Kritisch en objectief
#1
Gaat het er nu om dat alles wat uit Griekenland komt bij voorbaat top, leuk, lekker en mooi is,  of is men hier ook kritisch en objectief? 

Mvg 
Martin
Quote
#2
Soms lijkt het daar wel op. Dat,terwijl ik dagelijks om me heen kijk, er alle reden is voor een kritische blik.Overigens ervaar ik ook meer en mer een kritischer blik van de Grieken zelf. Helaas publiceren ze niet op Oriste.?
Quote
#3
(03 October 2016, 18:52)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gaat het er nu om dat alles wat uit Griekenland komt bij voorbaat top, leuk, lekker en mooi is,  of is men hier ook kritisch en objectief? 

Mvg 
Martin

Nee hoor Martin, zeker niet alles dat de Grieken maken of doen is bij voorbaat prima, wat mij betreft athans.
Zelf heb ik bijvoorbeeld (n)iets met het in Griekenland gebakken brood. Ik vind het allemaal twee keer niks, vaak smaakloos en nietszeggend. Eén van de eerste dingen waar ik me op verheug na het thuiskomen is weer een echte snee brood van m'n plaatselijke bakkerij. Het lekkerste brood wordt m.i. in Limburg, Luxemburg en delen van Duitsland gebakken.
Ik heb al meerdere soorten brood in Griekenland geprobeerd (wit, bruin en meerdere andere varianten) maar m'n (voor)oordeel wordt telkens weer bevestigd: Grieken kunnen geen lekker brood bakken Rolleyes .

Maar da's uiteraard mijn eigen en persoonlijke beleving en smaak. Misschien zijn er wel forumleden die er totaal anders over denken en niet kunnen wachten om het eerste brood weer aan te kunnen snijden. Misschien zelfs een exemplaar mee naar huis nemen. Wie zal 't zeggen Big Grin
Quote
#4
@martin. Is dit nu een vraag die je tegelijkertijd zelf beantwoordt of een stelling? Als van dat laatste sprake is, is het op z'n minst wenselijk om die stelling te onderbouwen. Nu is het zo algemeen gesteld dat niet weerlegbaar is of te verdedigen.

De crux of noem het gebrek. van het forum is dat er veel leden zijn maar dat slechts een fractie vsn die populatie iets zegt of schrijft op het forum. Als dat deel van die populatie dat zich op het forum roert ook nog bij voortduring uit dezelfde personn bestaat, ontstaat eenzijdigheid en een diffuus beeld van opvattingen dat de representativiteit van de leden en hun opvatting geweld aandoet.
Quote
#5
Wat is jouw referentiekader in Griekenland,  Ger?

Ik heb in Griekenland ook heerlijk vers gebakken brood gegeten. 

Mvg 
Martin
Quote
#6
(03 October 2016, 19:41)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is jouw referentiekader in Griekenland,  Ger?

Ik heb in Griekenland ook heerlijk vers gebakken brood gegeten. 

Mvg 
Martin

Mijn referentiekader is vrij simpel:
Ik vind het gewoon niet smakelijk; er is iets mee wat me tegenstaat. Wat? Geen idee. Kan toch?
By the way, het is -zoals gesteld- een persoonlijke beleving; het moge duidelijk zijn dat anderen dat niet zo hoeven te ervaren.
Quote
#7
(03 October 2016, 19:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 October 2016, 19:41)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is jouw referentiekader in Griekenland,  Ger?

Ik heb in Griekenland ook heerlijk vers gebakken brood gegeten. 

Mvg 
Martin

Mijn referentiekader is vrij simpel:
Ik vind het gewoon niet smakelijk; er is iets mee wat me tegenstaat. Wat? Geen idee. Kan toch?
By the way, het is -zoals gesteld- een persoonlijke beleving; het moge duidelijk zijn dat anderen dat niet zo hoeven te ervaren.

up
Quote
#8
Martin, ik vraag me ook af, waar nu opeens deze stelling vandaan komt?
Erger je je aan de hiep hiep hoera verhalen of ... ?
Edit: ik begrijp al hoe je hier bij komt, iets met een kapsalon :))

Ik vind Griekenland een geweldig land, maar dat neemt niet weg dat ik ook wel zie wat er niet goed gaat. Maar dat geeft Griekenland op een bepaalde manier ook zijn charme. Dingen die in Nl. onvoorstelbaar zijn en daar gewoon gebeuren. Stel dat Griekenland net zo georganiseerd zou zijn als Nl. dan zou voor mij juist de aantrekkingskracht van Griekenland verdwijnen.

