Fodelianakis olijfolie                 
Samos ook leeg?
#1
Wij gaan deze week weer naar Samos. Nu las ik dat heb op Lesbos heel rustig is qua toeristen. Hoe is dit op Samos?
Misschien iemand die daar nu is en een update kan geven? Alvast bedankt!
Quote
#2
Ook op Samos is het veel rustiger dan normaal. Terwijl er helemaal niets aan de hand is wat betreft de vluchtelingen.
Gewoon lekker naar Samos komen en genieten!
Veel plezier.

Marjan
MArjaaNi's signatuur MArjaaNi @ Samos

Yoga, Tai chi/Qi gong
Mindfulness
Handmade Glass Art

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
(27 June 2016, 14:48)MArjaaNi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook op Samos is het veel rustiger dan normaal. Terwijl er helemaal niets aan de hand is wat betreft de vluchtelingen.
Gewoon lekker naar Samos komen en genieten!
Veel plezier.

Marjan

Bedankt voor je reactie, Marjan! We gaan zeker genieten. Die lekkere media maakt alles kapot voor de inwoners van Samos (en Kos, Lesbos, Chios) met hun berichtgevingen. Angry En veel mensen geloven ook nog eens alles.
Quote
#4
Wij zijn van 26 mei - 6 juni in Votsalakia/Kambos geweest en het was er bijzonder stil. Alhoewel er geen vluchteling te bekennen was, bleef ook het aantal de toeristen helaas dun gezaaid. De meeste restaurantjes telden 's avonds niet meer dan 10 gasten. Ook de autoverhuurders en de winkeliers klagen steen en been over het onterecht wegblijven van hun buitenlandse gasten. Bij het inleveren van onze huurauto bij Hertz op het vliegveld werd verteld dat men 60 procent minder huurders had. Wel merkten we bij een rondreis op dat het rond Kokkari iets drukker was, maar nog lang niet zoals men het gewend was. Elke gast is momenteel niet alleen meer dan welkom, maar ook noodzakelijk om de mensen op Samos hun brood te laten verdienen. Erg jammer dat de media met hun onterechte negatieve berichtgeving ertoe bijdragen dat heel veel mensen dit prachtige eiland links laten liggen!
Quote
#5
En helaas denk ik niet dat hier nog niet bij blijft. Ik hoorde dat de grote reisorganisaties nu de hotels 
proberen te "strikken" door hele lage prijzen voor volgend jaar te "eisen". En wat moet zo'n hotel, ( gedeeltelijk) leeg 
blijven zoals dit jaar of akkoord gaan met heel erg lage prijzen? Moeilijk.
 Toevallig van de week nog weer eens zitten kijken op allerlei FBpaginas, Met sunweb naar Kos,  met sunweb naar Samos, Sunweb
 , corendon etc ook een forum (sunweb?)   waar vakantiegangers elkaar tips geven etc. 
Maar ik vind ook dat op deze pagina's  de reisbureaus de toeristen niet genoeg  informeren
over de stand van zaken. Niet dat je hier het seizoen mee gaat redden, maar alles helpt. De Sunweb fb pagina had een paar dagen 
geleden een filmpje over samos geplaatst, dan lijkt het me goed om te melden dat er geen vluchtelingen meer zijn....maar nee hoor.
Maar misschien heeft dit alles wel te maken met de business van prijzen naar beneden krijgen voor volgend seizoen.
Quote
#6
Door goedkoop in te kopen, maak je geen winst. Die komt pas nadat je de reizen eventueel met winst verkoopt. Dan moet je wel klanten hebben. Wanneer ik het mis heb hoor ik dat graag en zal mjin leeraar boehouden er op aanspreken.
Dit jaar voor het eerst met Sunweb weg geweest. Prima toko. Gisteren bij hun geboekt voor Thassos.
Quote
#7
Ik denk dat als er heel goedkoop ingekocht wordt, er een leuke aanbiedingsprijs aan de klant kan worden geboden,
en die winst er dan ook wel komt. De vraag is of die hotelier zn personeel nog kan betalen en of de toerist die met die aanbiedingsreis 
naar Griekenland komt, ook buiten zijn (all inclusive) pakketreis nog iets te besteden heeft. Krijg je dan niet een beetje 
verkeerde prijsverhoudingen? de reis kost ik noem maar wat 200 euro met vlucht en hotelverblijf,  
een dagexcursie of een fiets huren lijkt  dan opeens heel duur.
Quote
#8
Of je kunt en wilt ter plekke meer uitgeven omdat je reis zo goedkoop was ;) 

