Situatie Lesbos op NOS Journaal
#1
Zojuist een interessant artikel in het NOS-journaal gezien over Lesbos, Samos en Kos inzake het tegenvallend aantal boekingen door de vluchtelingencrisis aldaar:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
12 Mei gaan we naar Lesbos/Petra toe,
Wij kregen vandaag bericht van sw. dat ons  terugreis veranderd is... we krijgen  nu op de terugreis een tussenlanding .In plaats van Transavia met Cor en Don ...Van Mytilini naar Dalaman (Turkije) =t/o Rhodos en vandaaruit weer naar Amsterdam... bijna het dubbele vliegreistijd Grrr  Confused

Het zal mij niet verbazen als/dat de heenreis de aankomende tijd ,,weken/maanden,,  ook nog gaat veranderen  met één of andere tussenstop erbij.
Ik hoop van niet!!
Het verbaast me dat er nog steeds geboekt kan worden bij ons app. direct aan het strand gelegen.....
In de jaren ervoor was het op dit tijdstip altijd  alles helemaal volgeboekt...
Quote
#3
Maar verbaast dat je echt werkelijk gezien de berichtgeving?
Je kon toch in het journaal zien dat de boekingen met 90 % zijn teruggelopen? Dus het is niet meer dan logisch.
Quote
#4
Uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers te betreuren:
- Allereerst de vluchtelingen die noodgedwongen huis en haard (én land) moeten verlaten op zoek naar veiligere oorden;
- De Grieken die een belangrijke vorm van inkomsten zien instorten terwijl zij het al zo vreselijk moeilijk hadden/hebben;
- En de toeristen die massaal op zoek moeten gaan naar andere bestemmingen. Zij hebben als enige gelukkig wél nog een keuze.

Eigenlijk te gek voor woorden dat er in onze beschaafde wereld anno 2016 een groep oorlogszuchtige en totaal ontspoorde malloten zo veel leed teweeg kan brengen. En dat ook nog in naam van een (soms verwerpelijke) religieuze overtuiging. Bah! Angry
Quote
#5
Ger, ben het helemaal met je eens, waarbij ik de toeristen dan niet als verliezer zou willen bestempelen. Een andere bestemming is zo gekozen en je vakantieplezier zal er niet minder om zijn.
Quote
#6
Hier is de uitzending waar ik het over had:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





(vanaf 06:55)
Quote
#7
De vraag is dan natuurlijk waar gaan de toeristen dan naar toe,
aan de aanbiedingen te zien in ieder geval niet naar de cycladen ,
ondanks dat het btw voordeel is komen te  vervallen zijn de prijzen
van de vakantie verblijven,en autohuur een stuk lager dan voorgaande
jaren,  ik heb het niet over santorini of mykonos  dat is een  groot circus
Quote
#8
Wat ik wel goed vond in bovengenoemd nieuwsbericht is dat er specifiek -door middel van een duidelijk kaartje- bij verteld werd dat het énkel en alléén om de eilanden in de Egeïsche zee -en nabij de Turkse kust- gaat.
Ik hoop dat eventuele twijfelaars, die geen idee hebben hoe Griekenland in elkaar zit, beseffen dat er ontzettend veel alternatieven overblijven voor het geval men geen vluchtelingen tegen wilt komen (dat is natuurlijks ieders volste recht).

Ik ben echter bang dat de gemiddelde Griekenland-leek het land, gezien de berichtgeving, links laat liggen. In mijn kennissen/collega/vrienden/familie kring merk ik dat maar al te goed:
"Jij gaat dit jaar zeker niet meer naar Griekenland gezien de vluchtelingen"?
Ik word er soms moedeloos van om voor de zóveelste keer te moeten uitleggen dat niets een fijne vakantie in een geweldig land in de weg hoeft te staan en dat er op misschien wel 95% of meer van alle bestemmingen helemaal géén vluchtelingen te bekennen zijn  Confused  . Het lijkt echter vaak vechten tegen windmolens (zucht).
Het is toch een bepaald en bedenkelijk  imago dat het land de afgelopen tijd heeft opgebouwd; hoe doorbreek je dit in vredesnaam?
Quote
#9
De terugloop van de vakantieboekingen op de eilanden is inderdaad heel erg. Maar als griekenlandfan zou je ook eens met de auto naar het land kunnen gaan. Voor de economie is dat beter dan vliegen en op een All in resort, daar hebben de lokale ondernemers niks aan.
Quote
#10
(05 March 2016, 12:23)Gemert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De terugloop van de vakantieboekingen op de eilanden is inderdaad heel erg. Maar als griekenlandfan zou je ook eens met de auto naar het land kunnen gaan. Voor de economie is dat beter dan vliegen en op een All in resort, daar hebben de lokale ondernemers niks aan.

