Vliegen vanaf het vaste land
#1
Na een geannuleerde reis naar het vaste land afgelopen mei, hebben we deze reis opnieuw gepland vanaf eind mei 2017. We vertrekken vanaf Ancona met auto en caravan en hopen 5 weken rond te trekken op het vaste land beginnend bij Igoumenitsa.
Eén ding zou nog roet in het eten kunnen gooien en dat is niet onbelangrijk, maar dat is de gezondheid van mijn 91 jarige moeder. Tevens zou het ook maar zo kunnen zijn dat we een telefoontje kunnen krijgen terwijl we op reis zijn. Om dan snel terug te kunnen zijn zouden we dus het vliegtuig moeten pakken en auto en caravan ergens achter laten. 
Nu zijn Athene en Thessaloniki denk ik de aangewezen luchthavens waarvan je betrekkelijk snel en eenvoudig een ticket zou kunnen boeken, maar als we bijvoorbeeld in Parga zijn waar vandaan kunnen we dan snel terug vliegen, want dan liggen beide vliegvelden niet naast de deur.
Ik heb bijv al op skyscanner gekeken, maar ook daar kom ik dan op die vliegvelden uit. (Aktion National airport bij Preveza geeft geen treffers)
Is er een andere site die ik dan zou kunnen raadplegen en in noodgevallen via die site zou kunnen boeken.
groet Paul
Quote
#2
Transavia en TUI vliegen wel vanaf Preveza maar die zijn niet te vinden op Skyscanner omdat het chartervluchten zijn. Dan zou je rechtstreeks met hen contact op moeten nemen of even op hun sites kijken.
Quote
#3
Chartervluchten kan ook hoor, geen enkel probleem.
bvb Preveza > Schiphol op 27/05/2017 rechtstreeks € 206 met TUI en € 261 met Transavia.  Wink
Quote
#4
of de boot nar Corfu pakkek en vandaar terugvliegen? is dat nog een optie?
Quote
#5
El Greco, ik zei ook niet dat het een probleem was, alleen níet te vinden via Skyscanner.
Quote
#6
(04 January 2017, 16:18)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




El Greco, ik zei ook niet dat het een probleem was, alleen níet te vinden via Skyscanner.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Ik trok de post van de topicstarter niet in twijfel, dus als hij aangeeft dat het niet te vinden is op Skyscanner ga ik daarvan uit. ;)
Ik heb dat niet gecontroleerd omdat ik zelf nog nooit een charter heb gevonden daar. Mogelijk zijn dat dus lijndiensten.
Quote
#8
Het gaat mij er dus om, om vanaf waar ik op dat moment ook ben op het vaste land, niet teveel km's hoef te maken voordat ik bij een vliegveld ben van waaraf ik het liefst dezelfde dag terug naar NL kan vliegen. Dus kamperen we in Kalambaka is volgens mij Volos het dichtste bij?? Van daaruit vliegt bv Transavia alleen maar vanaf vrijdags naar Amsterdam.
Als wij korte steden tripjes maken kijken wij dus altijd via Skyscanner, maar zoals gezegd geeft dat voor omliggende luchthavens in GR geen resultaat.  
Deze rondreis 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 hebben wij ongeveer in gedachte
Quote
#9
Als je b.v. in Kalambaka zit en je in hooguit 3 uur op het vliegveld Thessaloniki
Quote
#10
3 uur rijden is toch niet onoverkomelijk?
Je kunt dagelijks vanaf Athene terug, Thessaloniki weet ik niet of dat dagelijks is maar wel frequent.

Ik had een paar jaar geleden ook een ziek familielid en wij zaten op 3,5 uur van Athene. In mijn beleving is dat goed te doen.
Quote
#11
Mocht je bijvoorbeeld in Parga zijn, dan kun je ook nog met een binnenlandse vlucht vanaf Ioannina naar Athene vliegen (dagelijks) en vandaar uit naar Nederland vliegen. Maar vanaf Kalambaka ben je via de snelweg ook zo in Thessaloniki.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#12
Voor mij is 3 uur als mijn hoofd er niet bij staat veel te lang rijden. Ik weet dat de afstanden anders zijn dan hier, maar ik ga ook niet vanaf Lille of Maastricht vliegen als Amsterdam vanaf mijn woonplaats veel dichterbij is. 
Vandaar mijn vraag of er mensen zijn die misschien ergens anders vanaf gevlogen hebben dan de meest voor de hand liggende. 
Bedankt voor de reacties.
Quote
#13
Rechtstreekse dagelijkse vluchten vanuit griekenland naar Amsterdam zijn volgens
mij alleen van Athene en thessaloniki en alleen met Transavia
Quote
#14
(05 January 2017, 12:48)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rechtstreekse dagelijkse vluchten vanuit griekenland naar Amsterdam zijn volgens
mij alleen van Athene en thessaloniki en alleen met Transavia

Aegean,KLM enz.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
(05 January 2017, 15:09)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 January 2017, 12:48)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rechtstreekse dagelijkse vluchten vanuit griekenland naar Amsterdam zijn volgens
mij alleen van Athene en thessaloniki en alleen met Transavia

Aegean,KLM enz.
Aegean 5 maal in de week, KLM enz.geen idee
Quote
#16
enkelen hebben het al gezien. als nood is moet je wat extras doen. en charters vliegen niet iedere dag en iedere andere maatschappij dat geen lijndienst onderhoud. . dus is er iets bv ze bellen je s avonds dat je moet terug komen, dan zorg je op welke manier dan ook naar athene of thessaloniki gaat waar van iedere dag naar amsterdam of dusseldorf kan vliegen.als je nu geluk bij ongeluk de volgende dag bv Ryan van uit corfu naar eindhoven of weeze vliegt kan je die ook pakken.
Quote
#17
Probeer de site rome2rio.com eens. Als je daar de adressen van de campings intypt als vertrekadres krijg je diverse opties. (Overigens als je op Pelion wilt kamperen, probeer dan eens camping Louisa in Platanias. Mocht je onverhoopt weg moeten dan kan de caravan bij ons blijven en kunnen we watertaxi naar Skiatos regelen. Of je naar Thessaloniki brengen. Als je bij de ANWB een reisverzekering en annuleringsverzekering hebt zal de alarmcentrale je terugreis regelen. (met taxi naar vliegveld).
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)