Kos 2017
#1
Vorig seizoen hebben we op dit forum zo vaak de moeilijke situatie van Kos besproken,
dus nu even een kleine up date.
In vergelijking met afgelopen seizoen ziet alles er wat positiever uit, de boekingen lijken goed, 
de meeste hotels zijn nu wel open, sommige zelfs al volgeboekt, het seizoen begon duidelijk wat
vroeger dan vorig jaar. Dus vele mensen zijn weer aan het werk,
en niet zoals vorig jaar pas in juni of zo aan het seizoen beginnen.
Het weer werkte ook nog eens heel erg mee, bezoekers staan versteld 
van het prachtige weer.  Al met al een prettige atmosfeer om het seizoen te beginnen.


Voor mij wordt dit het 25e seizoen in mijn winkeltje.( ik moet het nog een paar keer zeggen 
om het zelf ook te geloven) Ik weet na zoveel seizoenen ook wel dat je niet al te veel moet 
vertrouwen op wat er rondom me heen gemeld wordt, overboekingen, topjaren etc.
Eerst zien en dan geloven is meer mijn ding....de problemen zijn de "griekse wereld" zeker niet uit.
Het blijft allemaal onzeker, de crisis, het vluchtelingenprobleem, Erdogan de buurman 
en ga zo maar door.

Veel dingen waar ik persoonlijk niks aan kan veranderen. In mijn kleine griekse wereldje, 
mijn winkeltje in "mijn" dorpje kan ik misschien iets doen. Veel zwerfvuil in en rond het dorp 
is opgeruimd, er zijn ik geloof 70 stuks  van die grote fetablikken verzameld en blauw wit geverfd
met bloemen er in door het dorp verdeeld. Het bankje voor de deur is gerepareerd, er is onkruid gewied 
en wat gesnoeid. Even ter duidelijkheid deze klussen zijn door enkele middenstanders vrijwillig en op 
eigen kosten verricht. De gemeente heeft hier niks mee van doen.  M.a.w we proberen er als dorp weer
het beste van te maken.

Al met al geen echt belangrijk nieuws, maar ik vond t leuk om iets positiefs te melden....
Quote
#2
Goed om te horen, Nanny! Een goed en gezellig seizoen gewenst!
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#3
Net zo goed om ook eens een andere kijk op te zaak te lezen.

Veel succes in je 'jubileumjaar' up
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Veel succes Nanny. Ik hoor ook veel collegas die naar Griekenland weer op vakantie gaan.zelfs een is vorige jaar zo blij met zijn eerste bezoek op kost dat hij nu 2 keer zelfs naar Griekenland zou gaan binnenkort. Ik kom deze jaar niet naar kosmaar onze dochter met haar vriend wél.
Quote
#5
Dat zijn van die fijne "parel" berichtjes. Geniet ervan Nanny
Quote
#6
Nanny, ik wens jullie en alle mensen op de Egeische eilanden een fantastisch seizoen toe!
Jullie hebben het verdiend na de berichtgeving van de afgelopen jaren.
Quote
#7
Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat op Kos! Gefeliciteerd met je jubileum Nanny en hopelijk wordt het voor jou en alle anderen op Kos (en de rest van Griekenland) een geweldig seizoen! Groetjes Debbie
Quote
#8
Kos mooiste eiland?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Ha ha ik had het ook al gezien Metaxa, onder de Oriste leden gehouden zou deze statistiek er iets anders uitzien.
Kos heeft heel veel "repeaters", waaronder ook veel mensen die echt 2 of 3 keer per jaar naar Kos komen, maar
voor de rest nooit ergens anders in Griekenland geweest zijn. Dus eigenlijk niet een echt eerlijke vergelijking.
Quote
#10
(09 July 2017, 09:18)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha ha ik had het ook al gezien Metaxa, onder de Oriste leden gehouden zou deze statistiek er iets anders uitzien.
Kos heeft heel veel "repeaters", waaronder ook veel mensen die echt 2 of 3 keer per jaar naar Kos komen, maar
voor de rest nooit ergens anders in Griekenland geweest zijn. Dus eigenlijk niet een echt eerlijke vergelijking.

