Aftellen voor Kythira!
#1
Het aftellen is begonnen. Nog 8 dagen en 3 dagen werken! Dan heerlijk weer terug naar Kythira naar Agia Pelagia. Smile  zonnetje

Zijn er nog meer mensen die er recentelijk zijn geweest en nog leuke en lekkere tips hebben?

Weet er iemand of restaurant Moustakias in Agia Pelagia nog bestaat?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
Martino,

Misschien weten Japio of Frederique dat wel,zij zijn er deze maand geweest.
Succes en leuke vakantie!
Quote
#3
Hallo Martino,

Tja, wij hebben onze vakantie er helaas alweer opzitten...
Wanneer was je voor het laatst in Agia Pelagia?
Een restaurant met de naam Moustakias heb ik niet kunnen ontdekken...

Onze favoriet was toch wel Kaleris; alles smaakte er werkelijk voortreffelijk!
Ook Sxoleio vonden wij een prima restaurantje (met een geschreven papiertje als menukaart) en elke donderdag live muziek.

Alvast heel veel plezier!
Quote
#4
Hoi Martino
Nee restaurant Moustakias is niet meer in Agia Pelagia. Ze hebben nu een restaurant in the middle of nowhere, en allen zaterdag en zondag en voor feesten en partijen.
Het restaurant lig in de buurt van Aloizianika, weg richting vliegveld. En zijn vrouw schijnt te werken in een hotel als schoonmaakster. Deze info is van afgelopen september toen we 2 weken op Kythira waren.
Maar genoeg lekkere restaurants daar. Probeer ook eens in Potamos te eten. Gezelige andere sfeer daar!
Veel plezier daar.
Groet Maria uit Stoupa
Quote
#5
(26 June 2016, 10:58)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Martino,

Tja, wij hebben onze vakantie er helaas alweer opzitten...
Wanneer was je voor het laatst in Agia Pelagia?
Een restaurant met de naam Moustakias heb ik niet kunnen ontdekken...

Onze favoriet was toch wel Kaleris; alles smaakte er werkelijk voortreffelijk!
Ook Sxoleio vonden wij een prima restaurantje (met een geschreven papiertje als menukaart) en elke donderdag live muziek.

Alvast heel veel plezier!

Dat is schrikken op de vraag van Frederique wanneer wij voor het laatst op Kythira waren! Blush  Ik heb dat even nagekeken en dat was 2006!  Het lijkt voor ons gevoel wel of het gisteren was. Heel apart en ik kon het mij bijna niet voorstellen!

Ben nu wel benieuwd hoe we Agia Pelagia aantreffen. Zijn we dan toch teveel in herinneringen blijven hangen? Hopelijk is het niet toeristisch geworden en vinden we daar nog authentieke restaurantjes en cultuur.


Mbt "Moustakias", die zat volgens mij naast het supermarktje(is die er nog) of groentemevrouw. Ik heb de foto's van "Kaleris" even bekeken op internet en het lijkt wel of dat voorheen "Moustakias" was. "Sxoleio" kon ik zo snel niet vinden. Jammer dat dat restaurant niet meer bestaat. Wij hadden namelijk heel goede/persoonlijke contacten met de vrouw en willen haar eigenlijk ontmoeten. Maria bedankt voor je tip. Misschien gaan wij daar even kijken of we haar vinden/ontmoeten. En ja, wij gaan zeker vaak naar Potamos. Ook daar zijn wij een beetje verliefd( Dodgy )  op geworden.

Als er iemand nog iets kwijt wilt over Kythira of Agia Pelagia, graag! Smile
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#6
Naast het nog steeds in bedrijf zijnde leuke kleine supermarktje (met de alleraardigste eigenaar) en het groentezaakje stond inderdaad een pandje leeg; dat was dan waarschijnlijk destijds "Moustakias"...
"Kaleris" is een ietsje verderop te vinden, met tafeltjes onder de bomen.
Wij hadden in Agia Pelagia en sowieso op Kythira het idee terug in de tijd te gaan; het herinnerde ons aan onze eerste vakantie (in 1990) in Griekenland, dus wees maar niet bang: Gelukkig geen massatoerisme.
Quote
#7
Hallo Martino,

Zijn net terug van onze reis drie weken Kythira en drie weken Peleponessos.
Waarom laat je je niet gewoon verrassen wat er allemaal veranderd is, veel leuker lijkt mij, nieuwe uitdagingen.
Probeer diverse restaurants in Agia Pelangia, er zijn er diversen goed, en ook in Potamos kun je heerlijk eten.
Wens je een geweldige vakantie, geniet van dit mooie eiland.

Groeten Ostria
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)