huis bouwen in Griekenland
#1
Als al de benodigde vergunningen binnen zijn starten wij deze winter met de bouw van ons woonhuis in Sparto ( West Griekenland). Zodra ons huis in Nederland verkocht is vertrekken we voor permanent naar Griekenland.
Als iemand nuttige tips heeft hou ik mij van harte aanbevolen.
We twijfelen nog of we een adres in Nederland aanhouden.
We willen graag zonnepanelen plaatsen maar dit wordt ons afgeraden omdat je daar veel belasting over moet betalen, weet iemand hoe dit zit? Heeft iemand een goede tip over zonnepanelen in Griekenland.
Quote
#2
Een huis bouwen Griekenland is een heel avontuur. Dat begint inderdaad met de benodigde vergunningen.Duurt soms erg lang en bevatten geen garantie voor de toekomst. Ook wanneer je zonnepanelen neemt, vraag vooral een aansluiting aan op het electriciteitsnet. Ik heb al een paar keer gezien dat mensen dat waren vergeten en achteraf kan het zomaar zijn dat je geen stroom krijgt of dat het jaren duurt.
Blijf tijdens de bouw aanwezig op de bouwplaats en hou alles in de gaten. Griekse aannemers hebben de neiging om naar eigen goeddunken de ramen en deuren te plaatsen, ipv de tekening te volgen. Protesteer Onmiddelijk,luid en duidelijk, anders krijg je een heel ander huis dan gedacht.Let ook op de kwaliteit van de gebruikte materialen, er wordt nog wel eens afgeweken van het bestek. Ook de samenwerking en planning van de installateurs is altijd heel spannend. Als de planning niet goed is wordt er zomaar weer ergens in een mooie strakke muur gefreesd of een vloer wordt weer opengebroken.

Spreek een datum af met de aannemer wanneer de verschillende fases klaar moeten zijn. Trap er niet in dat je onverwacht extra moet betalen.
Quote
#3
Het is aan te raden om hiervoor iemand aan te stellen die de weg kent voor de wettelijke aanvragen en werkt met eigen architect(en) en aangenomen aannemers. Deze zoergt dan ook voor de opvolging van de werken en ziet toe op de correcte uitvoering ervan. Weliswaar is dit niet gratis maar het bespaart je heel wat ellende en legt de verantwoordelijkheden anders. Een huis bouw je niet elke dag en de meerkost geeft je meer zekerheid.
Quote
#4
Dan worden we buren Big Grin
Wij zijn momenteel aan het bouwen in pogonia/paleros. 
Tot heden verloopt alles prima, alles onder de hoede van Rokofyllos Konstantinos,. Hij is trouwens ook verantwoordelijk geweest voor Amalia villa in sparto ....
Misschien is kijken op de fb paleros dreamhomes...
Succes
Quote
#5
Wdep,

welkom nieuwe buren in het mooie en rustige Pogonia. Sinds ruim 6 jaar hebben ook wij hier ons eigen stekkie en genieten er volop van.

Veel succes met jullie nieuwbouw.

Vriendelijke groet,

Kock en Hannie
Quote
#6
We zijn erg gesteld op het dorp en de bewoners van Sparto. Vandaar dat we graag daar willen wonen. We hebben wel naar de huizen van Konstantinos gekeken maar daar vonden we helaas niets tussen wat voor ons geschikt was. We willen graag een vrij groot stuk grond en een huis voor permanente bewoning. De villa Amalia in Sparto kennen we, erg mooi, maar wel ver boven ons budget. Is inmiddels wel verkocht.
Tijdens de bouw willen we er al wonen om niet voor verrassingen te komen te staan. Gelukkig mogen we in veel huizen van onze vrienden in Sparto al gratis logeren. Nu alleen ons huis in Nederland nog zien te verkopen. Ontwerp voor het huis is er al ( mijn man is architect) en hebben gelukkig veel plaatselijk goede contacten die voor ons een hoop regelwerk doen.
Quote
#7
Het is gelukt ! We wonen nu is Sparto Amfilochia.
Uiteindelijk geen bouwgrond maar nieuw gebouwde vila bestaande uit 5 huizen.
Soms moet je heel veel geduld hebben en soms gaan de zaken dan heel snel.
Nog wel het een en ander te verbouwen en regelen.
Quote
#8
gefeliciteerd, super mooi om je droom te kunnen verwezenlijken!
Quote
#9
Ik ben nieuw hier, ik denk ook aan een huis in Griekenland, ik zou graag foto's van jouw omgeving willen zien. Ik zou geen huis willen op een erg populaire plek
Quote
#10
(28 December 2020, 11:13)maclpiers12 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben nieuw hier, ik denk ook aan een huis in Griekenland, ik zou graag foto's van jouw omgeving willen zien. Ik zou geen huis willen op een erg populaire plek

De beste tip die ik je geven kan is eerst een tijdje in de buurt waar je wilt gaan wonen een huisje huren, zodat je eerst de omgeving en vooral de buren goed leert kennen, je moet je zeer zeker niet meteen in een avontuur storten of afgaan op allerlei aanlokkelijke aanbiedingen van huizenverkopers.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
Wat een droom, een huisje in het zonnige Griekenland! Heerlijk hoor, ik wens jullie veel succes. Ik ben benieuwd waarom jullie voor Griekenland gekozen hebben? En gefeliciteerd met jullie huis, het is er vast prachtig! Mijn partner en ik hadden ook de gedachte om op latere leeftijd de zon op te zoeken, we denken zelf aan Spanje of Portugal maar wellicht is Griekenland ook wel iets voor ons. Voor nu investeren we veel in ons eigen paleisje in Amsterdam waar we nog altijd heel tevreden over zijn. Zeker met de huizencrisis van nu. We hebben van de zomer nog het een en ander verbouwd door middel van een aannemer (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) en nu is het helemaal naar onze zin!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)