Wij hadden 2 jaar geleden een goedkope reis geboekt naar Zakynthos en de hele vakantie hebben wij nog minder op geld gelet dan anders, omdat de reis al zo lekker goedkoop was  Hypocrite
Quote
#9
Inderdaad Vito dat kan ook wel, maar ik heb het idee dat het merendeel van de "aanbiedingtoeristen" helaas anders denkt.
Quote
#10
enhet is wel zo dat mensen die (even) wat minder te besteden hebben nu de
kans krijgen om naar griekenland te gaan , en hoe je het ook draait of keert
iedereen moet toch eten en drinken,
Quote
#11
Zie mijn opmerking bij "Goed nieuws"
Quote
#12
gisteren mensen gesproken die dit jaar voor spanje hadden gekozen,
met als reactie, nooit meer maar dan ook nooit meer naar spanje,
volgend jaar weer naar griekenland Smile
Quote
#13
(28 June 2016, 08:25)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




gisteren mensen gesproken die dit jaar voor spanje hadden gekozen,
met als reactie, nooit meer maar dan ook nooit meer naar spanje,
volgend jaar weer naar griekenland Smile

 Eigenlijk zou je iedere dag naar Griekenland moeten gaan,maar ja?
Quote
#14
@metaxa: misschien als wijze les voor griekenland: wat was er zo erg aan spanje?
Quote
#15
@ ElsR deze mensen gaan altijd in het voorjaar op vakantie omdat het dan
nog erg rustig is, maar in Spanje was het begin juni al een bonte kermis met
alles er op en eraan, dus dat belooft wat deze zomer Confused
Quote
#16
Las zojuist het bericht in de Samiotische krant dat Samos van april t/m september dit jaar 24% minder toeristen tov dezelfde periode vorig jaar heeft mogen begroeten op het vliegveld. Gelet op de voorspelde daling van 40% valt dit alleszins mee en tel daarbij op dat het via de havens van Vathy, Karlovasi en Pythagorion vanaf in dezelfde periode bijna 69% meer Turkse toeristen tov vorig jaar heeft mogen ontvangen op het eiland dan vermoed ik dat de hotels, appartementen en taveernes stilletjes een klein dansje hebben gemaakt na afloop van het seizoen. Ik spreek dan louter van de gegenereerde omzet en niet van hun verminderde enthousiasme over de behandeling jegens hen door de gasten uit Klein Azië. Overigens vertelde een bevriende restauranthouder mij dat hij stomverbaasd is over het feit dat de toeristenbazen van Samos zichzelf promoten op beurzen in Roemenië, Libië, Rusland etc, dwz landen die geen vluchten hebben op Samos.
Quote
#17
(14 October 2016, 21:32)Dimitris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Las zojuist het bericht in de Samiotische krant dat Samos van april t/m september dit jaar 24% minder toeristen tov dezelfde periode vorig jaar heeft mogen begroeten op het vliegveld. Gelet op de voorspelde daling van 40% valt dit alleszins mee en tel daarbij op dat het via de havens van Vathy, Karlovasi en Pythagorion vanaf in dezelfde periode bijna 69% meer Turkse toeristen tov vorig jaar heeft mogen ontvangen op het eiland dan vermoed ik dat de hotels, appartementen en taveernes stilletjes een klein dansje hebben gemaakt na afloop van het seizoen. Ik spreek dan louter van de gegenereerde omzet en niet van hun verminderde enthousiasme over de behandeling jegens hen door de gasten uit Klein Azië. Overigens vertelde een bevriende restauranthouder mij dat hij stomverbaasd is over het feit dat de toeristenbazen van Samos zichzelf promoten op beurzen in Roemenië, Libië, Rusland etc, dwz landen die geen vluchten hebben op Samos.

