Hotelletje omgeving Chania
#1
In april willen we een weekje naar Chania. Heeft iemand ervaring met een gezellig en gastvrij hotelletje in de (directe) omgeving van Chania?
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
Ik zat eind februari in een appartement, ideaal gelegen, in een straatje tegenover het busstation en in 2 minuten loop je het oude centrum in. Het gebouw heet Alena Apartments. De eigenaar heet George, of Giorgos natuurlijk, een aardige man die erg hulpvaardig is. Je kan zelfs een fiets lenen (gratis). Het was ook niet duur. Het is geen hotel, maar er is natuurlijk genoeg keus uit leuke restaurantjes en tavernes. Zelf at ik meestal in Taman, een heel gezellige taverne met heel goed eten in een oude haman, in één van de mooie smalle steegjes in de oude stad. Ik vond Chania fantastisch, zelfs (of vooral) in februari, weinig toeristen, maar toch heel levendig. Ik had prachtig weer trouwens.  zonneschijn
Quote
#3
Wij zitten te denken over een weekje Chania in november. Misschien ondertussen nog meer tips voor Chania? Ben jij ook in Alena Appartments
geweest Angeliki?
Quote
#4
Vanuit persoonlijke ervaring kan ik Hotel Christina aanbevelen.
Dit hotel ligt in Chania zelf maar tevens direct aan het strand. Het centrum van Chania is op loopafstand.

Kwalitatief goed, ruime kamers maar vooral goede service. De vrouw van de eigenaar is Nederlandse en woont al meer dan 30 jaar op Kreta.
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#5
Heb de website even bekeken Computer boy maar zo te zien niet te boeken na half oktober. Moet zeggen dat zo pal aan
zee voor mij in november ook niet echt hoeft. Leuk als t mooi weer is maar anders gelijk n stuk minder.
Maar bedankt voor reactie.
Quote
#6
gewoon zelf ontdekken wanneer je in Chania bent.
Quote
#7
Je hoeft niet via hun te boeken,maar je krijgt wel veel info via booking.com. Vooral de fotoos geven een goede indruk.
Quote
#8
(11 October 2018, 09:18)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zitten te denken over een weekje Chania in november. Misschien ondertussen nog meer tips voor Chania? Ben jij ook in Alena Appartments
geweest Angeliki?

Hoi Nanny, 
Nee, het is er niet van gekomen......ik moest ook even kijken naar het bericht. Kan het me niet echt meer herinneren.....maar wie weet, gaat het er volgend jaar van komen
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#9
Albert ik ga ook graag op de bonnefooi maar niet als je savonds aankomt in november......
je zal echt niet op straat hoeven slapen. Maar wil ik toch een beetje zekerheid. Bovendien
ook soort van voorpret. Hebben die meneer Jorgos, van Alena appartments inmiddels al gesproken.
Dus wie weet gaat t dat wel worden en dan kan ik jou uiteindelijk weer vertellen of t leuk is om er
naar toe te gaan Angeliki, ha ha.
Quote
#10
ja als je echt in Chania wil zitten dat is  leuk. Maar buiten Chania is er ook zat. Misschien 20 min. met de bus om de drukte op te zoeken . Of met de taxi. Hier in Kalyves is ook nog het een en ander open. Rustig, zeker qua eten en drinken niet duur.  En een klein dorp (nou ja gemiddeld). het is maar wat je zoekt. Big Grin zwaaivlag
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#11
Wij blijven zeker niet steeds in Chania, huren ook een auto voor die periode dat we daar zijn. Dus overdag veel onderweg
en dan savonds lekker een beetje bedrijvigheid vind ik eigenlijk ideaal. Gaan Kalyves dus waarschijnlijk ook nog wel bezoeken.
Quote
#12
Gezellig. Misschien zien we jullie nog. Wonen hier al 10 jaar. Eten en drinken perfect hier en goedkoop maar in november niet veel meer open. Wel de grilbar Mytsos Big Grin groet (gyros, souvlaki, burgers en veel en veel meer) en Mythos (goede griekse taverna met van alles) . In ieder geval veel plezier zwaaivlag
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#13
Ja Haarlemse mug daar houden we wel rekening mee dat er veel gesloten zal zijn.
Maar ik ben vanaf 18 april elke dag met toeristen in de weer geweest. Elke dag weer
bussen vol met mensen voor mn deur. En dit bedoel ik zeker niet als klagen hoor,
het blijft echt "mijn ding". Maar geen enkel probleem om in november
dan in wat rustiger vaarwater terecht te komen. Heb die namen die je noemde even genoteerd,
bedankt.
Quote
#14
zwaaivlag Gped zo. ga lekker genieten en misschien zien we elkaar.
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#15
Ja Alena appartments is prima, goed verzorgd, prima schoon, echt alles wat je nodig hebt is er.
Wij zaten er 3 dagen met goed weer, weet niet hoe t is als t echt koud gaat worden, of vochtig.
We konden maar 3 dagen boeken, Alena had t druk. Dus zijn wij daarnaa naar Milia gegaan,
teruggekomen nog 5 nachten Central City hotel geboekt. Wel iets duurder dan Alena,
en met een trap ( wordt nog een lift gebouwd) maar gloednieuw, fijne douche,
heerlijk warme kamer, perfecte bedden,heel centraal gelegen.
Wij zijn heel weinig op onze kamer, maar na een dag wandelen vinden we deze dingen belangrijk.
Geen balkon bijvoorbeeld zul je in de zomer missen, maar was voor ons geen probleem.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  leuk hotelletje gezocht voor 1 nacht jerichrome 2 2.397 23 May 2015, 13:00
Laatste bericht: jerichrome
  oud telefoonboek kreta omgeving chania of rethimnon dashboot2005 0 1.875 07 October 2014, 10:03
Laatste bericht: dashboot2005
  Tips omgeving Plakias Angeliki 5 3.562 14 September 2014, 22:05
Laatste bericht: lucy

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)