Pasta met zeevruchten
#1
Een ander gerecht dan wat ik al eens gepost heb. Hierin gaan alleen zeevruchten en geen vis.
De zeevruchten kunnen uit de diepvries en de tomaten uit blik, dus snel maar heel smaakvol!  Afgelopen week een keer weinig tijd, maar de ingrediënten hiervoor altijd wel in huis, dus toch lekker Grieks gegeten! Met dank aan Corry voor de mooie recepten uit weer een mooi kookboek van haar Wink wat ik als basis gebruikt heb.

Tip: Deze saus kan als basissaus voor een heleboel gerechten gebruikt worden. Je hebt de volle, wat scherpe smaak van de knoflook en het zoete van de tomaten. Stoof hier bv eens  wat groenten in, of gebruik hem als echte vegetarische pastasaus!

JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Uitjes, knoflook, wijn en tomaten met sap in de pan:

[Afbeelding: 21obtj4.jpg]

Saus is klaar, de zeevruchtjes erbij! In dit geval mosseltjes, garnalen en stukjes octopus en inktvis:

[Afbeelding: 2v3rfy8.jpg]

En klaar om ervan te genieten:

[Afbeelding: np17k3.jpg]

De foto's zijn van het gerecht met hoeveelheden voor twee personen, dus de helft van het gepostte recept.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Bij Maxim, boulevard van Pigadia, Karpathos:

[Afbeelding: 23le3au.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Dit gerecht maak ik ook heel vaak!

Hieronder foto van mijn vaste toeschouwers bij het koken van deze pastasaus...   Cool

[Afbeelding: 33utstx.jpg]
Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
Quote
#5
(25 June 2016, 14:17)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit gerecht maak ik ook heel vaak!

Hieronder foto van mijn vaste toeschouwers bij het koken van deze pastasaus...   Cool

[Afbeelding: 33utstx.jpg]

Dat komt me bekend voor Corry! Alleen is de kat hier een Labrador. Vis is ze gek op, maar ook mosseltjes en zo! Maar ja, een Labrador, wat eten die eigenlijk niet?? Tongue Big Grin
Ze is helaas aan haar laatste hoofdstukjes bezig, dus ik verwen die lieve meid wat extra. Blush
offtopic2  Hier kijkt ze het eten zowat van je bord, wel altijd netjes in haar mand!


[Afbeelding: 2zgzvyc.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
deze maak ik ook dikwijls, wel met deze variant : 2 eetlepels ouzo erbij ipv wijn
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Pasta met kip uit Corfu JohanV 13 4.095 16 March 2019, 18:00
Laatste bericht: JohanV
  Makarounes, zelf de pasta maken JohanV 3 3.289 14 August 2016, 23:38
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)