Toen wij daar half september waren was het redelijk druk maar echt niet druk druk. Snap niet hoe ze bij 'Turkse toeristen' komen, want de meeste die ik aan wal zag komen van boten met Turkse vlag waren geen Turken.
En hoe Turken iemand van een ouzeri behandelden hebben we in Lipsi gezien: Beschamend en degoutant was het. Het was trouwens de bemanning van een 'gullet' met Turkse vlag maar van een cruisebedrijfje gerund door een Nederlander.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Dan was je waarschijnlijk in Pythagorion toen je eea waarnam. Ik zag daar hetzelfde in september. Echter in Kerveli, tegenover Kusadasi, bevond ik me op en tussen Turkse gezinnen en ook in het hotel in kokkari waar ik verbleef, bevonden zich opmerkelijk veel Turkse toeristen. Overigens was het half september Offerfeest in Turkije en hadden de inwoners van deze natie 9 dagen verlof. Met name de ambtenaren konden heel makkelijk een visum krijgen om te reizen.
Helemaal met je eens Patrick hoe wanstaltig zij zich gedroegen. In het hotel verlieten zij het ontbijt en gingen op terras thee drinken maar kwamen naar ontbijtzaal om steeds nieuw kopje van de tafel te nemen terwijl die net weer was gedekt en schoongemaakt. Respect voor de hotelmedewerker die z'n geduld niet verloor. Griekse gastvrijheid blijft overeind.
Quote
#19
Wij zijn net terug uit Votsalakia en daar was nagenoeg niemand meer. Veel taverna's en beachbars zijn inmiddels gesloten. De eigenaren van ons hotel klaagde steen en been over het wegblijven van de toeristen. Normaal zitten ze vol van mei tot oktober; maar nu in het hoogseizoen nog geen bezettingsgraad van 50%.
Maar ieder nadeel heb zijn voordeel; dit keer geen enkele Aziatische masseuse gezien.
Het weer was overigens prachtig.
Quote
#20
Ook op Kos dit jaar veel meer Turkse toeristen dan andere jaren, niet alleen rond hun feestdagen, maar het hele seizoen door.
Er zitten sommige mensen tussen die denken dat ze op de turkse markt rondlopen en denken dat ze tot het uiterste kunnen afdingen,
maar die mensen heb je ook met bijna elke andere nationaliteit.
( Heb nog nooit een Fin gehad die ging afdingen maar voor de rest geloof ik elke nationaliteit wel. )
Ook in de restaurants hier op t plein, zijn de Turken graag geziene klanten.
Quote
#21
(15 October 2016, 16:38)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook op Kos dit jaar veel meer Turkse toeristen dan andere jaren, niet alleen rond hun feestdagen, maar het hele seizoen door.
Er zitten sommige mensen tussen die denken dat ze op de turkse markt rondlopen en denken dat ze tot het uiterste kunnen afdingen,
maar die mensen heb je ook met bijna elke andere nationaliteit.
( Heb nog nooit een Fin gehad die ging afdingen maar voor de rest geloof ik elke nationaliteit wel. )
Ook in de restaurants hier op t plein, zijn de Turken graag geziene klanten.
Oostenrijkers ,Scandinaviërs en Belgen worden  meestal gezien als  minst irritante vakantiegangers
volgens diverse enquêtes Rolleyes
Quote
#22
Wij zaten van 5 t/m 19 sept op Samos in Kokkari en hadden in ons complex wel wat overlast van de Turkse gasten. Veelal doordat ze tegenover elkaar in appartementen zaten en hard met elkaar praatten.
Hun kinderen liepen 6x per kwartier het appartement in en uit en lieten de deur aldoor dichtslaan.
Hun gedrag in eettentjes en bars was verre van sociaal en eigenlijk arrogant.
Voor ons heel storend als je voor je rust komt en vinden het onbegrijpelijk als je je niet kunt aanpassen.

Voor de accomodaties en bars/restaurants toch wat extra centjes die ze goed konden gebruiken.

