Express Scopelitis
Laatste reis van de Express Scopelitis op 31 oktober 2017

Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Heel jammer dat dit monument zal verdwijnen. Hopelijk slaagt de familie Skopelitis erin om een nieuwe ferry te vinden.

Ter herinnering nog even deze documentaire

Dat betekent ook dat de eilandjes Iraklia  Schinoussa  Koufonissi  en donouse met
gemiddeld zo,n 150 inwoners zo goed als onbewoonbaar gaan worden, deze eilandjes
zijn voor 100 procent afhankelijk van de skopelitus, hopelijk komt er een oplossing
voor deze mensen
Volgens een artikel vandaag in Naxos Press zou het nog niet het einde zijn.
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Alleen is 31 oktober de einddatum van het contract met de Griekse overheid. Mogelijks komt er dus een andere ferry operator die de route van de Express Skopelitis opneemt in 1 van hun vaarschema's.

En.....

Giannis Skopelitis schreef:We zullen doorgaan met onze diensten aan te bieden aan passagiers en onze eilanden en wij zullen de nieuwe concurrentie met bestaand of een ander vaartuig uitvoeren.
ik meen me te herinneren dat twee of drie jaar geleden ook al het einde was aangekondigd omdat ze het schip niet meer in Griekenland konden verzekeren ze zijn toen uitgeweken naar Rusland voor een verzekering, overigens is de boot ook al erg aftands geworden de laatste jaren, maar heel belangrijk voor de streek.
Giannis zal wel weer een andere oude boot opduikelen en doorgaan met de veerdienst, ook een goede muzikant trouwens en een stevige in nemer van whisky kan ik me nog vaag herinneren
Vandaag werd op

gemeld dat het nieuwe contract voor de Express Skopelitis goedgekeurd werd. De ferry lag al enige tijd afgemeerd in Katapola, Amorgos en zal morgen al een extra tocht Katopola - Koufonissi - Schinoussa - Iraklia - Naxos maken.

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies