Nieuwe prijzen openbaar vervoer Athene
#1
Vanaf volgende week maandag - 1 februari - gelden volgende nieuwe prijzen voor het openbaar vervoer in Athene:

Gewoon ticket 1.40 (geldig voor 90 minuten)
Airport met metro 10 euro - retourticket 18 euro
2 personen: 18 euro each way
3 personen: 24 euro each way
Airport bus naar Syntagma (X95) - Piraeus (X96) - Kifissa busstation (X93) en Elliniko (X97): 6 euro
3 dagen ticket 22 euros (incl airport trip)
5 dagen ticket 9 euros
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
verdubbeld op enkele jaren tijd
Quote
#3
(28 January 2016, 19:04)Dirk schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




verdubbeld op enkele jaren tijd

Maar wel nog steeds goedkoop in vergelijking met andere steden/landen. Ter vergelijking: In Brussel kost een ticket voor tram/bus 2,10 of 2,50 naargelang je het aan een kiosk of op het voertuig koopt. Dat is nog altijd minimaal 50% duurder dan Athene.

Tja, en ook in België stijgen vanaf maandag (weeral) de prijzen voor trein, tram en bus. Een busticket gaat dan in Vlaanderen liefst 3 Euro kosten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Maar een van de grote steden (o.k. beetje ver weg) biedt heel goedkoop vervoer in de City:
More affordable public transport from 1 January 2015 in Melbourne
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#5
In vergelijking met de ticketprijzen in Nl of Belgie nog steeds niet duur. Maar in verhouding metde hoogte van het
 het inkomen dat veel mensen hebben in Athene is het denk ik best wel aan de prijs.
Quote
#6
Nou in London is het nog duurder hoor. Enkeltje met de metro 4 pond ofwel 5 euro; dagticket 12 pond. Ofwel 15 euro
Quote
#7
Als senior reed ik in Vlaanderen gratis op tram en bus. Sinds september echter 25€ te betalen op jaarbasis, wat eigenlijk maar neerkomt op 4€/maand, wat ik echt nog redelijk vind. (GRATIS bestaat nu eenmaal niet meer!)
Politici lezen hier waarschijnlijk toch niet, zodat ik ze niet richting tariefverhoging gestuurd heb hoop ik.
Hilde
Quote
#8
25 euro per jaar komt dichter in de buurt van 2 euro per maand dan 4 - en dit is uiteraard geen realistische prijs; hiermee zal geen enkele vervoerder zijn kosten kunnen terugverdienen.

Afgelopen zaterdag liep ik in Athene tegen de verhoging aan; je kunt de oude tickets nog wel enige maanden blijven gebruiken mocht je die al gekocht hebben (zoals ik).
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gids voor het openbaar vervoer in Athene Patrick 0 591 19 February 2022, 17:23
Laatste bericht: Patrick
  Prijzen huurauto JohannesGR 14 1.704 28 June 2021, 22:07
Laatste bericht: Buurman
  Openbaar vervoer Pireaus/Athene/airport Mir111 13 4.708 25 July 2019, 18:06
Laatste bericht: Patrick
  Nieuw ticketsysteem openbaar vervoer Athene Patrick 15 4.524 01 December 2017, 20:22
Laatste bericht: Viviane
  Ryan Air hogere prijzen? Arthur 38 8.306 08 October 2017, 09:30
Laatste bericht: Arthur
  openbaar vervoer Mir111 6 2.678 29 June 2017, 19:36
Laatste bericht: Patrick
  Prijzen ferry 2014 Martje 10 6.912 20 January 2014, 16:38
Laatste bericht: Martje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)