Hoe heet dit gerecht?
#1
3 jaar geleden zijn we in Parga (Epirus) geweest en hebben we het gerecht op de foto gegeten. Het is een streekgerecht, maar we weten de naam niet meer. Afgelopen zomer zijn we naar Zakynthos en Kefalonia geweest maar daar konden we het niet vinden. Overigens wel van andere heerlijke gerechten genoten, maar dat terzijde. Wie heeft enig idee hoe dit heet?

[Afbeelding: 295shgn.jpg]


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#2
Ik denk Daantje dat Johan het wel weet. Met een beetje geluk erbij ook nog een recept. Het ziet er lekker uit.
Quote
#3
Ziet er niet lekker uit maar dat is persoonlijk! Lijkt wel zo'n cholesterolbom "kapsalon". Weet je zeker dat het een streekgerecht is. Beschrijf eens wat het precies is.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#4
Sorry Daantje, maar ik kan er niets van maken, is te onduidelijk. Zie ik nu gesmolten kaas oid? Dan lijkt het me meer een toeristengerecht voor de Scandinavische markt, voor hen wordt alles overgoten met kaas. hmmm Wat is het ingrediënt wat naast de frites ligt? Misschien dat dat mij en de mensen hier wat verder helpt.

Oh ja, een tip: Geen Heineken meer drinken in Griekenland hé? (Trouwens ook niet in Nederland) Wink  Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#5
Ik durfde het bijna niet te zeggen, maar ik vind het er  nou ook niet zo erg smaakvol er  uitzien!
Het vlees en patat en die paar blaadjes andijfie en 1 schijfje tomaat  door elkaar op het bord gesmakt...
Misschien  noemen ze het daarom wel een ,,streekgerecht,,
Zelfs met het gerecht  inzoomen is het moeilijk te zien wat voor vlees of het is.....het lijkt wel een beetje op een soort Gyros achtig iets. van varkensvlees met wat uien er doorheen ...
Quote
#6
Brizola? Varkensvlees.
Quote
#7
@Wilma Ja echt een gevalletje, van -doe mij ff een teiltje-.
Overal die gore patat bij. Wanneer je zegt geen patat maar rijst of aardappels uit de oven komt het meestal wel goed. We gaan het donderdag weer beleven op Rhodos.
Quote
#8
Het enige lekkere is die fles bier.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Zou ook varkenshak (kotsi) kunnen zijn. Maar we hebben Daantje nodig voor wat meer hints.
Quote
#10
(02 October 2016, 18:19)Daantje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 295shgn.jpg]

Dit ziet eruit als wat wij aten bij the Olive Tree Restaurant van het Adams Hotel.
Geen idee meer hoe het heette maar het was heerlijk.
De vrouw des huizes kookte daar traditionele gerechten evt aangevuld met friet, rijst of aardappels, net wat men wenste.
Heerlijk! Het vlees was overgoten met een speciale kaas uit de streek.
Maar goed, jij hebt hier niets aan want ik weet niet meer wat het was ondanks dat we er meerdere malen aten.
Quote
#11
Dit heet traditioneel toeristenbedrog. Sorry, ik kan er niks anders van maken.
Waarschijnlijk ook gekookt door mama in de keuken.
Quote
#12
(03 October 2016, 18:16)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit heet traditioneel toeristenbedrog. Sorry, ik kan er niks anders van maken.
Waarschijnlijk ook gekookt door mama in de keuken.

Je was erbij?
Dus als er friet bijzit is de rest nooit traditioneel?
Beetje kort door de bocht....
Maar goed, Daantje zal inmiddels wel spijt hebben van haar post.....
Quote
#13
Sorry, maar ik blijf bij mijn mening. Wanneer je dit op je bordje zou krijgen in Nederland, zou je het linea recta terug de keuken in sturen.
Quote
#14
Wat een discussie zeg Blush 
Daantje wilde gewoon even de naam van het gerecht (dat haar klaarblijkelijk prima heeft gesmaakt, en daar gaat het toch om?) proberen te achterhalen.......
Quote
#15
Een kritische noot mag toch wel Ger. In de ogen van sommigen ontstijgt dit gerecht de McGyros niet. . Ik deel die mening. Dat mag toch gezegd worden?

Mvg 
Martin
Quote
#16
(03 October 2016, 19:27)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een kritische noot mag toch wel Ger. In de ogen van sommigen ontstijgt dit gerecht de McGyros niet. . Ik deel die mening. Dat mag toch gezegd worden?

Mvg 
Martin

Tuurlijk mag dat Martin. Alleen............  dat was de vraag niet  Wink
Ondertussen heeft Daantje nog steeds geen antwoord op haar (allereerste) vraag. Zij is gisteren pas lid geworden; wat een hartelijke welkomst voor haar Blush
Quote
#17
(03 October 2016, 18:16)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit heet traditioneel toeristenbedrog. Sorry, ik kan er niks anders van maken.
Waarschijnlijk ook gekookt door mama in de keuken.

Dus als het ook door mama in de keuken gekookt wordt heet het traditioneel toeristenbedrog ?  Komaan.

