Veerboot Vitsentzos Kornaros
#1
Ik las in een ander discussie op dit forum 'Toerisme Griekenland: meer of minder?' dat er problemen zijn met de veerboot Vitsentzos Kornaros.

Dit lijkt me ook relevant voor iedereen die het mooie Kythira willen bezoeken deze zomer. De veerboot vaart in ieder geval niet tot 13 juli. Voor actuele informatie
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik wil de bijdragers aan de genoemde discussie hartelijk danken voor het posten. Hierdoor heb ik mijn reisplannen op tijd kunnen aanpassen.
Quote
#2
(10 July 2017, 10:31)cole1962 schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik las in een ander discussie op dit forum 'Toerisme Griekenland: meer of minder?' dat er problemen zijn met de veerboot Vitsentzos Kornaros.

Dit lijkt me ook relevant voor iedereen die het mooie Kythira willen bezoeken deze zomer. De veerboot vaart in ieder geval niet tot 13 juli. Voor actuele informatie
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik wil de bijdragers aan de genoemde discussie hartelijk danken voor het posten. Hierdoor heb ik mijn reisplannen op tijd kunnen aanpassen.

Inmiddels is de datum al aangepast tot 17 juli.

Ik vrees (denk) dat die niet meer terugkomt, ook door financiële problemen.
Quote
#3
Natuurlijk kun je Kythira bezoeken, vanaf Kreta niet nee maar wel vanaf de Peloponesos, daar heb ik al eens iets over geschreven.
Je moet er gewoon iets meer moeite voor doen.

Vaarschema Ferry Porfyrousa

De veerboot Porfyrousa onderhoudt een dagelijkse verbinding (buiten het hoogseizoen 6 dagen per week) tussen Kythira en Neapolis, gelegen in het zuiden van de Peloponessos. Van eind juli tot begin september vaart de veerboot soms meerdere malen per dag op en neer. Neapolis ligt op zo’n 5 uur rijden vanaf Athene en u kunt het per auto of per bus (reisduur 7 uur) bereiken. De route er naar toe door de Peloponessos is erg fraai. Het meest recente vaarschema treft u hieronder aan.

Vaarschema Ferry Porfyrousa - Ferry Porfyrousa
Vaarschema Ferry Porfyrousa – Ferry Porfyrousa
VAARSCHEMA FERRY PORFYROUSA VAN 13-03-2017 TOT 14-06-2017:

DAG/DAY NEAPOLIS – KYTHIRA KYTHIRA – NEAPOLIS
MAANDAG/MONDAY* 09:00 – 10:15* 16:00 – 17:15
DINSDAG/TUESDAY 12:30 – 13:45 16:00 – 17:15
WOENSDAG/WEDNESDAY GEEN FERRY GEEN FERRY
DONDERDAG/THURSDAY 09:00 – 10:15 16:00 – 17:15
VRIJDAG/FRIDAY 14:30 – 15:45 16:15 – 17:30
ZATERDAG/SATURDAY 10:00 – 11:15 14:00 – 15:15
ZONDAG/SUNDAY 11:00  – 12:15 14:00 – 15:15
* Elke maandag om 09:30 Kythira-Antikythira-Kythira

VAARSCHEMA FERRY PORFYROUSA VAN 15-06-2017 TOT 19-07-2017:

DAG/DAY NEAPOLIS – KYTHIRA KYTHIRA – NEAPOLIS
MAANDAG/MONDAY* 09:00 – 10:15* 16:00 – 17:15
DINSDAG/TUESDAY 12:30 – 13:45 16:00 – 17:15
WOENSDAG/WEDNESDAY 09:30 – 10:45 11:30 – 12:45
DONDERDAG/THURSDAY* 09:00 – 10:15* 16:00 – 17:15
VRIJDAG/FRIDAY** 14:30 – 15:45** 16:15 – 17:30
ZATERDAG/SATURDAY** 10:00 – 11:15** 14:00 – 15:15
ZONDAG/SUNDAY** 11:00 – 12:15** 15:00 – 16:15
* Elke maandag en donderdag om 10:30 Kythira-Antikythira-Kythira

