Pikante bloemkool met paprikasaus
#1
Nog even een lekker recept voor (hopelijk) de laatste frissere dagen van het seizoen, pikante bloemkool met paprikasaus.
Vaak gemaakt, maar heb er helaas geen foto van Confused . Die plaats ik zodra ik hem zelf weer een keer gemaakt heb.

Sommigen koken de bloemkool eerst heel kort en voegen de roosjes dan toe aan de saus. Zit de saus minder in de bloemkool, omdat hij dan niet zo lang meer in de saus hoeft mee te koken. De smaak is wel wat zachter op die manier, wat minder scherp, het is dus een persoonlijke keuze, net waar je van houdt.

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Het is koenoepidi dus met een delta
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#3
Nee hoor Maria, die met die delta smaakt heel anders"
Quote
#4
(09 April 2016, 14:25)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is koenoepidi dus met een delta

Maria, dank voor je opmerking!
Ligt er denk ik aan welke vertaalmachine of welk kookboek gebruikt wordt zeker?   Huh  Wink
Maar, heb het voor de zekerheid even in mijn "kookbijbel" opgezocht, daarin staan alle bloemkoolgerechten (waar deze ook op gebaseerd is) met "TH"?
Blijft moeilijk Blush 
Had het in het allereerste recept al aangegeven, dat in de Griekse namen wel eens fouten kunnen staan, maar, waar het uiteindelijk om gaat is de smaak, toch? Tongue  Tongue Smile

Zo, en nu verder aan mijn Ouzo, Yamas!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Delta wordt niet uitgesproken als "D" en fonetisch vaak geschreven als de Engelse "TH".
Maar potverdorie, het is gewoon errug lekker. Dank weer.
Quote
#6
Johan,


Wat eet je bijvoorbeeld hierbij? Aardappel, pasta of rijst en wat voor vlees. Wat is een lekkere combinatie?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#7
Gesmuld vanavond. We hebben het met aardappelen gegeten, zonder vlees. Misschien heeft Johan nog een andere suggestie.
Quote
#8
(11 April 2016, 22:56)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan,


Wat eet je bijvoorbeeld hierbij? Aardappel, pasta of rijst en wat voor vlees. Wat is een lekkere combinatie?

Maak momenteel lange dagen, dus soms wat later antwoord van mijn kant Wink

Ik eet er het liefst de knoflookaardappelen uit de oven bij. Dan combineer je de stevigheid van de aardappels met hun knoflooksmaak met de volle smaak en de "bite" van de bloemkool. Die twee kunnen elkaar wel aan! Pasta kan ook, maar dan wel een lintpasta, die neemt ook lekker de saus op. Kleine pasta vind ik zelf niet zo'n goede combi. Maar eigenlijk is alles goed als je het zelf maar lekker vindt combineren, dan bestaat er geen foute keuze! Wink
Voor het vlees: Bekende combi in NL, maar dan op zijn Grieks: Bifteki! Tongue  Ik kies in ieder geval hierbij altijd voor een gekruid stukje vlees, anders verliest het van de stevige smaak van de bloemkool.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pikante bloemkool in paprikasaus, nieuwe variant JohanV 6 4.532 04 December 2020, 17:43
Laatste bericht: JohanV
  Gegratineerde bloemkool met tomatensaus en feta JohanV 6 2.207 11 May 2019, 22:01
Laatste bericht: Els DR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)