ook in 2007, Ouzeri O Barba Nikos in Galatas. Het zijn bouwvakkers en van 1 van hen was het precies 1 jaar geleden dat zijn moeder gestorven was. Hij zei dat zijn rouwperiode nu ten einde was met collega's werd een feestje gebouwd.

[Afbeelding: 4sh64y.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Gythio 2012
[Afbeelding: 210n4aa.jpg]
Lejo's signatuur Oog om oog maakt enkel de hele wereld blind.
An Eye for an Eye Will Make the Whole World Blind
Mahatma Gandhi
Quote
#18
Ons allermooiste foto hebben wij 2004 gemakt op Skyros!

Wij zagen dit oude vrouwtje roosjes knippen lans een weggetje in Skyros stad.
Op ons verzoek een eenvoudig "parakalo" en op het fototoestel wijzend, ging ze direct in pose staan, de bril ging eraf,
en......die zonet geknipte roosjes werden aan ons gegeven Smile

Dit foto hangt bij ons in de woonkamer samen met het gedroogde bosje roosjes Smile

[Afbeelding: 3304iuc.jpg]
Quote
#19
Deze mevrouw zagen we in 2012 in Kefalonia. Uit haar verhaal konden we opmaken dat ze het niet echt breed had. Dus ging ze graanhalmen plukken en klopte dan de graantjes uit de halmen om zo meel te maken zodat ze een brood kon bakken. Ze zit trouwens op het dak van haar huisje. Het dak lag net naast de weg. Ze was heel blij met een blikje cola dat we haar aanboden. En ze had blijkbaar ook nog nooit een digitale camera gezien. Toen ik haar de foto toonde was ze heel verrast dat ze die op het toestel kon zien. Het enige wat ze kon zeggen was: "Efcharisto, Orea".

[Afbeelding: 16bmql3.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Mijn allermooiste foto, qua techniek, is deze absoluut niet, maar wel een met zeer mooie herinnering. In 2001 met zijn allen in Sisi, Kreta. 's avonds uit eten bij restaurant Sunland. Eigenaar stond alleen in de zaak, zijn moeder in de keuken. Was de tweede dag van de vakantie. Mijn zoon was zo moe dat hij letterlijk boven zijn eten in slaap was gevallen. Op het eind van de avond toen we hadden afgerekend en naar ons app. wilden gaan, sliep hij nog. De eigenaar liet ons hem niet wakker maken, maar zei dat hij zijn auto zou halen en hem naar het app. zou brengen, er waren nog zeker 4 of 5 tafels bezet! We mochten niet weigeren, hij pakte mijn zoon op, zette hem in de auto en bracht ons weg. Was niet ver naar het app., maar dat kon hij niet weten, want hij vroeg pas waar naar toe, toen we in de auto zaten! Smile   Kijk, daarom Griekenland!
Natuurlijk zijn we weer terug wezen eten, en toen moest er natuurlijk een foto gemaakt worden!


[Afbeelding: 30dgd8w.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#21
mooie foto's, maar vooral nog mooiere verhalen, de essentie van Griekenland en de Grieken voor mij.
Quote
#22
We hadden voor het echtpaar in theriso een fotoboek gemaakt, omdat we vanaf het begin een goede band met de mensen hadden.
Arthemis en Maria hadden er een klein kafeneon ,we gingen er enkele malen per jaar heen,werden altijd hartelijk en warm ontvangen.
Een paar jaar geleden hebben we hun het fotoboek gegeven ,van de vele jaren dat wij er zijn geweest,helaas zijn ze alle twee overleden
Arthemis  is 100 jaar geworden en Maria voor in de 90 jaar,Het kafeneon is overgenomen ,en geheel opgeknapt
We bezoeken nog enkele malen per jaar het graf van deze mensen,het fotoboek is mooi in de kafenion gebleven,en ook de foto's van ons hangen weer terug aan de muur
hieronder enkele foto's van het echtpaar


[Afbeelding: 2ch9s3o.jpg]

[Afbeelding: 1tsdux.jpg]

[Afbeelding: 25a3tkw.jpg]
Quote
#23
Mooie foto's Grek; één van de foto's van dit echtpaar komt ook voor in de jaarlijkse
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




; de tussenstand na enkele dagen beloofd veel goeds voor deze door jou ingezonden foto.........
Quote
#24
Ja ik heb het gezien,de foto die gebruikt was door de grieksegids met raki maken
deze is er ook gemaakt iets anders

