Zatte Steward
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Een uitstekend voorbeeld van sociale controle.
Het is in het belang van de passagier dat een bemanning optimaal kan functioneren. In het geval van een incident, vertrouwen we er als passagier op dat de bemanning zijn of haar taak adequaat kan uitvoeren. Een bemanningslid met drank op kun je niet meer vertrouwen.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#3
Wat ik aan dit bericht onbegrijpelijk vind, is dat een passagier dat opmerkt.
Hoe zit het met de opmerkzaamheid danwel verantwoordelijkheid van de collega-bemanningsleden vraag ik me dan af.
Quote
#4
(25 September 2016, 10:26)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik aan dit bericht onbegrijpelijk vind, is dat een passagier dat opmerkt.
Hoe zit het met de opmerkzaamheid danwel verantwoordelijkheid van de collega-bemanningsleden vraag ik me dan af.
Dit zegt alles over hoe het er aan toegaat bij Jet air
Quote
#5
(25 September 2016, 11:44)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 September 2016, 10:26)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik aan dit bericht onbegrijpelijk vind, is dat een passagier dat opmerkt.
Hoe zit het met de opmerkzaamheid danwel verantwoordelijkheid van de collega-bemanningsleden vraag ik me dan af.
Dit zegt alles over hoe het er aan toegaat bij Jet air

Dat zegt helemaal niets over hoe het eraan toegaat bij Jetair. Precies of dit in geen enkel ander bedrijf of bij geen andere firma voor komt of al eens gebeurd is. En ook daar zal door collega's geprobeerd worden om dergelijk iets onopgemerkt te laten verlopen.
Ik bedoel hiermee niet dat ik dit goedkeur, maar ik vind het wel (heel) kort door de bocht om meteen het hele bedrijf met de vinger te wijzen.

Had ik op die vlucht gezeten was ik waarschijnlijk de eerste geweest om als vrijwilliger af te stappen Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(25 September 2016, 10:26)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik aan dit bericht onbegrijpelijk vind, is dat een passagier dat opmerkt.
Hoe zit het met de opmerkzaamheid danwel verantwoordelijkheid van de collega-bemanningsleden vraag ik me dan af.

Ik denk dat we hierbij niet moeten onderschatten wat het effect is van het openlijk "verraden" van een collega. In het kleine wereldje van cabin crews pas je wel op om je nek té ver uit te steken. Het kan je carrière flink schaden. Een maal de naam van "verrader" en je kunt het verder wel schudden binnen de organisatie.

Iedereen kent wel de verhalen van klokkenluiders die uiteindelijk als slachtoffer eindigde.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#7
Daarom vroeg ik ook: de verantwoordlijkheid. Want als mede bemanningslid breng je willens en wetens daarmee de passagiers in gevaar. Klokkenluider of niet, zoiets mag je niet in de doofpot stoppen.
Quote
#8
Jet air werkt  in de zomer vooral met studenten die  na een opleiding van
een halve dag worden ingezet  als steward of stewardess  om de kosten te
drukken
Quote
#9
Ja de arbeidsvoorwaarden uit de CAO worden gewoon genegeerd. Hoorde een poos terug dat piloten aan prijsvechters moeten betalen om maar hun vlieguren te kunnen maken (als ze niet genoeg uren maken verloopt hun vergunning) ..... :-(
Quote
#10
(26 September 2016, 07:51)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jet air werkt  in de zomer vooral met studenten die  na een opleiding van
een halve dag worden ingezet  als steward of stewardess  om de kosten te
drukken
Meen je dat Metaxa? Kan me dat totaal niet voorstellen. Jet Air is onderdeel van Tui, welke aangesloten is bij de IATA. Als dat zo is en bewezen kan worden hebben ze een heel groot probleem. Nog even afgezien van het feit dat dit voor iedereen een reden moet zijn om (indien bewezen!) deze maatschappij volledig te boycotten! (Is mijn mening dan he).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
uiteraard is dat niet voor het vaste personeel, daar is een uitgebreide opleiding
voor nodig,de studenten worden ingezet in de zomervakantie als hulpje,en dan
kan het gebeuren dat je die toestanden krijgt als op  Zakinthos
Quote
#12
het kan altijd nog erger.....

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(26 September 2016, 07:51)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jet air werkt  in de zomer vooral met studenten die  na een opleiding van
een halve dag worden ingezet  als steward of stewardess  om de kosten te
drukken

Alle Arliners, binnen en buiten Europa, zijn gecertificeerd onder 14 CFR part 121 Air carrier Certification.
Binnen Europa is dit EASA en in de Verenigde Staten is dit de FAA.

Ingesloten binnen de Airliner part 121 certification is het company trainingsprogramma. Als onderdeel van de Part 121 certification, wordt dit trainingsprogramma goedgekeurd door de toezichthouder. (luchtvaarttoezichthouder van het betreffende land). Alle geledingen van de organisatie vallen onder dit trainingsprogramma, zo ook cabin crew.

Het niet voldoen aan deze eisen (door het inzetten van onvoldoende opgeleid personeel) kan een part 121 Air carrier in conflict brengen met haar toezicht houdende instantie. Het (tijdelijk) stopzetten van de operations is dan zeker een mogelijkheid.

De luchtvaart is een sterk gereguleerd tak van sport die voortdurend wordt gemonitord door de luchtvaartautoriteiten. Het enige doel van deze sterke regulering is; het waarborgen van de vliegveiligheid. Shortcuts in deze veiligheidseisen worden keihard afgestraft.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)