Hoop echter wel dat het volgend jaar minder zal zijn.
Normaal is Kokkari rustig en gemoedelijk maar deze Turkse "gasten" zorgen voor een onrustig gevoel.
Het voelt ook niet als in Griekenland op vakantie Zijn...

Vlaggetje
Quote
#23
Ik vraag me wel af wie die enquetes dan invullen, mede vakantiegangers? Dan zie je het misschien anders?
Omdat ik het als verkoper-klant zie misschien heel ander beeld. Bij mij zou die uitkomst in ieder geval heel anders zijn.
Quote
#24
(15 October 2016, 18:05)nannyNanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me wel af wie die enquetes dan invullen, mede vakantiegangers? Dan zie je het misschien anders?
Omdat ik het als verkoper-klant zie misschien heel ander beeld. Bij mij zou die uitkomst in ieder geval heel anders zijn.

nanny als je A zegt moet je ook B zeggen
Quote
#25
(15 October 2016, 17:54)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 October 2016, 16:38)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook op Kos dit jaar veel meer Turkse toeristen dan andere jaren, niet alleen rond hun feestdagen, maar het hele seizoen door.
Er zitten sommige mensen tussen die denken dat ze op de turkse markt rondlopen en denken dat ze tot het uiterste kunnen afdingen,
maar die mensen heb je ook met bijna elke andere nationaliteit.
( Heb nog nooit een Fin gehad die ging afdingen maar voor de rest geloof ik elke nationaliteit wel. )
Ook in de restaurants hier op t plein, zijn de Turken graag geziene klanten.
Oostenrijkers ,Scandinaviërs en Belgen worden  meestal gezien als  minst irritante vakantiegangers
volgens diverse enquêtes Rolleyes

Heb al jaren van Grieken ook gehoord dat dit de beste gasten zijn. Ze dingen nooit af, zijn met minder tevreden en geven nog een fooi ook. Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
(15 October 2016, 18:48)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb al jaren van Grieken ook gehoord dat dit de beste gasten zijn. Ze dingen nooit af, zijn met minder tevreden en geven nog een fooi ook. Big Grin

Afdingen, wat is dat???  Wink
Quote
#27
(15 October 2016, 19:30)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(15 October 2016, 18:48)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb al jaren van Grieken ook gehoord dat dit de beste gasten zijn. Ze dingen nooit af, zijn met minder tevreden en geven nog een fooi ook. Big Grin

Afdingen, wat is dat???  Wink

Big Grin Big Grin Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Ha ha ik heb A gezegd en moet B zeggen? Voor zo'n populariteitlijstje?
Erg "gevaarlijk" ik hou er al helemaal niet van om een hele nationaliteit over een kam te scheren,
bovendien heb ik natuurlijk maar een vrij korte tijd met een klant te maken.
Als je zoals Vlaggetje hierboven verteld langere tijd met luidruchtige mensen in de kamers naast je je vakantie
door moet brengen zie je het heel anders, dan dat diezelfde lawaaischoppers bij mij in 10 minuten een
paar oorbellen kopen en weer weg zijn. En eigenlijk is het niet juist om in een situatie zoals vlaggetje een hele nationaliteit
te bekritiseren aan de hand van het gedrag van 3 families, nog ik die die mensen maar zo kort meemaak.
Bovendien is bij mij de klant ook nog koning, dus misschien zie ik het ook wel een beetje door een roze bril.
En dan zit ik hier ook nog boven op de berg, het dichtstbijzijnde hotel is minstens 10 km verderop, iemand moet dus "moeite"
doen om hier te komen, een auto huren, uitzoeken hoe de lokale bus( die maar 2 keer per dag komt) gaat, een trip boeken bij een reisburaeu
fietsen of lopen alleen voor echte sportievelingen. M.a.w. het bar-beach publiek zien we hier niet.
Eigenlijk heb je dan al een heel vertekend beeld.


Maar ik denk dat als je hier op het pleintje zou gaan vragen bij de middenstanders dat Israel als minst populair uit de lijst komt.
En ook bij de fietsverhuurders, taxichauffeurs etc. Waarom? Ze dingen niet af, maar willen gelijk de helft van de prijs, luidruchtig,
laten het meeste rotzooi achter als ze ergens gezeten hebben, veeleisend, willen niet op hun beurt wachten etc.
En weer haal ik het aan, dit geldt voor een groot deel van de Israeliers, zeker niet voor allemaal.

