Ervaringen Transavia entertainment app
#1
Wie bij Transavia onderweg nog een film of serie wil kijken, zou gebruik kunnen maken van de Transavia entertainment app. Wij probeerden dit vorige week en zijn niet erg enthousiast.
- het downloaden duurde erg lang
- het lukte ons maar op 1 tablet, terwijl wij allebei een eigen tablet hebben én een andere filmsmaak.
- op die ene tablet lukte uiteindelijk ook maar 1 film, terwijl je er totaal 5 zou mogen downloaden.
Dat schoot dus niet op en viel tegen.

Nou is het ook niet heel erg om naar buiten te kijken en een boek te lezen, maar een serie of filmpje consumeren kan ook best lekker zijn.

Zijn er mensen met betere ervaringen?
Hebben jullie tips waar ik op moet letten een volgende keer?
Quote
#2
Tip: eigen film of boek op je tablet zetten en deze kijken/lezen. Wij zijn meestal zo slaperig omdat we van 24.00 tot 06.00 op Schiphol zitten en dan gewoon de vlucht lekker slapen, met een kop thee en een eigen boterham.
Quote
#3
Hey,

9 van de 10 x vlieg ik ook met Transavia.

Ook wij hebben gebruik gemaakt van deze app en hebben daar eigenlijk geen problemen mee gehad. De dag dat we terug vlogen van Samos naar Amsterdam lukte het niet, maar dit had eigenlijk te maken met de de Wifi sterkte van ons verblijf. Toen zijn we qua entertainment maar overgegaan naar een boek  Wink
Quote
#4
Begrijp ik het goed dat er bij Transavia geen films meer worden getoond via de schermpjes aan het plafond of muziek via de koptelefoon-aansluitingen?
Of is het bekijken van films via de tablet een extra functionaliteit/service?

Zijn er nog (extra) kosten verbonden aan de entertainment service?
Quote
#5
Er zijn geen schermpjes meer in het vliegtuig. Transavia verkoopt dit met argument dat het gewicht/brandstof scheelt. Ook geen radiokanalen meer.
Quote
#6
(12 June 2016, 12:33)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zijn geen schermpjes meer in het vliegtuig. Transavia verkoopt dit met argument dat het gewicht/brandstof scheelt. Ook geen radiokanalen meer.

Het wordt langzaam armoe troef bij Transavia. € 2,50 (of is het inmiddels al duurder geworden) voor een kartonnen beker warm water met theezakje, bijbetalen voor een beetje ruimbagage, nu zelf voor entertainment zorgen.
Mogen de passagiers nog wel gratis gebruik maken van het toilet Huh

Wat ik wel typisch vind: nog niet zo lang geleden was het verboden om apparatuur tijdens de vlucht aan te hebben staan, nu moet het blijkbaar, anders kan je natuurlijk de app niet gebruiken........
Quote
#7
(12 June 2016, 14:14)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 June 2016, 12:33)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er zijn geen schermpjes meer in het vliegtuig. Transavia verkoopt dit met argument dat het gewicht/brandstof scheelt. Ook geen radiokanalen meer.

Het wordt langzaam armoe troef bij Transavia. € 2,50 (of is het inmiddels al duurder geworden) voor een kartonnen beker warm water met theezakje, bijbetalen voor een beetje ruimbagage, nu zelf voor entertainment zorgen.
Mogen de passagiers nog wel gratis gebruik maken van het toilet Huh

Wat ik wel typisch vind: nog niet zo lang geleden was het verboden om apparatuur tijdens de vlucht aan te hebben staan, nu moet het blijkbaar, anders kan je natuurlijk de app niet gebruiken........

Daarom dat ik terug naar Aegean gestapt ben. Heb het even geprobeerd met andere maatschappijen omdat de prijs iets minder was. Maar achteraf bekeken is de service bij Aegean absoluut het prijsverschil waard.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Nadeel van een pakketreis is dat er helaas geen keuze is v.w.b. het transport naar de bestemming.........

