bijna naar het paradijs
#41
Maar dat staat toch in een reisgids of op de Samos-pagina's? Ik zal het dan nog maar even samenvatten: 3 toeritische centra: Pythagorion, Kokkari, Votsalakia. Kleinschalige lage hotels, geen disco's, restaurants van de eenvoudige Griekse keuken tot een high class sushi-bar. Kiezel- en zandstranden. Verder slaperige authentieke dorpjes, 1 kunstenaarsdorp, hartelijke mensen. Buiten de toeristencentra rust en een prachtige groene natuur, bergen, rivierdalen, groen, wandelroutes, 1400 plantensoorten, 75 orchideeënsoorten, zeldzame jakhalzen en kameleons, schildpadden. 2 Archeologische musea, oude opgravingen, zoologisch en folkloristisch museum. Er is zelfs een Lidl voor de goedkope boodschappen. Uitstappen naar Efese en andere Griekse opgravingen in Turkije te doen in een dagtocht, evenals naar Patmos en het nog slaperigere Fourni en Ikaria. Internationaal vliegveld en snelle veerbootverbindingen naar Kos, Rodos, Kalymnos. De gewone ferry vaart 5x per week vanaf Piraeus voor hen die met de auto willen komen. Transavia verzorgt in het seizoen 2x per week een redelijk goedkope rechtstreekse charter. Ook vanaf Zaventem en Düsseldorf rechtstreekse charters.
Samos is naar mijn mening het mooiste eiland in de Egeïsche Zee (en volgens een poll op dit forum ook)
Quote
#42
Wij zijn al 8 keer op Samos geweest en wij vinden het een heerlijk eiland , hiervoor zijn wij zo'n 12 keer op Lesbos geweest , een keer op Chios en Kreta .Wat Samos zo bijzonder maakt is de groene natuur en de schitterende bergdorpjes zoals Vourliotos, Manolatis,Plantanos,Pandrosso, Kosmadei enz.Zelf zitten wij altijd in Kokkari omdat dit een heel gezellig plaatsje is met het haventje en al die terrasjes en restaurantjes .Er zijn genoeg strandjes te vinden op Samos zoals het Liemonakia , Tsamadoe,Tsaboe,Mykalie en Potokakie beach en nog een aantal andere stranden , de meest stranden zijn kiezelstranden maar er zijn ook zandstranden te vinden aan de andere kant van het eiland, kortom er is genoeg te vinden op Samos en als je er eenmaal geweest bent dan ben je hoogstwaarschijnlijk direct verliefd op dit eiland ......
Quote
#43
Niet recentelijk bijgehouden, maar wel heel veel info.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#44
voor ons was Samos het  eerste eiland dat we bezocht hebben via Ross Holiday,s,
en dit was zo goed bevallen dat we nog acht maal naar heel mooie bestemmingen
geweest zijn met Ross en hele mooie herinneringen  aan  hebben overgehouden
en de laatste jaren zijn we  de Cycladen  aan het ontdekken
Quote
#45
Sad 
Contact gehad met Sunweb: tussenlanding op Skiathos. Uur in stilstaand vliegtuig blijven zitten Confused
Quote
#46
(10 August 2016, 09:41)hansley-dubiezson schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet recentelijk bijgehouden, maar wel heel veel info.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Inderdaad veel waardevolle info Hansley; daarom heb ik 'm ook vastgepind bovenaan de Samos-rubriek van Oríste:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





