Moussaka
#1

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Van sommige gerechten heb ik foto's gemaakt (ik ben geen culinair fotograaf, dus mocht de kleur afwijken of iets er niet helemaal prima opstaan, sorry daarvoor Blush ).
Ook van de bereiding van Moussaka.

Post 1 van 2

Op de eerste foto een overzicht van de ingrediënten. Voor bakken gebruik ik altijd de olijfolie van de Lidl. De fles met het Italiaanse etiket ernaast komt uit Umbrië meen ik, daar zit echter Kolomvary olijfolie in. Die giet ik over van een 5L blik. Bij deze bereiding heb ik twee soorten gehakt gebruikt.

[Afbeelding: 2zin144.jpg]

Het sauteren van de uien, knoflook, thym en rozemarijn:

[Afbeelding: 2vafio0.jpg]

Het gehakt erbij:

[Afbeelding: zyj2ut.jpg]

Nadat de rest toegevoegd is, klaar om een uurtje te sudderen:

[Afbeelding: 25i7scl.jpg]

De saus, gebakken aardappels, gebakken aubergineschijven en de bechamelsaus, klaar om geassembleerd te worden:

[Afbeelding: sy2zvd.jpg]


We gaan even verder in de volgende post, ivm maximaal aantal toegestane foto's per posting. Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Post 2 van 2, we gaan weer even verder:

Laag voor laag de Moussaka opbouwen:

[Afbeelding: xeh0tc.jpg]

[Afbeelding: 289hh1s.jpg]

[Afbeelding: 2eamhxj.jpg]

[Afbeelding: 28sx25y.jpg]

En zo uit de oven:

[Afbeelding: 4v62bc.jpg]

Eh, sorry, ik heb geen foto van de doorsnede. Ik draaide me om en de schaal was leeg. Geen geduld hier! Angel Tongue Big Grin
Die foto komt nog wel een keer!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Mmmmm, ik krijg honger!!!!!
Quote
#5
Dat ziet er heel erg smakelijk uit! (Die stifado trouwens ook...)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Moussaka met Lamsvlees JohanV 2 1.937 13 November 2017, 00:26
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)