En als Daantje het lekker vond, wat is dan het probleem. Haar vraag was trouwens of iemand het kent of de naam weet, niet of wij het lekker vinden of hoe het er uitziet.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
'Niet smaakvol uitzien', 'Op het bord gesmakt', 'Echt een gevalletje van doe mij een teiltje', 'Traditioneel toeristenbedrog', '....gerecht linea recta terug de keuken in sturen', 'Onstijgt dit gerecht de McGiros niet'......
Mensen wat een commentaar. Daantje vraagt enkel of iemand dit gerecht kent. En natuurlijk mag je een mening hebben of kritiek geven maar dit is toch geen discussie? Ik neem aan dat Daantje het gerecht lekker vond en de forumleden om hulp vraagt. Niet meer en niet minder.
Quote
#19
lijkt al eens opgegeten
Quote
#20
Om te voorkomen, dat we op dit draadje beginnen met een borreltje en eindigen met de fles.
zeg ik sorry Daantje.
Quote
#21
succes met het verkrijgen van je recept. Misschien herkenbaar bij Griekse lezers.
Quote
#22
Daantje ten eerste hartelijk welkom op dit geweldig forum.helaas kunnen
we je ook niet verder helpen met je vraag over dat gerecht ,maar blijf
gewoon  posten, Rolleyes
Quote
#23
Foto even opgeslagen, en vervolgens behoorlijk moeten inzoemen.
Een gedeelte van het vlees herken ik als Brizola Chirino (Varkens karbonade) overgoten met grof gefruite uitjes en een of andere gesmolten kaas.
Wat doperwtjes en tomaat en te kort in olijfolie gefrituurde patat.
Meer kan ik er niet van maken.
Hier in het dorp zit een Souvlasiliko waar deze brizoles op houtskool worden gegrild. Met verder geen poespas. Deze smaken goddelijk.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#24
Conclusie bij "hoe heet dit gerecht"?Niemand weet het eigenlijk precies! Hopelijk komt er licht in de duisternis.Maar wanneer je naar het profiel
van Daantje kijkt zie je dat ze na het plaatsen van deze vraag niet meer op Oriste is geweest.En is er toch een hele discussie/commotie? ontstaan!
Zou ze er zelf nog wel aan denken?
Quote
#25
@Marianne. Moet ik hieruit concluderen dat Daantje een vraag stelt en verder tot nu toe nooit naar het antwoord op Oriste heeft gekeken??
Quote
#26
Dat hoeft niet. Je kunt ook als gast kijken zonder ingelogd te zijn.
Dus wie weet heeft ze wel gewoon meegelezen en gezien wat een ophef er is om haar 'Parga-onbekend-ziet er uit als kapsalon-gerecht. Big Grin
Quote
#27
Ik weet ook niet om welk gerecht het gaat. ik denk dat we iets meer info nodig hebben om verder te kunnen komen, wat er ongeveer in zit zeg maar.
Mijn mening is trouwens dat iets wat er misschien niet direct lekker uitziet wel heel lekker kan zijn,
en ook omgekeerd.
Quote
#28
Kom kom,  doe er nu niet zo "polder -hollands " ingewikkeld over.  Er ligt een lap vlees met ui erop en nog wat anders. Erbij wat friet plak tomaat en een paar blaadjes sla of andijvie. 

Lekker?  Prima. Hoe het heet weet niemand. Gezien de samenstelling heeft dit waarschijnlijk geen naam. 

Misschien lacht Daantje zich wel een ongeluk over alle reacties op haar foto van dit "gerecht".

Mvg 
Martin
Quote
#29
Ach ja, smaken verschillen. Zo gruwen Belgen van een patatje pindasaus en drop, terwijl ik persoonlijk ervan kan smullen. Om van andere "rare" eetgewoontes maar te zwijgen ....
Quote
#30
(06 October 2016, 09:31)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach ja, smaken verschillen. Zo gruwen Belgen van een patatje pindasaus en drop, terwijl ik persoonlijk ervan kan smullen. Om van andere "rare" eetgewoontes maar te zwijgen ....

Niet alle Belgen over dezelfde kam scheren aub... Wink  Big Grin
Quote
#31
Als we het toch hebben over hoe een gerecht eruit ziet is pindasaus een leuk voorbeeld ;)
Quote
#32
Als we het toch hebben over hoe een gerecht eruit ziet is pindasaus een leuk voorbeeld ;)
Quote
#33
@El Greco: Excuus. Ik ken inderdaad 1 Vlaamse die van drop houdt. Ben jij de eerste die ik tegenkom die van pindasaus houdt?
Quote
#34
ik weet niet wat dat is,maar hoe kan je een gerecht beordelen via een foto? wat een reacties allemaal.
en ik dacht dat anderen nog verstandiger en volwassener waren dan mij bv.
mischien de eigenaar van de restaurant mailen of als iemand in de buurt is de foto laten zien. die zou het moeten weten.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn favoriete gerecht Ger 35 19.807 20 April 2015, 12:05
Laatste bericht: janos54
  Hoe heet deze peper? Xandrios 9 7.376 19 September 2013, 15:36
Laatste bericht: Andrebeek
  Hoe heet dit gerecht? Ger 5 5.356 22 September 2011, 14:29
Laatste bericht: ElsR
  Gerecht met rode bietjes KarenAnna 8 6.399 27 February 2011, 20:56
Laatste bericht: Martje
  Hoe heet dit Pilion-gerecht? Ger 2 2.839 08 October 2010, 22:16
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)