De connectie tussen vliegen en All in resort ontgaat mij hier even???
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Wij hebben vakantie geboekt naar lesbos bij corendon eind mei. Heb me aangemeld bij dit forum omdat ik juist wil lezen van Griekenland kenners Hoe de situatie is in lesbos en niet via de media. Ik wil graag de bevolking van lesbos steunen Door juist wel te komen. Echter benauwen mij de berichten hier toch wel erg. Zo ook de omboekingen van vliegtuigen. We kunnen nog omboeken Bv naar kreta maar wij willen juist lesbos bezichtigen. Kreta zijn we al vaker geweest. Het is een luxe probleem maar ook wij willen niet de hele dag vluchtelingen zien... Wie kan mij vertellen hoe de situatie nu is en wat de prognoses zijn. Neem aan dat in de lente/zomer de vluchtelingen ook weer meer komen?
Quote
#12
Yvonnetje ik woon op Kos niet op Lesbos, wel een ander eiland maar beetje een vergelijkbare situatie.
Ik denk dat jullie een prima vakantie kunnen hebben, ben er zeker van dat de eilandbewoners 
jullie flink in de watten gaan leggen. Bovendien is Lesbos groot genoeg om ook plaatsen te bezoeken waar geen 
vluchtelingen zitten. Heel veel plezier gewenst in ieder geval.
Quote
#13
(05 March 2016, 02:30)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




12 Mei gaan we naar Lesbos/Petra toe,
Wij kregen vandaag bericht van sw. dat ons  terugreis veranderd is... we krijgen  nu op de terugreis een tussenlanding .In plaats van Transavia met Cor en Don ...Van Mytilini naar Dalaman (Turkije) =t/o Rhodos en vandaaruit weer naar Amsterdam... bijna het dubbele vliegreistijd Grrr  Confused

Het zal mij niet verbazen als/dat de heenreis de aankomende tijd ,,weken/maanden,,  ook nog gaat veranderen  met één of andere tussenstop erbij.
Ik hoop van niet!!
Het verbaast me dat er nog steeds geboekt kan worden bij ons app. direct aan het strand gelegen.....
In de jaren ervoor was het op dit tijdstip altijd  alles helemaal volgeboekt...

(05 March 2016, 09:53)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar verbaast dat je echt werkelijk gezien de berichtgeving?
Je kon toch in het journaal zien dat de boekingen met 90 % zijn teruggelopen? Dus het is niet meer dan logisch.

@Vito, die 90 % minder boekingen waren/gingen  in dat ,,Nos filmpje,, alleen over dat hotel van die  mevr Michaela Kapsali heeft  van het Malemi Hotels in Skala Kallonis ...
Dat is een héé'l  eind  weg vanaf  het plaatsje Petra verwijderd!!
btw... misschien zou het dit jaar wel jouw Eiland kunnen worden  ...omdat je NU   bijna geen touristen zouden  tegen (kunnen)  komen ;)
Hier nog even een filmpje van de NOS, waar die vluchtelingen aankomen in Lesboos...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Duss ver weg vanaf bv. Petra en Anaxos1
Quote
#14
@yvonneke, naar welke plaats heb jij geboekt in Lesbos dit jaar?
Quote
#15
Naar molyvos. ...
Quote
#16
Wilma, ik zie de vluchtroute niet met name genoemd, dus kan niet zien waarze aankomen. Zo te zien bij Eftalou ongeveer?
Persoonlijk hebben wij de keuze gemaakt om in de vakantie niet met vluchtelingen geconfronteerd te worden en daarbij zijn wij helemaal weg van Kefalonia. 1 + 1 = 2.
Quote
#17
(05 March 2016, 12:23)Gemert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De terugloop van de vakantieboekingen op de eilanden is inderdaad heel erg. Maar als griekenlandfan zou je ook eens met de auto naar het land kunnen gaan. Voor de economie is dat beter dan vliegen en op een All in resort, daar hebben de lokale ondernemers niks aan.

De connectie tussen vliegen en een AI resort ontgaat mij even. Vliegen naar Griekenland betekent niet automatisch een verblijf in een AI. Ik vlieg altijd naar Griekenland maar boek verblijven rechtstreeks bij de eigenaars en verbruik daarnaast heel wat bij de lokale handelaars. Goed voor de lokale economie dus.