(Jouw info is trouwens al meer dan 10.000 keer bekeken; wist je dat?)
Quote
#47
(10 August 2016, 13:21)john67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Contact gehad met Sunweb: tussenlanding op Skiathos. Uur in stilstaand vliegtuig blijven zitten  Confused

ik neem aan dat jij de vliegtickets al binnen hebt want dan had jij het al eerder kunnen weten dat er een tussenlanding in zit . Dodgy
Quote
#48
Wij boeken vaak al langer dan een half jaar van te voren en tot nog toe wisten we de laatste vier jaren al bij het boeken dat we een tussenlanding hadden. Kreta, Lesbos, Rhodos en Karpathos, bij alle vier de hoofdprijs. Zeker bij de touroperators staat het tegenwoordig heel uitgebreid vermeld, je kan vaak zelfs kiezen uit verschillende vluchten (met een verschillend prijskaartje natuurlijk Big Grin ).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#49
Wij hebben juist weer een meevaller. Ik had speciaal een middagvlucht met tussenlanding geboekt omdat wij een hekel hebben aan van die belachelijk vroege ochtendcharters en we zijn overgeboekt op een middagvlucht zonder tussenlanding. Dus een uur later weg met dezelfde aankomsttijd.
Quote
#50
(10 August 2016, 17:17)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij boeken vaak al langer dan een half jaar van te voren en tot nog toe wisten we de laatste vier jaren al bij het boeken dat we een tussenlanding hadden. Kreta, Lesbos, Rhodos en Karpathos, bij alle vier de hoofdprijs. Zeker bij de touroperators staat het tegenwoordig heel uitgebreid vermeld, je kan vaak zelfs kiezen uit verschillende vluchten (met een verschillend prijskaartje natuurlijk Big Grin ).

Waar boek jij dan Johan?
Ik zie nooit een keuze...

Diana
Quote
#51
(08 August 2016, 17:44)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 August 2016, 16:03)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




HV 1161 amsterdam-samos 8-8-2016
geplande vertrektijd 6 uur 10
vertrokken om 8 uur 59
aankomst samos 11 uur55

De HV 1161 heeft een tussenlanding op Skyathos. Vandaag hadden ze inderdaad bijna 3 uur vertraging.
Ze zaten al in het vliegtuig met de deur dicht toen ze te horen kregen dat ze later zouden vertrekken.
Zelf hadden we vorige week 50 minuten vertraging op dezelfde manier! 
(Vrienden van ons 3 weken eerder 1.1/5 uur vertraging)
Het zou te druk zijn boven Griekenland en ze mochten niet vertrekken.
Aankomst om 11.55 niet gehaald! 
Zelf waren wij rond 14.00 in Kokkari.
Kennissen van ons waren er vandaag om 16.00.

Klinkt raar.
Zo vroeg en dan druk in het Griekse luchtruim...
Je kan ook vertrekken en dan een rondje extra vliegen. Gebeurt hier ook wel eens.
Als je t van te voren weet slaap je een uurtje extra..
We gaan t beleven over een week of 3.

Diana
Quote
#52
(10 August 2016, 18:38)Vlaggetje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2016, 17:17)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij boeken vaak al langer dan een half jaar van te voren en tot nog toe wisten we de laatste vier jaren al bij het boeken dat we een tussenlanding hadden. Kreta, Lesbos, Rhodos en Karpathos, bij alle vier de hoofdprijs. Zeker bij de touroperators staat het tegenwoordig heel uitgebreid vermeld, je kan vaak zelfs kiezen uit verschillende vluchten (met een verschillend prijskaartje natuurlijk Big Grin ).

Waar boek jij dan Johan?
Ik zie nooit een keuze...

Diana

9 van de 10 keer bij Sunweb. Laatst weer bij Kras voor het najaar, ochtend, middag of avondvlucht. Hoe luxe wil je het hebben? Voor een stedentrip kiezen wij meestal een late ochtendvlucht of een middagvlucht. Naar Griekenland hebben we het liefst een vlucht zo vroeg mogelijk, 04.30 is ooit de vroegste geweest in 2008, naar Karpathos. Zit je om 10.00 uur aan de zwembadbar met je eerste Alfa biertje, heerlijk Tongue  (Ben je al 27 uur in touw, dus dan mag het hé? Rolleyes ).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#53
(10 August 2016, 15:15)Samosfreak schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2016, 13:21)john67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Contact gehad met Sunweb: tussenlanding op Skiathos. Uur in stilstaand vliegtuig blijven zitten  Confused