De Belgen staan hier in het dorp zeker bij de toppers hoor, waren er maar heel weinig dit jaar jammergenoeg, in vergelijking met andere jaren.
En dan staan ze boven de Nederlanders.

Scandinaviers zullen misschien boven aan dat lijstje staan omdat ze veel drinken en dan lastig worden? Ik zou het anders niet weten,
hier zien wij ze niet beschonken, ze geven ook geen problemen, integendeel zou ik zeggen.

Oostenrijkers kan ik me ook niks negatiefs bij bedenken. Heb altijd wel het idee dat de Duitstaligen blij zijn als ze Duits horen,
zal ook meespelen dat ik daarom veel Oostenrijkers, Zwitsers en Duitsers als klant heb.
Quote
#29
(16 October 2016, 09:21)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha ha ik heb A gezegd en moet B zeggen? Voor zo'n populariteitlijstje?
Erg "gevaarlijk" ik hou er al helemaal niet van om een hele nationaliteit over een kam te scheren,
bovendien heb ik natuurlijk maar een vrij korte tijd met een klant te maken.
Als je zoals Vlaggetje hierboven verteld langere tijd met luidruchtige mensen in de kamers naast je je vakantie
door moet brengen zie je het heel anders, dan dat diezelfde lawaaischoppers bij mij in 10 minuten een
paar oorbellen kopen en weer weg zijn. En eigenlijk is het niet juist om in een situatie zoals vlaggetje een hele nationaliteit
te bekritiseren aan de hand van het gedag van 3 families, nog ik die die mensen maar zo kort meemaak.
Bovendien is bij mij de klant ook nog koning, dus misschien zie ik het ook wel een beetje door een roze bril.
En dan  zit ik hier ook nog boven op de berg, het dichtstbijzijnde hotel is minstens 10 km verderop, iemand moet dus "moeite"
doen om hier te komen, een auto huren, uitzoeken hoe de lokale bus( die maar 2 keer per dag komt) gaat, een trip boeken bij een reisburaeu
fietsen of lopen alleen voor echte sportievelingen. M.a.w. het bar-beach publiek zien we hier niet.
Eigenlijk heb je dan al een heel een vertekend beeld.


Maar ik denk dat als je hier op het pleintje zou gaan vragen bij de middenstanders dat Israel als minst populair uit de lijst komt.
En ook bij de fietsverhuurders, taxichauffeurs etc. Waarom?  Ze dingen niet af, maar willen gelijk de helft van de prijs, luidruchtig,
laten het meeste rotzooi achter als ze ergens gezeten hebben, veeleisend, willen niet op hun beurt wachten etc.
En weer haal ik het aan, dit geldt voor een groot deel van de Israeliers, zeker niet voor allemaal.

De Belgen staan hier in het dorp zeker bij de toppers hoor, waren er maar heel weinig dit jaar jammergenoeg, in vergelijking met andere jaren.
En dan staan ze boven de Nederlanders.

Scandinaviers zullen misschien boven aan dat lijstje staan omdat ze veel drinken en dan lastig worden? Ik zou het anders niet weten,
hier zien wij ze niet beschonken, ze geven ook geen problemen, integendeel zou ik zeggen.

Oostenrijkers kan ik me ook niks negatiefs bij bedenken. Heb altijd wel het idee dat de Duitstaligen blij zijn als ze Duits horen,
zal ook meespelen dat ik daarom veel Oostenrijkers, Zwitsers en Duitsers als klant heb.