Misschien een goed idee om dat weer eens te doen onder de Oriste leden,dat is
weer al enkele jaren geleden Wink
Quote
#11
Ja goed idee. Veel mooie eilanden komen niet in het lijstje voor. Zo werkt goochelen met cijfers natuurlijk altijd.
Quote
#12
Bij mij staat Kos al jaren op de laatste plaats wat betreft aantrekkelijkheid. Ooit één keer geweest en mij zien ze daar nooit meer. Kos komt bij mij niet over als een Grieks eiland. Het geeft voor mij geen enkel gevoel van verbintenis.
Quote
#13
Onze top 5 mooiste eilanden i Griekenland
1  Ithaki
2Naxos
3 Kythira
4Milos
5  Andros
Quote
#14
Mijn favoriete nummer 1 is Kefalonia
Quote
#15
Onze top 5 mooiste Griekse eilanden

1 Thassos
2 Chios
3 Skopelos (wel erg klein)
4 Evia
5 Ikaria

Op het vaste land Parga.
Quote
#16
Een tijdje geleden hebben we hier op Oríste ook eens een poll gehouden m.b.t. de mooiste eilanden van Griekenland; dit was toen de mening van de Oríste-leden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
de vraagstelling zou moeten luiden "wat vind ik het mooiste door mij bezochte eiland"
Quote
#18
(09 July 2017, 11:53)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de vraagstelling zou moeten luiden "wat vind ik het mooiste door mij bezochte eiland"
Eens ! En na 3,5 jaar kunnen wel eens een nieuwe poll maken maar per persoon mag je er maar 2 kiezen . Dat geeft de meest natuurlijke uitslag .
Quote
#19
afgelopen dagen weer een tevreden collega gesproken na een week vakantie voor het eerst op Griekenland en Kos. mensen die voor het eerst naar griekenland gaan komen steeds tevreden terug. volgende maand gaat mijn dochter met haar vriend ook naar Kos. ik ben benieuwd wat zij van vind. Kos is toch een van de factoren die heben geholpen dat zij en haar broers kwamen op deze leven.
Quote
#20
Mijn broertje gaat dit jaar ook voor het eerst naar Kos met zijn gezin, hopelijk bevalt het ze!
Ze gaan helaas wel in een all-in maar die is nog wel van een griek.. helaas heeft de plaatselijke horeca weinig aan ze.
Quote
#21
Voor mensen die tips en info over Kos willen, er is een fb pagina genaamd "onze liefde voor het mooie Kos", met ik geloof 1500 leden,
veelal echte Kos fans. Ook specifieke vragen over bijv hotels of vervoer zo worden daar vaak beantwoord.
Quote
#22
Een artikel over Kos op nos.nl
Toerisme op Kos zit in de lift. "We zijn vooral blij met Nederlanders"


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Ja die all-in hotels en reizen blijven jammer voor de plaatselijke middenstand, er zijn ook veel mensen die hun resort niet af komen, niet eens ergens een bakkie koffie gaan doen omdat ze het al betaald hebben, dat is jammer, je doet namelijk jezelf ook te kort als je al het Griekse moois en lekkers aan je voorbij laat gaan.
Het eten in die all-in is nooit zo goed als bij een taverna, ik moet er niet aan denken, echt niet.
Quote
#24
Zelf moet ik ook niet aan een all-in denken. Toch zijn wij 4 jaar geleden een nacht in zo`n tent op Kos terecht gekomen op doorreis.
Weet niet meer hoe het heette, maar wij noemden het Hotel Obesitas.
Het was te erg voor woorden. Hele dikke mensen, die echt 3x hun ontbijtbord met vette zooi vulden en leegaten.
Maar voor gezinnen met hele kleine kinderen of kleinkinderen, die er even een weekje tussenuit willen voorziet het wel in een behoefte.
Zelf zoeken wij liever een leuke locatie om ergens te eten.
Quote
#25
(16 July 2017, 15:29)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zelf moet ik ook niet aan een all-in denken. Toch zijn wij 4 jaar geleden een nacht in zo`n tent op Kos terecht gekomen op doorreis.
Weet niet meer hoe het heette, maar wij noemden het Hotel Obesitas.
Het was te erg voor woorden. Hele dikke mensen, die echt 3x hun ontbijtbord met vette zooi vulden en leegaten.
Maar voor gezinnen met hele kleine kinderen of kleinkinderen, die er even een weekje tussenuit willen voorziet het wel in een behoefte.
Zelf zoeken wij liever een leuke locatie om ergens te eten.

De eerste vraag van de kinderen als het over vakantie gaat..is daar WIFI,
de rest doet er niet zoveel toe
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)