** 14-7-2017 en 15-7-2017 afwijkend schema: Neapolis-Kythira 09:30 -10:45 | Kythira – Neapolis 12:00 – 13:15 | Neapolis-Kythira 14:30 -15:45 | Kythira – Neapolis 17:00 – 18:15

16-7-2017 afwijkend schema: Neapolis-Kythira 09:00 -10:15 | Kythira – Neapolis 11:30 – 12:45 | Neapolis-Kythira 14:00 -15:15 | Kythira – Neapolis 21:30 – 22:45


VAARSCHEMA FERRY PORFYROUSA VAN 20-07-2017 TOT 03-09-2017:

DAG/DAY NEAPOLIS – KYTHIRA KYTHIRA – NEAPOLIS
MAANDAG/MONDAY 09:30 – 10:45
14:30 – 15:45

12:00 – 13:15
17:00 – 18:15

DINSDAG/TUESDAY*/** 09:30 – 10:45
14:00 – 15:15*

11:45 – 13:00
20:30 – 21:45

WOENSDAG/WEDNESDAY 09:30 – 10:45
14:30 – 15:45

12:00 – 13:15
17:00 – 18:15

DONDERDAG/THURSDAY* 09:30 – 10:45
14:00 – 15:15*

11:45 – 13:00
20:30 – 21:45

VRIJDAG/FRIDAY 09:30 – 10:45
14:30 – 15:45

12:00 – 13:15
17:00 – 18:15

ZATERDAG/SATURDAY 09:30 – 10:45
14:30 – 15:45

12:00 – 13:15
17:00 – 18:15

ZONDAG/SUNDAY 09:30 – 10:45
14:30 – 15:45

12:00 – 13:15
17:00 – 18:15

* Elke dinsdag en donderdag om 10:30 Kythira-Antikythira-Kythira

** 15-8-2017 afwijkend schema: Neapolis-Kythira 09:30 -10:45 | Kythira – AntiKythira – Kythira 11:00 – 16:05 | Kythira – Neapolis 16:30 – 17:45



VAARSCHEMA FERRY PORFYROUSA VAN 04-09-2017 TOT 26-09-2017:


DAG/DAY NEAPOLIS – KYTHIRA KYTHIRA – NEAPOLIS
MAANDAG/MONDAY* 09:00 – 10:15* 16:00 – 17:15
DINSDAG/TUESDAY 12:30 – 13:45 16:00 – 17:15
WOENSDAG/WEDNESDAY 09:30 – 10:45 11:30 – 12:45
DONDERDAG/THURSDAY* 09:00 – 10:15* 16:00 – 17:15
VRIJDAG/FRIDAY 14:30 – 15:45 16:15 – 17:30
ZATERDAG/SATURDAY 10:00 – 11:15 14:00 – 15:15
ZONDAG/SUNDAY 11:00 – 12:15 15:00 – 16:15
* Elke maandag en donderdag om 10:30 Kythira-Antikythira-Kythira

Het vaarschema is gebasseerd op de laatst bekende informatie van Porfyrousa. Klik op de afbeelding hieronder om via de website van GTP Ferry Connections te checken of er wijzigingen zijn in de vaartijden.

GTP Ferry connections



PRIJS TICKETS ENKELE REIS

PER PERSOON € 12,50
PERSONENAUTO € 44,50

Vaarschema is gebasseerd op de laatst bekende informatie van Porfyrousa. Check voor vertrek altijd de website
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor de exacte vaartijden of bel met de betreffende ticketoffice. De prijzen van de tickets zijn indicatieprijzen en kunnen tussentijds aangepast worden.  

BOEKINGEN PORFYROUSA:
Vertrekplaats Neapolis:
Vatika Bay, Dematis, 0030-27340-24004 of 0030-27340-29004, email: vatbaydr@otenet.gr
Vertrekplaats Kythira:
Kithira Travel Chora, 0030-27360-31390 of Fax: 0030-27360-31490, e-mail: kkmk@otenet.gr
Kithira Travel Potamos, 0030-27360-31848


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Quote
#4
Er is ook nog een mogelijkheid via Kalamata,
met auto naar Neapolis ;2uur 52 miuten
met de bus  ; 3uur  31 minuten
vliegreis met Transavia Amsterdam naar Kalamata op Maandag en Donderdag
vanaf 206 euro retour
Quote
#5
Het laatste nieuws over de "Vitsentzos Kornaros".