Weliswaar geen Lesbos dit jaar maar wel eilanden die ook getroffen worden door de vluchtelingenstroom, met name o.a. Samos en Leros.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Molyvos aan het haventje voor het restaurent komen ze aan en verblijven er. Inwoners staan hier machteloos. Ze zitten heus wel ook in de bekende plaatsen
Quote
#19
Beste Ger,

Helaas is het niet alleen "vechten tegen de windmolens", er zijn zelfs op dit forum, Griekenland liefhebbers, die je maar niet kunt overtuigen van de NOODZAAK om toeristen naar die eilanden te krijgen en die de steun van ons zéér hard nodig hebben om te overleven.
En natuurlijk het is het ieders goed recht om zelf zijn vakantie uit te zoeken etc.
Maar ga dan niet een mening verkondigen op basis van geruchten en speculaties.
Zodat mensen die wel willen gaan, afhaken.

Gun de bevolking van Lesvos en andere "aanspoeleilanden" een goed toeristen seizoen, uit dankbaarheid voor het opknappen van andermans vuile zaakjes.

Costas
Quote
#20
Luitjes bedankt voor jullie reactie en ons motto blijft overeind wij gaan naar lesbos alleen al om de bevolking te steunen. Onze plannen zijn toch om het eiland te verkennen en idd kun je dan ook de vluchtelingen ontwijken. Neem aan dat de inwoners ons kunnen informeren waar we wel en beter niet naar toe kunnen gaan. Dank jullie wel voor de info en hopelijk blijven toeristen komen deze lente zomer naar deze mooie eilanden met hun lieve bevolking.
Quote
#21
(05 March 2016, 11:16)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vraag is dan natuurlijk waar gaan de toeristen dan naar toe,
aan de aanbiedingen te zien in ieder geval niet naar de cycladen ,
ondanks dat het btw voordeel is komen te  vervallen zijn de prijzen
van de vakantie verblijven,en autohuur een stuk lager dan voorgaande
jaren,  ik heb het niet over santorini of mykonos  dat is een  groot circus

Stond laatst in de kranten, Spanje, Portugal en Kroatie zijn de landen waar veel meer boekingen zijn.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#22
(05 March 2016, 14:50)Yvonnetje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben vakantie geboekt naar lesbos bij corendon eind mei. Heb me aangemeld bij dit forum omdat ik juist wil lezen van Griekenland kenners Hoe de situatie is in lesbos en niet via de media. Ik wil graag de bevolking van lesbos steunen Door juist wel te komen. Echter benauwen mij de berichten hier toch wel erg. Zo ook de omboekingen van vliegtuigen.  We kunnen nog omboeken Bv naar kreta maar wij willen juist lesbos bezichtigen.  Kreta zijn we al vaker geweest. Het is een luxe probleem maar ook wij willen niet de hele dag vluchtelingen zien... Wie kan mij vertellen hoe de situatie nu is en wat de prognoses zijn. Neem aan dat in de lente/zomer de vluchtelingen ook weer meer komen?

Vluchtelingen komen er nog dagelijks aan.mop het moment komen ze meer aan de Zuid kant aan, nabij Mitilini. Dat kan morgen weer anders zijn. Nu is alles wel veel meer geregeld dan afgelopen zomer. Lesbos is echt een prachtig eiland en je zult geen spijt krijgen, dat weet ik zeker.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#23
(06 March 2016, 20:45)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De vraag is dan natuurlijk waar gaan de toeristen dan naar toe,aan de aanbiedingen te zien in ieder geval niet naar de cycladen, ondanks dat het btw voordeel is komen te  vervallen zijn de prijzen van de vakantie verblijven,en autohuur een stuk lager dan voorgaande jaren,  ik heb het niet over santorini of mykonos  dat is een  groot circus

Even off-topic imsorry

Ik Las vandaag trouwens dat Santorini een 'quotum' gaat invoeren voor het aantal bezoekers dat dagelijks per cruiseschip komt. Per dag zouden nog maximum 8.000 cruisepassagiers Santorini kunnen bezoeken. Daarvoor werd overlegd gepleegd met de cruiserederijen om tot een spreiding te komen van de aankomsten gezien er dagen zijn waar geen enkel cruiseschip Santorini aandeed en er dan weer andere dagen waren dat er 7 tegelijk aankwamen..
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
@patrick; dat zijn All in resorts, maar dan op het water Tongue
felgekleurde polsbandjes zijn ze meestal niet zo blij mee in Griekenland
Quote
#25
(07 March 2016, 07:48)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@patrick; dat zijn All in resorts, maar dan op het water Tongue
felgekleurde polsbandjes zijn ze meestal niet zo blij mee in Griekenland