ik neem aan dat jij de vliegtickets al binnen hebt want dan had jij het al eerder kunnen weten dat er een tussenlanding in zit . Dodgy
Nee hoor: op ticket staat niets van een tussenlanding....
Quote
#54
Die keuze van vluchten heb je natuurlijk alleen als je ergens naar toe vliegt waar meerdere keren per dag of op meerdere dagen per week een vliegtuig uit NL landt!
En wat tussenlandingen betreft, wij hebben er bijna altijd 1. Ik heb ze liefst op de heenweg, heb je dat maar gehad.

Meestal moeten we uit het vliegtuig, met een bus naar de terminal. Dan wordt het vliegtuig schoongemaakt en voor je het weet moet je weer terug. Ook moesten we wel eens in het vliegtuig blijven. Was zo kort mogelijk, een half uurtje of zo.
Quote
#55
Op het ticket staat het niet, je kunt het alleen zien aan de vertrek en aankomsttijden.
Quote
#56
doordat de nl vliegtuigmaatschappijen verschillende eilanden combineren is het
ook mogelijk de minder toeristische eilanden te bezoeken,in tegenstelling tot
belgie die vliegen alleen naarAthene en de meest toeristische eilanden,
dus ja  het is maar waar je voor kiest,
Quote
#57
(11 August 2016, 13:31)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




doordat de nl vliegtuigmaatschappijen verschillende eilanden combineren is het
ook mogelijk de minder toeristische eilanden te bezoeken,in tegenstelling tot
belgie die vliegen alleen naarAthene en de meest toeristische eilanden,
dus ja  het is maar waar je voor kiest,

Ik heb het al een aantal malen aangekaart bij iemand die bij Jetair werkt, maar ze zijn hardleers  Undecided 
Het antwoord is altijd: "Als er geen belangstelling voor is gaan het het ook niet aanbieden in ons vluchtschema." Waarop ik telkens repliceer: "Als je het niet aanbiedt, hoe kan er dan belangstelling voor ontstaan?"

M.a.w. de kip en het ei dus.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#58
(11 August 2016, 13:31)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




doordat de nl vliegtuigmaatschappijen verschillende eilanden combineren is het
ook mogelijk de minder toeristische eilanden te bezoeken,in tegenstelling tot
belgie die vliegen alleen naarAthene en de meest toeristische eilanden,
dus ja  het is maar waar je voor kiest,

In het verleden had je veel vluchten zonder tussenstop. Dit veranderde toen Griekenland door de crisis minder populair werd. 
Opvallend vind ik het dat er nu toch veel vluchten vol geraken waardoor je zou verwachten dat er meer vliegtuigen ingezet worden of dat er weer rechtstreeks gevlogen wordt. Maar dat doen ze om de één of andere voor mij onduidelijk reden niet. Het lijkt mij dat dit toch meer geld zou opbrengen.
Quote
#59
wij zijn 9 keer met Ross -transavia op vakantie geweest,en toen was er van crisis nog
geen sprake,was altijd met een tussenlanding,moet er wel bijzeggen daar zaten wel kleine
eilanden bij ,zoals Skyros-Kythira-en Chios
Quote
#60
Precies, met Ross had en heb je bijna altijd een tussenlanding. En kiezen voor een andere vlucht kan ook niet.
Maar je gaat bijna altijd 's ochtends heel vroeg. heeft zijn voor- en nadeel. Omdat wij ver moeten rijden, nemen we dan meestal een hotel bij Schiphol. Ben je er vast en kan er niet veel meer misgaan. Bovendien heb je dan nog enkele uren op bed. Terug vinden we waardeloos als je laat aankomt, we moeten immers nog minstens 2 uur met de auto!
Quote
#61
(11 August 2016, 11:18)john67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2016, 15:15)Samosfreak schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 August 2016, 13:21)john67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Contact gehad met Sunweb: tussenlanding op Skiathos. Uur in stilstaand vliegtuig blijven zitten  Confused

ik neem aan dat jij de vliegtickets al binnen hebt want dan had jij het al eerder kunnen weten dat er een tussenlanding in zit . Dodgy
Nee hoor: op ticket staat niets van een tussenlanding....