En voor mij persoonlijk absoluut waardeloos vind ik de keiharde lattenbodems en matrassen.
Quote
#9
Natuurlijk is niet alles in Griekenland ideaal. Waar is het dat trouwens wel?

Waar ik me mateloos kan aan ergeren dat er gekankerd wordt op bepaalde zaken en dat men die onmiddellijk wil zien veranderen naar de normen van Nederland, België, .... Laat dat nu misschien de charmes zijn van een land: dat het er niet precies op dezelfde manier aan toegaat als in een ander land (of wat men in zijn eigen land als norm heeft). Dergelijke verschillen maken nu soms eenmaal de charme uit van een bepaald land. Zou het echt veel beter zijn als alle landen in Europa hetzelfde zouden zijn. Ik denk het niet.

Zelf vind ik het in Griekenland enorm leuk dat je er niet aan alle idiote regels gebonden bent zoals die er soms zijn in België. Ik ervaar in Griekenland VEEL meer vrijheid dan in mijn eigen land. Overorganisatie en regelneverij is m.i. veel erger dan iets minder gestructureerd. Als ik eens rondkijk zie ik veel mensen die gewoon hun hersenen niet meer gebruiken om een simpel probleem, zoals het vinden van de juiste weg, op te lossen. Maar onmiddellijk hun smartphone bovenhalen en dan gaan klagen dat er geen Wifi is. Hoe zielig kan je het maken.  Het lijkt wel alsof men kunstmatig probeert om de mens dommer en dommer (en afhankelijker van technologie) te maken. Ik heb altijd bewondering voor de simpele oplossing die Grieken kunnen te voorschijn toveren bij kleine probleempjes.

Deze week een ferry die met motorpech uitvalt? Ik vind dat erg voor de lokale mensen hier want daardoor valt misschien de aanvoer van een aantal noodzakelijke producten weg. En dat vinden ze dan nog minder erg dan we denken. Misschien zijn we in onze rijke Westen misschien wel veel te veel verwend.

En in tegenstelling tot Ger vind ik het brood hier (meestal) wel lekker. Moet kunnen toch of niet?

Of misschien snap ik jou probleem niet. Kan ook, misschien wel door de lekkere (naar mijn persoonlijke smaak) fles wijn die ons als presentje aangeboden werd bij aankomst in Lipsi vanavond.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Ik denk,Patrick, dat Griekenland veel meer regels en normen heeft dan je zou denken. Ze zijn echter vaak niet bekend en worden te pas en te onpas gehandhaafd. Bij overtreding van wat
Voor regel dan ook, volgt er een enorme boete.Probeer eens ondernemer te worden. Kijk eens hoe een buitenlandse ondernemer onder de loep wordt gelegd en hoe die gebombardeerd wordt met regels die blijkbaar alleen voor hem uit de kast worden gehaald. Bijzonder charmant.. Toch houd ik van dit land .De roze gril heb ik echter al lang afgelegd.
Quote
#11
Vraag me af wat de directe aanleiding is. Is dat de wat vreemde gang van zaken op een eenvoudige vraag van een forumlid over eten? Dan zou ik eerst nog eens kritisch en objectief naar die draad gaan kijken. Is dat het algemene gevoel dat meningen, zeker afwijkende meningen, niet op prijs worden gesteld? Dat is denk ik een meer veelvoorkomende trend die ik op forums en facebook zie. Komt ook wel door de ontwikkelingen van de laatste tijd. Meningen werden stellingen, stellingen werden wetmatigheden, wetmatigheden werden waarheden en wie jouw waarheid niet erkent mag uitgescholden en bedreigd worden. Dat ik nu reageer is wat mij betreft een unicum. Hou mijn mening steeds vaker voor me. Maar ja, dan had ik Ger ook niet kunnen vertellen van het lekkere multisporo brood bij de bakker in Koropi, :)
Quote
#12
Wat mij betreft slaat Jan de spijker op z'n kop. 