Ik heb niet een keer drie gezinnen om me heen gehad maar 2 weken lang.
Mensen over 1 kam scheren doe ik niet maar als je 2 weken lang hetzelfde gedrag ziet/ ervaart is dat op zijn minst opvallend.
Quote
#30
(16 October 2016, 09:21)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha ha ik heb A gezegd en moet B zeggen? Voor zo'n populariteitlijstje?
Erg "gevaarlijk" ik hou er al helemaal niet van om een hele nationaliteit over een kam te scheren,
bovendien heb ik natuurlijk maar een vrij korte tijd met een klant te maken.
Als je zoals Vlaggetje hierboven verteld langere tijd met luidruchtige mensen in de kamers naast je je vakantie
door moet brengen zie je het heel anders, dan dat diezelfde lawaaischoppers bij mij in 10 minuten een
paar oorbellen kopen en weer weg zijn. En eigenlijk is het niet juist om in een situatie zoals vlaggetje een hele nationaliteit
te bekritiseren aan de hand van het gedag van 3 families, nog ik die die mensen maar zo kort meemaak.
Bovendien is bij mij de klant ook nog koning, dus misschien zie ik het ook wel een beetje door een roze bril.
En dan  zit ik hier ook nog boven op de berg, het dichtstbijzijnde hotel is minstens 10 km verderop, iemand moet dus "moeite"
doen om hier te komen, een auto huren, uitzoeken hoe de lokale bus( die maar 2 keer per dag komt) gaat, een trip boeken bij een reisburaeu
fietsen of lopen alleen voor echte sportievelingen. M.a.w. het bar-beach publiek zien we hier niet.
Eigenlijk heb je dan al een heel een vertekend beeld.


Maar ik denk dat als je hier op het pleintje zou gaan vragen bij de middenstanders dat Israel als minst populair uit de lijst komt.
En ook bij de fietsverhuurders, taxichauffeurs etc. Waarom?  Ze dingen niet af, maar willen gelijk de helft van de prijs, luidruchtig,
laten het meeste rotzooi achter als ze ergens gezeten hebben, veeleisend, willen niet op hun beurt wachten etc.
En weer haal ik het aan, dit geldt voor een groot deel van de Israeliers, zeker niet voor allemaal.

De Belgen staan hier in het dorp zeker bij de toppers hoor, waren er maar heel weinig dit jaar jammergenoeg, in vergelijking met andere jaren.
En dan staan ze boven de Nederlanders.

Scandinaviers zullen misschien boven aan dat lijstje staan omdat ze veel drinken en dan lastig worden? Ik zou het anders niet weten,
hier zien wij ze niet beschonken, ze geven ook geen problemen, integendeel zou ik zeggen.

Oostenrijkers kan ik me ook niks negatiefs bij bedenken. Heb altijd wel het idee dat de Duitstaligen blij zijn als ze Duits horen,
zal ook meespelen dat ik daarom veel Oostenrijkers, Zwitsers en Duitsers als klant heb.

Ik heb niet een keer drie gezinnen om me heen gehad maar 2 weken lang.
Mensen over 1 kam scheren doe ik niet maar als je 2 weken lang hetzelfde gedrag ziet/ ervaart is dat op zijn mist opvallen.
Quote
#31
Ik denk dat je inderdaad moet uitkijken met wat je schrijft. Pas als je grote hoeveelheden mensen uit 1 land hebt meegemaakt kun je er iets over zeggen ..... (Russen .....). Ik bedoel, je buren zullen maar een soort NL Tokkies zijn .....
Quote
#32
We dwalen erg af van het onderwerp Samos leeg. Maar idd Els dat soort mensen heb je bij alle nationaliteiten.
Ik hoor wel eens verhalen van vriendinnen die in de reiswereld werken waarbij mensen uit t hotel gezet worden etc.
Leuk, in de winter gezellig bij een bakje koffie smeuige verhalen horen. Maar t zullen maar je buren zijn
dan is twee weken lang ja.
Quote
#33
Terug naar topic: ik had het idee dat er in de 2e helft vd zomer wat meer toeristen op Samos waren, ik schat geboekt na het natte voorjaar in NL/Be.
En nu maar hopen dat er geen !!###%%%!! berichten in de media verschijnen zodat voor 2017 mensen gewoon durven boeken. Ofschoon Transavia dan nog maar 1xpw rechtstreeks op Samos vliegt ....
Quote
#34
Hetzelfde geldt ook voor Kos. Ik denk dat de "vluchtelingverhalen" een beetje vergeten zijn, de eerste toeristen kwamen met positieve
verhalen terug in hun thuis land en zo werd er toch geboekt. Inderdaad speelde het weer ook wel mee denk ik.
En dan nog de problemen in Turkije, die mensen deed besluiten om toch maar voor Griekenland te kiezen.
Tui duitsland heeft voor de laatste 6 weken van het seizoen nog 1700 extra stoelen ingezet, op Kos.
Maar er hoeft natuurlijk maar iets mis te gaan wat betreft de vluchtelingen en alles wat weer opgebouwd is,
zakt ook weer in.
Quote
#35
(18 October 2016, 08:27)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Terug naar topic: ik had het idee dat er in de 2e helft vd zomer wat meer toeristen op Samos waren, ik schat geboekt na het natte voorjaar in NL/Be.
En nu maar hopen dat er geen !!###%%%!! berichten in de media verschijnen zodat voor 2017 mensen gewoon durven boeken. Ofschoon Transavia dan nog maar 1xpw rechtstreeks op Samos vliegt ....