Op zich vind ik het allemaal niet zo'n punt hoor, maar als ik vergelijk hoe het nog niet zo lang geleden was (maaltijd, drankjes, filmpje, muziek e.d.) heeft het comfort flink ingeleverd. Maar goed, we hebben het over 2,5 à 3 uurtjes die ook met een leuk boek of tijdschrift goed te overbruggen zijn. Wink
Quote
#9
Dit keer ook met Transavia gevlogen. Lekker liggen pitten, niks entertainment.
Die 3.5 uur kom ik wel door. OK het is minder dan TUI of KLM, maar de prijs is er ook naar.
Hoop niet, dat ik volgend jaar moet staan.
Quote
#10
(12 June 2016, 16:44)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoop niet, dat ik volgend jaar moet staan.
Ben maar alvast op dieet gegaan voor het geval dat we de volgende keer per kilo lichaamsgewicht moeten betalen Big Grin
Quote
#11
Die angst deel ik ook. De kilo's knallen er aan. Zo leuk hier (Limnos) en lekker/goed eten.
Kleinschalig, helemaal top hier, in Myrina alles op loopafstand.
Quote
#12
Net weer terug van een reis met Transavia. En inderdaad lukte het mij ook niet bij een vlucht een aantal maanden geleden iets met die app te doen. Maar ja, kom nou, het is 2,5 a 3 uur vliegen! Moeten we dan ook nog vermaakt worden? Heb door omstandigheden het laatste half jaar veel heen en weer gevlogen tussen Griekenland en Nederland. Ook veel tussentijds moeten wijzigen. De laatste 3 reizen de duurderde maxfare tarieven geboekt vanwege de flexibiliteit. Ik ben zwaar onder de indruk van de gastvrijheid en klantgerichtheid van het Transavia personeel. Zowel bij de telefonische klantenservice als in de cabine.
Quote
#13
"vroeger" had je de prijzen oorlog in de supermarkten, ik denk dat deze oorlog nu verder uitgevochten word in de lucht...
Door EasyJet en Ryanair moet je denk ik wel je prijzen omlaag gooien en deze op een andere manier zien terug te verdienen.
Wij vliegen volgende week weer met Transavia (wel niet naar GR. helaas) spotgoedkoop en qua klantvriendelijkheid zijn ze echt wel dik oké
Quote
#14
(12 June 2016, 21:36)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben zwaar onder de indruk van de gastvrijheid en klantgerichtheid van het Transavia personeel. Zowel bij de telefonische klantenservice als in de cabine.

Dat moet inderdaad gezegd zijn Jan, de service -zowel administratief als ook aan boord- is absoluut dik OK bij Transavia.
By the way, komende vrijdag zijn we weer een weekje te gast op jouw mooie Pilion. We verheugen ons er enorm op. Wellicht komen we elkaar nog wel ergens tegen Wink
Quote
#15
Tip: Ik beluister tegenwoordig luisterboeken via mijn smartphone en ik heb hier zelfs een abonnement op genomen. 
Heerlijk ontspannen en goed voor de oogjes want die worden niet moe. Lezen met je ogen dicht...... Wink 
De boeken worden heel prettig voorgelezen en stop je dan begint hij de volgende keer op de gestopte plek, maar ook terugspoelen is mogelijk.
Bij de app die ik heb (Storytel) kun je zelfs 5 boeken downloaden zodat je ze offline kunt beluisteren dus ook in het vliegtuig. 
Je kunt deze app 2 of 3 weken gratis uitproberen. Voor mij was dat voldoende overtuigend.
Quote
#16
Kun je via de app wel radio luisteren of ook niet?
Want ik neem niet aan dat je bij Transavia al WiFi hebt in de lucht?
Quote
#17
(12 June 2016, 23:07)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kun je via de app wel radio luisteren of ook niet?
Want ik neem niet aan dat je bij Transavia al WiFi hebt in de lucht?

Je kunt off line boeken luisteren doordat je tot 5 boeken kunt downloaden. 
Je hebt dus geen wifi nodig.
Boeken die je beluisterd hebt haal je weer van de off line functie waardoor je weer andere kunt downloaden.
Dus luisteren via wifi of internet kan maar is niet per se nodig.
Quote
#18
Dank voor je antwoord, maar ik wilde het weten om radio te luisteren en niet voor boeken.
Quote
#19
(13 June 2016, 06:19)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank voor je antwoord, maar ik wilde het weten om radio te luisteren en niet voor boeken.

Dat zal niet gaan want het is een boeken app.
Maar hebben ze de muziek dan ook al uit de stoelleuningen gesloopt?
Quote
#20
op de laste vlucht had ik een app van mijn vrouw gejat. deed altijd nergens last van. is van papier je kan hem overal kopen heeft mij zo ver als op de heen en terug weg bezig gehouden en ook tijdens het verblijf. je kan hem kopen bv op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
ik zie ook dat er een uitvoering bestaat voor mensen dat geen afstand kunnen doen van hun slimme telefoon of tablet. maar de papieren versie is mooier.
Quote
#22
Je wil wat duidelijk maken blijkbaar? Huh
Quote
#23
al is het omdat ik mijzelf vaak betrap met zulke probleem ,achteraf het boek is veel mooier. blijkbaar. nog mooier maar je moet geluk hebben is als je naast iemand zit waar een leuk gesprek de tijd zo doet vliegen.
Quote
#24
(13 June 2016, 13:12)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




al is het omdat ik mijzelf vaak betrap met zulke probleem ,achteraf het boek is veel mooier. blijkbaar. nog mooier maar je moet geluk hebben is als je naast iemand zit waar een leuk  gesprek de tijd zo doet vliegen.