Blijkbaar heeft LANE Lines van het Ministerie van de scheepvaart en de eilanden een ultimatum gekregen om ten laatste volgende week maandag ofwel de Vintsentzos Kornaros terug in de vaart te hebben ofwel een ander vaartuig.

In een reactie beroept Lane Lines zich op onvoorzien 'noodweer' gezien de schade aan de krukas groter is dan voorzien. Het overbrengen van een andere krukas met aanbregning van de nodige aanpassingen en installatie zou ongeveer 2 maanden duren.
Zij wijzen er ook op dat zij uitkijken naar een vervangend vaartuig, zoals voorzien in het contract (dat loopt tot 31 oktober 2017) maar tot dusverre daarin onsuccesvol zijn maar verder uitkijken, ook in het buitenland, om een vaartuig te vinden.
En in hun reactie voegen zij ook nog toe dat de opgelopen schade, en het feit dat het in het toeristisch seizoen gebeurt, onvoorzien was. Maar dat zij door dit voorval ook een enorme financiële last moeten dragen door enerzijds de benodigde schade, het eventueel charteren van een vervangend vaartuig en het derven van inkomsten wegens onbeschikbaarheid van de Vitsentzos Kornaros.

En dan is er nog de burgemeester van Kythira die woedend reageert (niet ten onrechte naar mijn mening). Hij wijst erop dat Kythira niet alleen afhankelijk is van toerisme maar ook van de aanvoer van goederen van enerzijds Piraeus en anderzijds Kreta. Hij heeft blijkbaar een boze brief geschreven naar de parlementaire afgevaardigde voor Kythira. Hij verwijst daarin naar het feit dat 1/3de van het toeristisch seizoen voorbij is en de Vitsentzos Kornaros nog altijd stationair in Perama ligt zonder enig uitzicht op verbetering, vlugge herstelling en vooruitzichten op een eventuele vervanging door Lane Lines. Hij verwijt de rederij ook dat zij pas nu meer inlichtingen gegeven hebben over de schade aan het vaartuig en iedereen aan het lijntje gehouden hebben gedurende weken, maanden door telkens de datum achteruit te schuiven waarop het vaartuig terug in de vaart zou komen. Deze onduidelijkheid heeft er ook voor gezorgd dat honderden verblijven op Kythira afgezegd zijn door toeristen.
Hij vraagt dan ook dat Lane Lines onmiddellijk voorziet in een ander vaartuig of dat hun contract ontbonden wordt en een andere rederij deze route toegewezen krijgt.
Zijn schrijven heeft ondertussen al geleid tot een parlementaire tussenkomst.

De oplossing zal waarschijnlijk nog een paar dagen op zich laten wachten.
Quote
#6
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(18 July 2017, 05:59)metaxa schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Einde dus voor de Vitsentzos Kornaros. En waarschijnlijk ook voor LANE Lines.

De Vitsentzos Kornaros zou wel op dezelfde plaats kunnen eindigen als de Panagia Tinou eerder dit jaar.

Quote
#8
Door de ingebrekestelling van LANE Lines is een nieuwe aanbesteding voor uitbating van de route uitgeschreven met volgende voorwaarden en subsidies:

- Het schip moet minimum 100 m zijn
- Het schip moet minimaal 450 passagiers kunnen vervoeren in de zomer
- Het schip moet voorzien zijn van kajuiten met minimaal 80 bedden
- Er moet 600 m² ruimte zijn voor voertuigen.

Subsidies:

- PIRAEUS - Kythera - Antikythera - Kasteli (Kissamos) en terug, 1 maal per week: 38.000 Euro
- PIRAEUS - Kythira - Kasteli (Kissamos) en terug, 1 maal per week: 32.000 Euro
- Gythio - Kythera - Antikythera - Kasteli (Kissamos)  en terug, 1 maal per week: 20.030 Euro
- Kalamata - KYTHIRA - Kasteli (Kissamos) 1 maal per week tot 30 september: 16.066 Euro