Mvg 
Martin
Quote
#13
Overigens verkoopt de Lidl op Samos heerlijk meergranenbrood, vers afgebakken. Denk alleen dat de voorgebakken broden uit Dld komen ..... Smile
Anderzijds verheug ik me bij terugkeer in NL op de vele soorten vleeswaar voor op brood ("boterhammenvlees" op z'n Limburgs). Zoals zure zult, corned beef, Berliner, gebraden gehakt, preskop, champignonworst, Hausmacher, emz. Op Samos kom je niet veel verder dan boterhammenworst, mortadella, salami en ham .....
Quote
#14
(04 October 2016, 08:59)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Overigens verkoopt de Lidl op Samos heerlijk meergranenbrood, vers afgebakken. Denk alleen dat de voorgebakken broden uit Dld komen .....  Smile
Anderzijds verheug ik me bij terugkeer in NL op de vele soorten vleeswaar voor op brood ("boterhammenvlees" op z'n Limburgs). Zoals zure zult, corned beef, Berliner, gebraden gehakt, preskop,  champignonworst,  Hausmacher, emz. Op Samos kom je niet veel verder dan boterhammenworst, mortadella, salami  en ham .....

Maar wel 20 verschillende soorten salami Tongue Big Grin  (Da's positief objectief Rolleyes ).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#15
(04 October 2016, 07:50)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk,Patrick, dat Griekenland veel meer regels en normen heeft dan je zou denken. Ze zijn echter vaak niet bekend en worden te pas en te onpas gehandhaafd. Bij overtreding van wat
Voor regel dan ook, volgt er een enorme boete.Probeer eens ondernemer te worden. Kijk eens hoe een buitenlandse ondernemer onder de loep wordt gelegd en hoe die gebombardeerd wordt met regels die blijkbaar alleen voor hem uit de kast worden gehaald. Bijzonder charmant.. Toch houd ik van dit land .De roze gril heb ik echter al lang afgelegd.

Waarschijnlijk wel dat er allerhande regels en normen zijn die losjes toegepast worden. Ik was verbaasd dat er raar opgekeken werd toen ik om een helm vroeg toen we een quad gingen ophalen. We hebben ook in dagen niemand anders gezien met een helm op. Maar ik wil zeker niet heiliger zijn dan de paus. Soms "vergeet" ik die helm ook wel eens als we hier rondtoeren.

En de ondernemers, tja in moeilijke tijden laait protectionisme wel eens (terug) op.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Noem mij een opportunist, maar ik probeer het beste uit twee landen te halen.
Vanuit Nederland kan ik dingen opsommen die ik mis als ik in Griekenland ben. Omgekeerd zijn er dingen die ik mis als ik in Griekenland ben.

Door in Griekenland te wonen kan ik mij met het Nederlands pensioen meer veroorloven dan dat ik in Nederland zou kunnen. Aan het einde v/d maand hou je onder de streep netto meer over. Daar kan je dan weer leuke dingen van doen. Zo af en toe gaan we op bezoek naar Nederland en genieten van de dingen die we missen.

Natuurlijk kan je van beide landen zaken opsommen die je niet bevallen. De kunst is; niet in het negatieve te denken, maar zie de voordelen die je worden geboden. Wellicht ben ik dan toch die opportunist, omdat ik negatieve zaken snel naast mij neerleg en doorga met het voordeel wat ik ergens uit kan halen.

Zonder in detail te treden over voedsel en/of overheid, voel ik mij persoonlijk meer op mijn gemak hier op Kreta.

Leef met de dag, kijk soms eens achterom en tel je winst.  Smile
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#17
De beleving van alles wat met Griekenland te maken heeft is persoonlijk en tegelijkertijd subjectief.  Ik heb in al die jaren dat ik hier en op andere Griekse fora post,  o.a. over Griekse wijnen,  hier weinig bijval gekregen. Maar over de Griekse weken bij de Lidl is het merendeel altijd razend enthousiast. Nog altijd lijkt het erop dat het merendeel op dit forum het Griekenland van vroeger verheerlijkt. Ik vind dat overigens prima maar ik probeer ook de andere kant van Griekenland en Griekse Wijnen en producten te belichten. Dat dit een andere wereld is voor velen hier begrijp ik. Maar wat ik jammer vind is dat voor dat "andere " Griekenland maar weinig interesse of begrip lijkt te zijn. 

Dat wij jaarlijks 4-6 wijnreizennaar Griekenland organiseren en bij uitstekende restaurants eten,  en dat wij inmiddels jaarlijks 100.000 flessen Griekse Wijnen in de Nederlandse horeca pompen is absoluut uniek. 

