Corfu
#1
hallo
wij willen in mei naar Corfu. Corfu trekt ons op een of andere manier niet zo. Wij zijn 1 x op Corfu geweest voor een tussen stop. Wij waren toen in de hoofdstad, waar veel lallende Engelsen rond liepen. Toch willen wij ook Corfu een keer bezoeken. Wie weet waar je het beste kunt verblijven op Corfu. Wij zoeken een leuk klein dorpje waar het nog niet zo toeristisch is, dat zal wel moeilijk zijn op Corfu Wink .
Quote
#2
Kennissen van mij gaan meerdere malen per jaar naar Glyfada. Dat is volgens hen heel relaxed.
Quote
#3
Ik ben aan de Westkust geweest in Agios Gordis. Was toen een heel leuk dorpje en niet zo toeristisch maar dat is alweer 10 jaar geleden.
Ik vond Corfu ook niet zo, maar het zuiden spande wel de kroon met Engels pubs, een McDonalds ens. Verschrikkelijk.
Ik denk trouwens ook dat je geluk moet hebben met het weer in mei. Wij waren er de eerste week juni en hebben de helft van de vakantie regen gehad.
Quote
#4
Wij hebben vorig jaar in mei enorm genoten in Agios Gordis. Ook ik was wat huiverachtig voor Corfu om dezelfde reden die je noemt. Maar het is me niets tegengevallen. Half mei was het nog erg rustig in het dorpje, alles begon weer een beetje te starten, precies gezellig genoeg. Je moet om wat dingen heen kijken waaruit wel duidelijk is dat het in andere periodes van het jaar anders is. Er is aan de uiterste rand van het dorp een wat groot all-in hotel, maar dat zie je bijna niet. En middenin is een
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dat zich wel op engelse jongeren richt maar daar was nog niets te beleven. Kortom in mei is alles er nog superrustig, er is een mooi strand, iedereen in het dorp was weer blij dat het seizoen begon, er waren een paar goede restaurants en we troffen een heerlijk appartement.
Wij overwegen zelfs nog een keer terug te gaan. Dat heeft er ook mee te maken dat wij half mei verrassend mooi weer troffen en erg moe waren. We hebben dus een wat groot deel van onze week lui met een boek op het strand doorgebracht en hebben nog het een en ander aan uitstapjes op het eiland op ons lijstje staan.

PS. Ga NOOIT naar Kavos. Engels zuipparadijs in het uiterste zuiden. Wij belandden er per ongeluk met een autotochtje. Je kijkt er wel je ogen uit, maar wil er ook zo snel mogelijk wegwezen. Zelfs als het overkomt als een filmset omdat al die rare zuiptenten er wel zijn, maar de klanten nog niet.
Quote
#5
Dat roze hotel ken ik nog wel. Destijds was het geen backpackershotel maar van een Amerikaanse organisatie, er zaten ook alleen Amerikaanse jongeren.
Kavos was idd de plaats die ik bedoelde.
Jullie hebben wel echt geluk gehad met het weer. Een collega van mij was eind augustus 2 jaar terug en had ook heel veel regen op Corfu.
Quote
#6
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






hier hebben wij onze vakantie doorgebracht,klein dorpje prachtige locatie bij
eigenaar kostas,muziekleraar die je s,morgens wekt met prachtige piano muziek
en ons ook enkele keren uit eten heeft meegenomen waar je normaal als toerist
niet  zou komen Wink
Quote
#7
ik zie net dat de molen ook als pakket reis is te boeken  bij
eliza was here  inclusief huurauto
Quote
#8
Ik kom al bijna 10 jaar 2x per jaar op Corfu, in mei en eind September. In die periode heb ik nog nooit dronken en lallende Engelsen in Corfu-stad gezien. Vorige jaar mei was ik 2,5 week op Corfu en het was iedere dag prachtig weer met over 30 graden meestal, al was dit wel extreme warm (vond ik niet erg natuurlijk). Eigenlijk kan ik mij geen vakantie in mei herinneren dat het geen mooi weer was, buiten zo af en toe wat regenbuitjes en onweer aan het eind van de dag. Ik zit, vanwege 'omstandigheden', altijd aan de oostkust, bij Dassia, maar de mooie dorpjes liggen inderdaad meer aan de westkust.
Quote
#9
Wij zijn tot nu toe twee keer op Corfu geweest en zullen zeker nog eens terug gaan naar dit mooie en buitengewoon groene eiland. De tweede keer zaten we in Agios Gordis aan de westkust; een leuk en rustig kustplaatsje van waaruit je het gehele eiland goed kunt bereiken. We hebben er ooit een foto/reisverslag van gemaakt dat je hier kunt vinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)