Staking, geen ferries op 16 en 17 mei 2017
#1
24 uurs staking; geen ferries op 16 en 17 mei 2017
Quote
#2
Hebben wij mazel de 19 mei gaan we naar Agistri hopen dat ze de datum aan houden en niet uitbreiden, en anders een dagje langer in Athene is ook geen straf.
Quote
#3
(05 May 2017, 13:08)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hebben wij mazel de 19 mei gaan we naar Agistri hopen dat ze de datum aan houden en niet uitbreiden, en anders een dagje langer in Athene is ook geen straf.

Het wordt voorlopig een dagje langer Athene, Petross. De ferrystaking is met 48 uren verlengd.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
En sommige klassen heb geen school.
Quote
#5
Veel vluchten zijn gecancelde of vliegen op een andere luchthaven.
Quote
#6
chris,ook problemen op kreta Chania ??????
Quote
#7
Ja,vriend van mij zou vanavond naar Chania. Is gecanceld en overgeboekt naar Heraklion morgen.
Quote
#8
welke vlieg maatschappij was het,zie dat sommige wel door gaan
Quote
#9
Geen idee,Duitse maatschappij.
Quote
#10
Ja we moeten nu een dagje langer in Athene blijven, ook niet erg de 20 mei gaan we dan naar Agistrie
Quote
#11
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






UPDATED 19/05 13:00
Just (13:00) confirmed that PNO (Panhellenic Seamen’s Federation) at their meeting today decided TO END their strike. All boats will start departing after midnight today Friday 19th. ENJOY YOUR TRIP !!!

Vanuit Heraklion vertrekken ze al rond 21.30 uur zodat de boeren hun producten kwijt kunnen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
Door staking noodgedwongen (:) vannacht naar Bari.....................ipv afgelopen dinsdagnacht........
Quote
#13
De staking heeft veel meer gevolgen voor het dagelijks leven dan je denkt. Melk is bijv. Niet te krijgen bij ons in de buurt en ikzelf zit al een paar dagen te wachten op nieuwe bandjes onder mijn scooter. Dat vind ik niet zo erg,maar mijn bandenboer loopt een beetje te niksen/zit zonder inkomen.
Quote
#14
(20 May 2017, 20:01)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De staking heeft veel meer gevolgen voor het dagelijks leven dan je denkt. Melk is bijv. Niet te krijgen bij ons in de buurt en ikzelf zit al een paar dagen te wachten op nieuwe bandjes onder mijn scooter. Dat vind ik niet zo erg,maar mijn bandenboer loopt een beetje te niksen/zit zonder inkomen.

Nederlanders hebben daar soms geen enkel besef van. In Nederland wordt zelden gestaakt en nooit in die mate, zoals in Griekenland of bijvoorbeeld Frankrijk.
Quote
#15
Zelf ook wel eens een dag of langer gestaakt. Max 3 dagen kregen we van de bond 81 gulden weet niet meer of het per dag was. Moest er dik op toeleggen. Niet werkende vrouw en 2 kids thuis. Weet niet of het nu nog de juiste methode is. Weet ook niet of het in Griekenland zo nodig is. Krijg nog steeds rekeningen op en papieren tafelkleedje geschreven dat met de vlekken de prullenpak in gaat. Hoop, dat iedereen krijgt waar hij/zij recht op heeft.
Quote
#16
(20 May 2017, 20:57)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelf ook wel eens een dag of langer gestaakt. Max 3 dagen kregen we van de bond 81 gulden weet niet meer of het per dag was. Moest er dik op toeleggen. Niet werkende vrouw en 2 kids thuis. Weet niet of het nu nog de juiste methode is. Weet ook niet of het in Griekenland zo nodig is. Krijg nog steeds rekeningen op en papieren tafelkleedje geschreven dat met de vlekken de prullenpak in gaat. Hoop, dat iedereen krijgt waar hij/zij recht op heeft.

Je spreekt over de gulden-tijd, kan je nagaan hoe lang geleden, in Nederland is amper een staak-cultuur.

Ik krijg heel veel nota's/bonnetjes hoor, zelfs bij bedden-huur, ik heb er speciaal opgelet, vorig jaar. Maar er zal nog steeds belastingontduiking zijn, waar niet?
Ik weet wel, dat nog heel veel mensen het zwaar hebben.

Maar laten we vooral niet roomser zijn dan de Paus: ook in Nederland staat de Horeca bekend om het zwart werken/betalen/belastingontduiking enz.
Het is nu eenmaal een branche, waar je makkelijk kan sjoemelen.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe staking ferries chris 40 15.835 24 January 2023, 10:23
Laatste bericht: JohannesGR
  Geen treinen ATH tussen 30 mei – 1 juni door staking JohannesGR 0 3.200 28 May 2017, 21:41
Laatste bericht: JohannesGR
  24 uurs-staking: Geen ferries op 1 mei 2017 Ger 3 4.425 01 May 2017, 15:14
Laatste bericht: Patrick
  1 Mei - staking ferries metaxa 0 3.051 26 April 2015, 09:49
Laatste bericht: metaxa
  48-uursstaking GR-ferries op 10 en 11 april Ger 16 9.426 06 April 2012, 15:20
Laatste bericht: ADO
  Schema ANEK-ferries tijdelijk aangepast Ger 13 8.046 19 July 2011, 22:32
Laatste bericht: Caroline
  Algemene 24 uur-staking op 11 mei Ger 4 6.763 17 May 2011, 09:20
Laatste bericht: elgreco
  NEL Ferries Patrick 0 1.979 21 March 2011, 21:29
Laatste bericht: Patrick
  20 mei: Algehele staking in Griekenland Ger 18 14.889 02 July 2010, 08:56
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)