Big Grin Big Grin Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
vorig jaar nog meegemaakt, toen we een  overnachting hadden op santorini
ivm vliegtijden, in een taverne de ene naar de andere passagier van die schepen
gebruik kwam maken van het toilet , de meeste nog zonder een bedankje laat
staan een consumptie  te gebruiken Angry
Quote
#27
Misschien zou het ook helpen wanneer eigenaren van appartementen zelf het initiatief nemen om oude klanten te benaderen.
Ik vind het bijvoorbeeld leuk om met mijn verjaardag een berichtje te krijgen van de Anek en van BOL.... Ik weet dat het automatisch gegenereerd wordt maar toch, ik voel me klant (is koning) en boek dan toch eerder bij Anek en koop via BOL. Je weet wat je aan elkaar hebt, ook al is het zakelijk. Zo'n berichtje van de Anek of Bol geeft mij dan toch het idee dat zij zich er van bewust zijn dat zij iets moeten doen om mij als klant te houden.
En zo krijg ik met verjaardagen en kerst van verschillende bedrijven waar we in Italie, Zwitserland en Oostenrijk al eens gebruik hebben gemaakt van hun hotel/appartement berichtjes. Het helpt. Zo is er met name 1 verhuurder in Italie waar we op doorreis en/of meivakantie vaak verblijven en die me als ze niet genoeg reserveringen heeft een berichtje stuurt en een appartement met korting aanbiedt. We zijn daar al op ingegaan. Soms ook voor een nacht, terwijl zij dat normaal niet doet. Vanuit Griekenland hoor je nooit iets nadat je terug bent. Wellicht een cultuurverschil, nonchalance of onbekendheid.... ook met onze blijdschap over een verjaardagskaartje of bedankje..

Misschien was het op Lesbos/Griekenland zo dat het toch wel vol raakte en men daar niet echt zelf actief in hoefde te zijn. En wellicht is de band met de individuele klant (en dan heb ik het niet over vriendelijkheid) niet zo sterk door de tussenhandel, dan wanneer je, zoals ik vrijwel altijd, rechtstreeks boekt. Maar goed, 't is maar een idee.
Maar: Het is gemakkelijker om oude klanten terug te halen dan nieuwe te werven in een tijd als deze lijkt mij. Echter, daar moet je wel ondernemend voor zijn en mensen durven aan te spreken.
Ik wil niemand beledigen die al hartstikke veel moeite gedaan heeft, maar voor degene die het nog niet geprobeerd heeft....veel succes.
Quote
#28
Heel vaak is het zo als de gasten komen de standaard zin klaarstaat, you my best friend, you get best price, jij gaat weg en volgende best friend komt eraan en zo het hele seizoen.
Gelukkig denkt niet iedere Griek zo, maar de meerderheid wel.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#29
(07 March 2016, 14:17)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel vaak is het zo als de gasten komen de standaard zin klaarstaat, you my best friend, you get best price, jij gaat weg en volgende best friend komt eraan en zo het hele seizoen.
Gelukkig denkt niet iedere Griek zo, maar de meerderheid wel.

Inderdaad, niet iedere Griek denkt zo. Zo krijg ik jaarlijks met Pasen en de eindejaarsperiode een aantal mails van mensen waar we eerder verbleven. Het helpt natuurlijk ook wel als je na je verblijf die mensen ook een mailtje stuurt om hen te bedanken voor de inspanningen die ze geleverd hebben of de fijne tijd die ze je gegeven hebben.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Waar ze heel bang voor zijn, dat zijn  de recensies op zoover en tripadvisor  ,gelukkig
hebben wij maar  1 keer een slechte  beoordeling gegeven ,dat was nog in de
tijd bij het  nu failliete bedrijf Olympia,de man die vorig jaar de mensen
bedonderde met hellas travel
Quote
#31
@Marian55 ik denk dat je hier wel een punt hebt. Dat puntje op de I zeg maar ontbreekt er hier heel vaak aan.
Niet dat je met deze extra inzet de zomer van Lesbos kunt redden,
maar ik denk dat het sowieso in deze crisis tijd goed is om aan deze ogenschijnlijk kleine deingetjes te denken.

Ik weet niet precies waar het aan ligt, een soort makkelijkheid? inderdaad dat idee van het loopt toch wel?
Quote
#32
(07 March 2016, 15:27)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Marian55 ik denk dat je hier wel een punt hebt. Dat puntje op de I zeg maar ontbreekt er hier heel vaak aan.
Niet dat je met deze extra inzet de zomer van Lesbos kunt redden,
maar ik denk dat het sowieso in deze crisis tijd goed is om aan deze ogenschijnlijk kleine deingetjes te denken.