Maar ik ervaar dit forum toch vooral als traditioneel in dat opzicht. Dat mag uiteraard maar het is jammer dat die "andere" kant zo weinig aan bod komt. 

Mvg 
Martin
Quote
#18
Mooi verwoord Martin.
Quote
#19
Ik ben het met je eens dat Grieken land "met de tijd mee moet" en dat we wat veel dingen betreft achter lopen, Martin.
Maar volgens mij zie je het met de opmerking hier een beetje te zwart/wit.
Inderdaad zijn veel mensen geinterresseerd in de Lidl weken, maar ik zie ook heel veel heel mooie plaatsen voorbij komen,
mijn idee echt natuurgenieters, en niet de mensen die met een Sunwebreisleidster aan de hand een eilandtour doen,
maar zelf vanalles ondernemen. Mensen die zelf hun hele reis op internet uitzoeken, boeken ( of juist niet en op de bonnefooi gaan),
mensen die zelf "echt grieks" koken, en dan niet uit pakjes en zakjes, mensen die griekse les volgen en noem maar op.
Is dat dan traditioneel?
Volgens mij zijn er meer "andere" kanten aan Griekenland dan jij denkt.

Wat betreft wijn, heb je aan mij helemaal niks, ik drink geen druppel alcohol, omdat ik het helemaal niet lekker vind....
Quote
#20
(04 October 2016, 13:41)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De beleving van alles wat met Griekenland te maken heeft is persoonlijk en tegelijkertijd subjectief.  Ik heb in al die jaren dat ik hier en op andere Griekse fora post,  o.a. over Griekse wijnen,  hier weinig bijval gekregen. Maar over de Griekse weken bij de Lidl is het merendeel altijd razend enthousiast. Nog altijd lijkt het erop dat het merendeel op dit forum het Griekenland van vroeger verheerlijkt. Ik vind dat overigens prima maar ik probeer ook de andere kant van Griekenland en Griekse Wijnen en producten te belichten. Dat dit een andere wereld is voor velen hier begrijp ik. Maar wat ik jammer vind is dat voor dat "andere " Griekenland maar weinig interesse of begrip lijkt te zijn. 

Dat wij jaarlijks 4-6 wijnreizennaar Griekenland organiseren en bij uitstekende restaurants eten,  en dat wij inmiddels jaarlijks 100.000 flessen Griekse Wijnen in de Nederlandse horeca pompen is absoluut uniek. 

Maar ik ervaar dit forum toch vooral als traditioneel in dat opzicht. Dat mag uiteraard maar het is jammer dat die "andere" kant zo weinig aan bod komt. 

Mvg 
Martin

En die andere kant is dat dan de wijnpromotie en -verkoop? Want voor het overige vind ik weinig terug in je betoog. En dat de "andere kant" (of moet ik verstaan "moderne kant") een andere wereld is voor velen hier vind ik behoorlijk pedant geformuleerd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Dat bedoel ik dus.

Maar ieder zijn /haar mening. Ik respecteer ze allemaal .