Volgens Sunweb wordt er in 2017 2x per week naar Samos gevlogen op ma en do .
Quote
#36
(18 October 2016, 09:14)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hetzelfde geldt ook voor Kos. Ik denk dat de "vluchtelingverhalen" een beetje vergeten zijn, de eerste toeristen kwamen met positieve
verhalen terug in hun thuis land en zo werd er toch geboekt. Inderdaad speelde het weer ook wel mee denk ik.
En dan nog de problemen in Turkije, die mensen deed besluiten om toch maar voor Griekenland te kiezen.
Tui duitsland heeft voor de laatste 6 weken van het seizoen nog 1700 extra stoelen ingezet, op Kos.
Maar er hoeft natuurlijk maar iets mis te gaan wat betreft de vluchtelingen en alles wat weer opgebouwd is,
zakt ook weer in.

 helaas is het nog steeds zo als iemand vraagt hoe je vakantie was in Griekenland
en heb je nog last gehad van de Vluchtelingen ,als je dan zegt dat je er geen gezien
hebt kijken ze je vol ongeloof aan Angry
Quote
#37
(18 October 2016, 09:14)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hetzelfde geldt ook voor Kos. Ik denk dat de "vluchtelingverhalen" een beetje vergeten zijn, de eerste toeristen kwamen met positieve
verhalen terug in hun thuis land en zo werd er toch geboekt. Inderdaad speelde het weer ook wel mee denk ik.
En dan nog de problemen in Turkije, die mensen deed besluiten om toch maar voor Griekenland te kiezen.
Tui duitsland heeft voor de laatste 6 weken van het seizoen nog 1700 extra stoelen ingezet, op Kos.
Maar er hoeft natuurlijk maar iets mis te gaan wat betreft de vluchtelingen en alles wat weer opgebouwd is,
zakt ook weer in.

De enige vluchtelingen die we de afgelopen 5 weken gezien hebben bij onze rondreis van Samos naar Leros was in Leros toen we bij het opvangkamp terecht kwamen. Maar voor het overige hebben we op geen enkel eiland ook maar 1 vluchteling zien rondlopen. Misschien dat de pers ook eens 'dat' verhaal brengt, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen wegens te weinig 'spectaculair'.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
@samosfreak: ik zie op de webpagina van Sunweb alleen donderdag staan. Waar heb je 2x per week gevonden?
@Patrick: inderdaad helaas. Goed nieuws is geen nieuws :-(
Quote
#39
Tui vliegt op Dinsdag en Vrijdag naar  Samos in 2017
Quote
#40
(19 October 2016, 10:05)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tui vliegt op Dinsdag en Vrijdag naar  Samos in 2017

Tui vliegt ook op deze dagen naar Lesbos in 2017 , losse tickets zijn al te boeken
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Information Samos informatie (die niet in de reisgidsen staat) + ook algemene informatie hansley-dubiezson 23 31.729 25 July 2017, 13:41
Laatste bericht: Gradje
  2014 Samos informatie (die niet in de reisgidsen staat) + ook algemene informatie hansley-dubiezson 1 7.052 25 June 2014, 15:16
Laatste bericht: ElsR

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)