[Afbeelding: bij9zk.jpg]
Quote
#25
Dat ze zo oud geworden zijn, en dat ondanks de plastic zak vol medicijnen op de voorgrond.
Quote
#26
De plastic zak vol medicijnen waren voor meerdere mensen in het dorp,het werd daar afgegeven ,net als het brood,het was meer een sociale ontmoetingsplaats ,waar de mensen
het af konden halen,zo konden ze elke dag een praatje maken met de dorpsbewoners
Quote
#27
Deze dorps kafenions worden tevens gebruikt als brievenbus, de postbode legt alle post op tafel en het hele dorp haalt het daar af, wie het eerste komt weet meteen wie van wie post krijgt en dat is weer leuk voor de roddels.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
De medicatie op de voorgrond is al in 2004 uit de handel genomen... Ik mag hopen dat dit een oude foto is.
Bij ons komt de postbode gewoon de post brengen. Bekeuringen echter worden niet bezorgd, dan weet de postbode niet meer waar de persoon woont. ( we hebben geen straatnamen hier) vervolgens komt de politie naar het cafe om te informeren waar mensen wonen.. Iedereen heeft acuut amnesie..
Quote
#29
(31 December 2015, 18:42)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze dorps kafenions worden tevens gebruikt als brievenbus, de postbode legt alle post op tafel en het hele dorp haalt het daar af, wie het eerste komt weet meteen wie van wie post krijgt en dat is weer leuk voor de roddels.

Dat is in ons dorp nog steeds zo, de post in een doos op de bar en uitzoeken maar. Alleen als de postman geld rond brengt komt ie het bij je thuis brengen.


Kali nigta Kali xronia

Dick
Quote
#30
De medicatie op de voorgrond is al in 2004 uit de handel genomen
de foto is van 14 mei 2006
Quote
#31
Wat ik op Google kan vinden is dat Fludex in 2004 in Nederland uit de handel is genomen omdat er goedkopere merkloze zijn, Fludex is een merknaam. In andere landen was het langer verkrijgbaar. Gelukkig dus niets aan de hand.
Quote
#32
Ach ja wie wat bewaart die heeft nog wat!!Als medicijnen goed gesloten/onaangebroken/in de verpakking worden bewaard
kunnen ze wel wat langer mee.
Quote
#33
[Afbeelding: bj74np.jpg]

Bezoek bij het zwembad. Agios Nikolaos 2015 Peloponnesos
Quote
#34
heel mooie opname janos
Quote
#35
@janos54, jammer het is geen "waar ben ik nu" vraag.
Deze had ik geweten. Orato Village, bovenaan die leuke onverharde weg met kuilen.
Menigeen klaagt er jaar in jaar uit over, maar ik vond het met een 4-wheel drive Jimny wel heel erg leuk.
En om helemaal precies thuis te zijn; de villa op de achtergrond is Villa Dafni.
O ja, de foto is prachtig Big Grin . Cor.
Quote
#36
Deze foto maakte ik bij zonsondergang. Het veer kwam net aan in de haven van Pigadia op Karpathos.

[Afbeelding: 124c2z7.jpg]
Quote
#37
Ook deze moppies zochten de schaduw op...
[Afbeelding: 2qiw6xe.jpg]

Hoogzwanger en opweg naar....
[Afbeelding: 2v9b62o.jpg]

Dit schatje had zich onder mijn luchtbed verstopt, ik wist dat niet, til mijn luchtbed op en hij rende een stukje weg....maar daar waren de stenen heet!!!
Auw...auw...auw....kijk die voetjes!!!

[Afbeelding: rm8y8g.jpg]
Quote
#38
Niet mijn allermooiste, maar wel leuk om te maken.
[Afbeelding: 2a9z0uw.jpg]
Kanaal van Korinthe
Quote
#39
Mooie foto! Wij zijn al een keer of 5 bij het kanaal geweest maar we hebben echt nooit het geluk gehad om eren boot doorheen te zien gaan. Echt jammer.
Quote
#40
Dit is Lefkos op Karpathos. Lefkos bestaat uit verschillende baaien met mooie stranden. Dit mooie plaatje is gemaakt van de tavernes welke op een schiereilandje tussen twee baaien liggen[Afbeelding: 1zr0047.jpg] bij de natuurlijke haven.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 8 gast(en)