Mvg .
Martin
Quote
#22
@Nanny. Daar is niks mis mee dat mensen met Sunweb gaan. Als mensen zelf een reis uitstippelen of op de bonnefooi gaan, prima. Maar dat wil niet zeggen als iemand met een organisatie gaat minder natuurgenieter is. Als voorbeeld Ger; Hij gaat ook met een organisatie naar Pilion. Hij is echt wel een echte Griekenland liefhebber. John gaat naar Karpathos. Zijn echt wel mensen met hun hart daar.
Wij gaan ook met een organisatie, als we ter plekje zijn ondernemen we zelf van alles. Ik kook vers en hou van goeie wijn. Dit zegt nog niks in wat voor mate ik een Griekenland liefhebber ben. Zijn genoeg mensen die niet de mogelijkheid hebben om zelf wat te ondernemen. Voor hun is een georganiseerde busreis al een onderneming. Ik bedoel maar voor iedereen is de beleving anders.
Quote
#23
Gelukkig heeft Griekenland zoveel meer te bieden dan alleen maar wijn,
het  is eigenlijk wel het laatste waar ik aan denk als het gaat over dit
mooie land Smile
Quote
#24
Helemaal met Goedas eens. Wanneer je op het kaartje achter de deur kijkt schrik je echt.
wanneer ik dat maal 13 nachten doe, hebben wij de vlucht voor niets.
Iedereen moet het zelf weten, ook wat hij/zij drinkt of eet op de vakantiebestemming.
De betere wijnen, zoals die van Martin vind je niet snel. Of te warm of te lang op de plank gestaan. Donderdag lekker ruim een week naar Rhodos (met TUI).
Quote
#25
Brood en wijn zijn tot in de oudheid de backbone van
Griekenland.Daarvandaan ook vandaag nog discussie
erover zinvol.Lees "Mani"van Patrick Leigh Former of
"Flight from Ikaros" van Kevin Andrews.Politieke insteek
laat ik maar even achterwege.Ik ben ook erg bang
geworden.
Quote
#26
(04 October 2016, 15:55)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helemaal met Goedas eens. Wanneer je op het kaartje achter de deur kijkt schrik je echt.
wanneer ik dat maal 13 nachten doe, hebben wij de vlucht voor niets.
Iedereen moet het zelf weten, ook wat hij/zij drinkt of eet op de vakantiebestemming.
De betere wijnen, zoals die van Martin vind je niet snel. Of te warm of te lang op de plank gestaan. Donderdag lekker ruim een week naar Rhodos (met TUI).
DIe  prijzen op het kaartje achter de deur schrik ik ook van,waar dat voor is
weet ik ook niet,ik heb ze in ieder geval nog nooit betaald,zijn dat misschien
prijzen die in het hoogseizoen gevraagd worden ?
Quote
#27
(04 October 2016, 13:41)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De beleving van alles wat met Griekenland te maken heeft is persoonlijk en tegelijkertijd subjectief.  Ik heb in al die jaren dat ik hier en op andere Griekse fora post,  o.a. over Griekse wijnen,  hier weinig bijval gekregen. Maar over de Griekse weken bij de Lidl is het merendeel altijd razend enthousiast. Nog altijd lijkt het erop dat het merendeel op dit forum het Griekenland van vroeger verheerlijkt. Ik vind dat overigens prima maar ik probeer ook de andere kant van Griekenland en Griekse Wijnen en producten te belichten. Dat dit een andere wereld is voor velen hier begrijp ik. Maar wat ik jammer vind is dat voor dat "andere " Griekenland maar weinig interesse of begrip lijkt te zijn. 

Dat wij jaarlijks 4-6 wijnreizennaar Griekenland organiseren en bij uitstekende restaurants eten,  en dat wij inmiddels jaarlijks 100.000 flessen Griekse Wijnen in de Nederlandse horeca pompen is absoluut uniek. 

Maar ik ervaar dit forum toch vooral als traditioneel in dat opzicht. Dat mag uiteraard maar het is jammer dat die "andere" kant zo weinig aan bod komt. 

Mvg 
Martin
Dit lid is deze topic alleen maar gestart om zijn handel te promoten wat hem tot dusver niet erg lukt ik moet er wel van glimlachen je verkoopt jaarlijks 100.000 flessen wijn en dan heb je dit soort discussies nodig om je handel te promoten waarom geloof ik dit nu niet, wij wonen nu totaal 12 jaar op Kreta we kunnen enorm veel dingen aangeven en vertellen maar sorry als ik dit weer lees van de super ondernemer uit Nederland dan zakt mij de broek weer af, het enige wat hij kan is het kleineren van de gemiddelde Nederlander en daar is hij verdomde goed in.
Quote
#28
Nee Metaxa die prijzen zijn per seizoen vermeld. Een paar weken terug mensen gesproken die dat ook betaalden(103 euro). Boek wel eens 1 of 2 nachtjes een hotel in een ander dorp en dan ben je voor een 3* toko zomaar 80 euries kwijt.
Quote
#29
(04 October 2016, 15:55)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helemaal met Goedas eens. Wanneer je op het kaartje achter de deur kijkt schrik je echt.
wanneer ik dat maal 13 nachten doe, hebben wij de vlucht voor niets.
Iedereen moet het zelf weten, ook wat hij/zij drinkt of eet op de vakantiebestemming.
De betere wijnen, zoals die van Martin vind je niet snel. Of te warm of te lang op de plank gestaan. Donderdag lekker ruim een week naar Rhodos (met TUI).