Helemaal mee eens Tzimis. E-boeken zijn weliswaar erg handig maar er gaat niets boven een origineel papieren boek of tijdschrift wat mij betreft. En ja, in het vliegtuig een leuk gesprek met de buurvrouw/man kan soms ook leuk uitpakken. Alhoewel ik veel gebruik maak van m'n smartfone en tablet kan ik best een dagje (en zeker 3 uurtjes) zonder hoor Wink .
Quote
#25
(12 June 2016, 12:33)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Ook geen radiokanalen meer.

Ja vooral die radiokanalen wegen zwaar  Big Grin
Quote
#26
(13 June 2016, 13:32)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 June 2016, 13:12)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




al is het omdat ik mijzelf vaak betrap met zulke probleem ,achteraf het boek is veel mooier. blijkbaar. nog mooier maar je moet geluk hebben is als je naast iemand zit waar een leuk  gesprek de tijd zo doet vliegen.

Helemaal mee eens Tzimis. E-boeken zijn weliswaar erg handig maar er gaat niets boven een origineel papieren boek of tijdschrift wat mij betreft. En ja, in het vliegtuig een leuk gesprek met de buurvrouw/man kan soms ook leuk uitpakken. Alhoewel ik veel gebruik maak van m'n smartfone en tablet kan ik best een dagje (en zeker 3 uurtjes) zonder hoor Wink .

Een E-book is totaal iets anders dan een luisterboek!
Quote
#27
(13 June 2016, 10:57)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




op de laste vlucht had ik een app van mijn vrouw gejat. deed altijd nergens last van. is van papier je kan hem overal kopen heeft mij zo ver als op de heen en terug weg bezig gehouden en ook tijdens het verblijf. je kan hem kopen bv op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Quote
#28
(13 June 2016, 13:32)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja vooral die radiokanalen wegen zwaar  Big Grin

Kíloos Big Grin . En wat dacht je van die satellietschotel op het dak van het toestel?

Maar om de vraag van de topicstarter te beantwoorden: ik ga het eens proberen om te zien of het werkt. Wordt vervolgd......
Quote
#29
Houd ons op de hoogte, Ger.
Ik ben vooral benieuwd naar de muziek cq radio.
Quote
#30
En om nog even in te gaan op een aanvullende vraag: er is nog geen wifi bij Transavia dus iets om te luisteren moet je vooraf opslaan.
Quote
#31
Kan iemand nog een update geven over de Transavia app en dan met name radiokanalen?
Quote
#32
Ik heb er vorige maand tijdens onze heen- en terugvlucht naar Pilion gebruik van gemaakt. Je kunt voor het vertrek vijf films uitkiezen uit een lijstje en alvast downloaden naar je tablet, pc of smartfone. Die kan je dan tijdens de vlucht bekijken. Over radiokanalen heb ik niets gelezen/gevonden in het lijstje op de app die je van Transavia krijgt nadat je  je reserveringsnummer hebt ingetoetst.
Ik heb zelf maar wat leuke muziek op m'n smartfone gezet en dat is uiteindelijk goed bevallen.
Quote
#33
De entertainment app is gekomen in plaats van de monitoren en de muziekkanalen in de armleuning.
Deze app geeft alleen films en series door.
Transavia doet dit om te besparen en omdat steeds meer mensen hun eigen muziek of film keken op hun tablet of smartphone.
Je zult dus zelf muziek moeten meenemen.
Quote
#34
Ik ben meestsl zo moe van een nacht opzitten op Schiphol dat ik gewoon slaap
Quote
#35
Lees wat,puzzel wat,drink en eet wat,en doezel wat weg,soms een praatje met 'n
medereiziger en dan is de vliegtijd om.Dat is ons entertainment heel simpel eigenlijk.
Quote
#36
(08 August 2016, 07:57)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben meestsl zo moe van een nacht opzitten op Schiphol dat ik gewoon slaap

Slapen???? In het vliegtuig? Zittend? Huh
Nou, dat kan ik echt niet!
Quote
#37
Dat is ook onze entertainment Marianne.
Op vakantie adres zien we nooit TV. Zo nu en dan een apje of foto naar de kinderen. 's morgens en 's avonds op de Ipad de nieuwsapp kijken.. dat is het.
Quote
#38
Als je maar moe genoeg bent slaap je wel .....
Quote
#39
@tzimis...maar dat is wel een prachtig boek. heb ik vorig jaar op de boot liggen lezen...
Quote
#40
Wie o wie.
Kan ik iets downloaden?
Zo ja waar?

Wie o wie.
Kan ik iets downloaden?
Zo ja waar?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Tracking app ? Kosta 7 2.454 21 April 2019, 20:37
Laatste bericht: Kosta
  Skymap app Patrick 0 1.553 20 December 2016, 15:59
Laatste bericht: Patrick
  Ervaringen Germanwings Angeliki 4 4.260 26 August 2014, 18:03
Laatste bericht: beeken
  ervaringen ross roefke 77 55.281 17 February 2014, 16:25
Laatste bericht: bram hokke

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)