vreemd hoor , wij zijn afgelopen juni op Karpathos geweest met Transavia en op onze tickets stond dat wij op de heenweg een tussenlanding hadden op Chania en op de terugweg een tussenlanding op Hirakilon ......
Quote
#62
Vluchttijden Ross Holidays

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#63
Op de tickets van Transavia (Sunweb) staat wel degelijk of er een tussen landing is.
Het staat onderaan de ticket bij Remark.
Daar stond bij ons vorig jaar bij de vlucht van Mitilini naar Amsterdam Remark: Tussenlanding op Chania
Quote
#64
(11 August 2016, 12:29)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die keuze van vluchten heb je natuurlijk alleen als je ergens naar toe vliegt waar meerdere keren per dag of op meerdere dagen per week een vliegtuig uit NL landt!
En wat tussenlandingen betreft, wij hebben er bijna altijd 1. Ik heb ze liefst op de heenweg, heb je dat maar gehad.

Meestal moeten we uit het vliegtuig, met een bus naar de terminal. Dan wordt het vliegtuig schoongemaakt en voor je het weet moet je weer terug. Ook moesten we wel eens in het vliegtuig blijven. Was zo kort mogelijk, een half uurtje of zo.

Ook ik heb m liever op de heenweg.
Maar goed het kan mee en tegenvallen.
2x op Lesbos gestaan, 1x waren we zo weer weg en de andere keer niet omdat het te druk was.
Rechtstreeks is natuurlijk het prettigst maar ja dat gebeurt denk ik een paar keer in het hoogseizoen.
Ik wil juist rust en vandaar september en dan moet ik die tusselnlanding maar op de koop toenemen.

Diana
Quote
#65
Natuurlijk neem je die op de koop toe.
Wij moeten altijd in het hoogseizoen, das minder....
Quote
#66
(11 August 2016, 16:48)Co vd Graft schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de tickets van Transavia (Sunweb) staat wel degelijk of er een tussen landing is.
Het staat onderaan de ticket bij Remark.
Daar stond bij ons vorig jaar bij de vlucht van Mitilini naar Amsterdam Remark: Tussenlanding op Chania

Dan is dat dit jaar anders: er staat niets bij. Maar het is intussen duidelijk.
Quote
#67
(11 August 2016, 12:29)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die keuze van vluchten heb je natuurlijk alleen als je ergens naar toe vliegt waar meerdere keren per dag of op meerdere dagen per week een vliegtuig uit NL landt!
En wat tussenlandingen betreft, wij hebben er bijna altijd 1. Ik heb ze liefst op de heenweg, heb je dat maar gehad.

Meestal moeten we uit het vliegtuig, met een bus naar de terminal. Dan wordt het vliegtuig schoongemaakt en voor je het weet moet je weer terug. Ook moesten we wel eens in het vliegtuig blijven. Was zo kort mogelijk, een half uurtje of zo.

Ook ik heb m liever op de heenweg.
Maar goed het kan mee en tegenvallen.
2x op Lesbos gestaan, 1x waren we zo weer weg en de andere keer niet omdat het te druk was.
Rechtstreeks is natuurlijk het prettigst maar ja dat gebeurt denk ik een paar keer in het hoogseizoen.
Ik wil juist rust en vandaar september en dan moet ik die tusselnlanding maar op de koop toenemen.

Diana
Quote
#68
Intussen ben ik na een tussenlanding in Het Paradijs Wink
Quote
#69
oh gelukkig, dacht al met die tussenlandingen en vliegtijden als dat maar goed komt. (Grapje) 
Fijne vakantie, geniet ervan.  zonneschijn
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)