Ik weet niet precies waar het aan ligt, een soort makkelijkheid? inderdaad dat idee van het loopt toch wel?

Is is wel offtopic, het gaat niet alleen meer om de crisis op Lesbos maar op nog meer eilanden en het vaste land, het is ze de laatste 20 jaar veel te gemakkelijk gemaakt, er werd volop gebouwd, ze dachten de toeristen komen toch wel en we hoeven er niet veel aan te doen, het gevolg vaak te hoge prijzen en de acco's werden verwaarloosd, nu komt de klap en is niet meer vanzelfsprekend dat de euro's binnen stromen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#33
Wie weet hoe de situatie nu is op Lesbos? Ik overweeg om voor deze zomer te boeken, het is een prachtig eiland en wil graag nog eens terug.
Quote
#34
Ik heb zojuist met Ingrid de kapster uit Anaxos gesproken.
Zij is vorige week op Lesbos geweest dus verser kan de informatie niet zijn.
Zij heeft geen vluchteling gezien zowel in Molivos en Petra alsook in Mytilini.
Alles is keurig schoon gemaakt en opgeruimd, zeker de area nabij Eftalou.
Het is alleen in en intriest dat de toeristen het massaal laten afweten.
Vele bewoners van Lesbos zien het komende seizoen met grote vrezen tegemoet.
Sommigen overwegen zelfs om maar niet open te gaan.
De toeristen die wel durven komen worden met open armen en met nog meer vriendelijkheid ontvangen.
Jammer, Jammer dat de media een zo verkeerd beeld schets van de huidige toestand.
Ook zonde is dat juist de bewoners van Lesbos nu de dupe gaan worden van het wegblijven van de toeristen.
Zij hebben onze steun en geld nu harder nodig dan anders.
Nogmaals, hoe kun je het nog fijner en gemakkelijker krijgen, om nu iets terug te kunnen doen, door gewoon te boeken en vakantie te vieren.
Laat je niet afschrikken en neem contact op met mensen die het kunnen weten!
Ik zelf ga in juni en ik ga ongetwijfeld jullie berichten van mijn ervaringen.

Ta lemme,
Costas
Quote
#35
Dag Costas,
We hebben inmiddels geboekt hoor, we gaan naar Lesbos. Mede dankzij jou overtuigende verhaal! Hartelijk dank hiervoor! Ik ben zeer benieuwd naar jouw berichten en ervaringen wanneer je in juni geweest bent. Ik kijk uit naar je verhalen! Groeten! Marjan
Quote
#36
Kijk dat zijn nog eens nieuwkomers.
Welkom MPR! Marjan bij Oriste.
Je zult er geen spijt van hebben.
Veel plezier.
Cor.
Quote
#37
Weet je wat ik niet begrijp. De media zat er bovenop toen de vluchtelingen aankwamen op de eilanden. Oke, dat is nieuws. Mensen laten het daardoor massaal afweten om een reis te boeken naar oa Lesbos. Er zijn geen vluchtelingen meer op de eilanden, waar is de media nu? Is dit eerlijke journalistiek? Het lijkt mij, als er goed aandacht aan wordt gegeven dat de stranden schoon zijn en je zoals altijd met liefde wordt ontvangen de boekingen wel komen. Veel mensen denken nog steeds dat het vol met vluchtelingen zit. Ik weet zeker dat er meer in Nederland zitten dan op Lesbos en Kos. Vroeger had je een dorpsomroeper. Die tijd moeten we maar weer uit "zegt het voort"
Quote
#38
Mooi betoog, maar is dit de taak van de pers om het toerisme te promoten.
Lijkt mij een taak voor het Grieks verkeersburo en mensen die geld met toeristen willen verdienen. Niks, noppes advertenties. Schreeuw van de daken dat het weer OK is op de eilanden.
Geld verdienen kost zweet en tranen.
Quote
#39
Ondertussen is de volgende VIP weer onderweg naar Lesbos. Koningin Rania van Jordanie komt volgende week om de vluchtelingen te bezoeken.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#40
Precies, @WimM, dat is niet de taak van de media.
En als je dan hier leest en zelf ook ervaart hoe slecht accommodatiehouders hun mail beantwoorden, dan merk je wel dat de Grieken zelf ook wat beter hun best mogen doen om zichzelf te promoten.
Het komt je niet aangewaaid.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Toerisme en situatie op Kos Markos 1 1.187 09 March 2020, 22:19
Laatste bericht: Nanny
  Stemmingmakerij en komkommertijd bij NOS Erwin 23 13.539 10 July 2015, 19:37
Laatste bericht: Erwin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)