Ik schrik ook soms van de prijzen die vermeld worden op het kaartje achter de deur. Maar die heb ik nog nooit moeten betalen. Dat is de maximale prijs die mag gevraagd worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
@Goedas, ik schrijf het wat krom, maar ik bedoelde niks negatiefs met de Sunweb toerist,
ik probeerde te laten zien dat er verschillende manieren zijn om van Griekenland te genieten.
De een doet dat met de Sunweb, de ander op eigen houtje,
de een koopt dolmades uit eenblikje bij de lidl en de ander maakt t recept van Johan.
Ik heb t idee dat we met een heleboel verschillende mensen op een heleboel verschillende manieren van Griekenland genieten,
als ik hier t forum lees. Ik ben t helemaal met je eens, jij verwoordt t beter als ik!
Quote
#31
AvD helemaal mee eens.

Toen wij nog in NL woonden kwam Martin heel graag Mithos, Retsina, Ouzo etc. brengen, waar hij nu zijn neus voor optrekt!
Quote
#32
@Nanny. Dan bedoelen we alle twee hetzelfde. Goed dat je er nog even op terug komt
Quote
#33
Wat een onzin. Ik heb retsina en imiglykos nog nooit lekker gevonden maar we verkopen het wel voor een vaste groep klanten. 

Maar ik denk dat we nu wel van de topic afdwalen,  zeker als "we" op de man gaan spelen. 

Mvg 
Martin
Quote
#34
De reacties op wat ik heb gesteld zijn veelzeggend. 

I rest my case. 

Fijne avond allemaal. 

Mvg
Martin
Quote
#35
(04 October 2016, 16:50)Elena schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




AvD helemaal mee eens.

Toen wij nog in NL woonden kwam Martin heel graag Mithos, Retsina, Ouzo etc. brengen, waar hij nu zijn neus voor optrekt!
Klopt Elena ik denk denk dat hij zich vele male groter voordoet dan hij is want als je zo'n grote importeur bent als hij wil doen geloven dan hou je , je niet bezig met dit soort discussies. Komt bij dat hij graag de voor hem de gewone Mede landers graag kleineert weet er alles van er lopen veel van deze mensen  rond in Griekenland kom ze bijna dagelijks op Kreta tegen en na enige tijd druipen ze allemaal af wij blijven graag normaal doen daarom overleven wij hier al ruim 12 jaar en de enige echte vrienden komen niet uit Nederland zoals je zal vermoeden.
Quote
#36
Sjeminee, zit verbijsterd deze discussie te lezen.

Ik kom zelf al 30 jaar in Griekenland (en de laatste jaren alleen nog maar op Samos) omdat ik het een fijn vakantieland vind.
Het klimaat, de mensen en niet te vergeten de vrijheid die je hebt op vakantie.

Maar de Griekse keuken vind ik over het algemeen niks!
Heerlijk als ik na terugkomst Chinees kan eten of een broodje filet americain.

Mijn omgeving vindt het dus raar dat ik toch voor Griekenland blijf kiezen.

Maar hé ik ben ik en kies zelf mijn vakantieland.

Laat iedereen zelf doen, bepalen en schrijven wat hij of zij wil.
En ja positieve zaken worden vaker gedeeld dan negatieve...

Vlaggetje.
Quote
#37
Hahaha,   nou gelukkig weet ik beter AvD. 

Mvg 
Martin
Quote
#38
Ik denk dat er van alle categorieën toeristen, ondernemers en inwoners hier mensen te vinden zijn. Dat maakt het forum ook leuk. Allemaal Griekenlandliefhebbers, anders kom je hier niet.
Maar ik ben het zeker met Martin eens dat een negatieve mening over iets vaak niet op prijs gesteld wordt.
Quote
#39
Wat mij wel stoort, dat er vaak een mening of kritiek wordt gegeven zonder dat iemand er om vraagt. Misschien is dat typisch Nederlands. Je ziet het ook in het straat beeld. Mensen moeten zo nodig ergens ongevraagd iets van vinden. Wat vermoeiend. Respect vind ik een fijner woord.
Quote
#40
(04 October 2016, 19:27)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat mij wel stoort, dat er vaak een mening of kritiek wordt gegeven zonder dat iemand er om vraagt. Misschien is dat typisch Nederlands. Je ziet het ook in het straat beeld. Mensen moeten zo nodig ergens ongevraagd iets van vinden. Wat vermoeiend. Respect vind ik een fijner woord.

Daar sluit ik mij volledig bij aan.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)