Gezien de hoogdringendheid moeten gegadigden inschrijven voor 20 juli 15.00 uur en is het de bedoeling het contract af te sluiten op 25 juli. Op deze wijze zou er dan toch nog een ferry zijn voor een deel van het toeristisch seizoen.
Quote
#9
Ik weet niet of jij weet hoe het in Griekenland met inschrijvingen gaat @Patrick, het gaat vaak naar de goedkoopste net als in de wegenbouw en na 3 maanden zijn de centen op dus vertraging en weer een,  nieuwe inschrijving, of het gaat naar van de vriendjes van de ambtenaar op het ministerie die regelt het even, al dan niet met een envelopje.
We wachten af.
Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Quote
#10
(18 July 2017, 14:08)Arthur schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik weet niet of jij weet hoe het in Griekenland met inschrijvingen gaat @Patrick, het gaat vaak naar de goedkoopste net als in de wegenbouw en na 3 maanden zijn de centen op dus vertraging en weer een,  nieuwe inschrijving, of het gaat naar van de vriendjes van de ambtenaar op het ministerie die regelt het even, al dan niet met een envelopje.
We wachten af.

De inschrijvingen voor dergelijke gesubsidieerde routes voor ferry's zijn wel degelijk serieus.
Quote
#11
@Patrick bedankt voor de info ,we wachten het nog even af
anders moeten we onze reisplannen aanpassen
Quote
#12
(18 July 2017, 14:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 July 2017, 14:08)Arthur schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik weet niet of jij weet hoe het in Griekenland met inschrijvingen gaat @Patrick, het gaat vaak naar de goedkoopste net als in de wegenbouw en na 3 maanden zijn de centen op dus vertraging en weer een,  nieuwe inschrijving, of het gaat naar van de vriendjes van de ambtenaar op het ministerie die regelt het even, al dan niet met een envelopje.
We wachten af.

De inschrijvingen voor dergelijke gesubsidieerde routes voor ferry's zijn wel degelijk serieus.

En wat denk je hoeveel werken zoals wegen, gebouwen, scheepvaartroutes en niet vergeten het nieuwe vliegveld in Kasteli wat een eeuwigheid gaat duren, de overheid stopt overal geld in dat soort projecten, de staat draagt hier ook een dikke 180.000.000 bij dat is in gewone woorden honderdtachtigmiljoen, alsof het kleingeld is.
Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Quote
#13
@Patrick. Hartelijk dank voor het plaatsen van actuele informatie over deze veerboot. goedgedaan
Quote
#14
(18 July 2017, 15:58)Arthur schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat denk je hoeveel werken zoals wegen, gebouwen, scheepvaartroutes en niet vergeten het nieuwe vliegveld in Kasteli wat een eeuwigheid gaat duren, de overheid stopt overal geld in dat soort projecten, de staat draagt hier ook een dikke 180.000.000 bij dat is in gewone woorden honderdtachtigmiljoen, alsof het kleingeld is.

Voor de ferry's is dat Europees geregeld. Hetzelfde gebeurt ook bijvoorbeeld in Noorwegen en Denemarken waar afgelegen eilandjes via een ferry, die op dezelfde manier gesubsidieerd wordt als in Griekenland, hun bevoorrading krijgen.

Zie een uitleg over die PSO's (Public Service Obligation) hier:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar als je alles samentelt, gaat het inderdaad om heel wat geld. De keerzijde is dat als dit niet zo zou geregeld zijn je eilanden gaat krijgen die niet meer bereikbaar worden. Noch voor de aanvoer van goederen voor de lokale bevolking, noch voor het toerisme. Dat zou een 2-ledig verlies zijn. Dergelijke routes zijn nu eenmaal de facto verlieslatend voor een groot gedeelte van het jaar. En zonder financiële steun zou er hoogstwaarschijnlijk geen enkele maatschappij zijn die dergelijke route zou gaan uitbaten.
Quote
#15
@ Patrick bedankt voor deze heldere uitleg, zo kom je nog eens wat te
weten over hoe het allemaal werkt in de scheepvaart, hier in zeeland hebben
we natuurlijk ook een grote historie  met bootverbindingen tussen de diverse
eilanden, voor degene die daar iets meer over willen weten
zie ;PSD net .nl
Quote
#16
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
(22 July 2017, 12:26)metaxa schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vreemd dat die kandidaat zijn. De ferry Galaxy die op de foto staat vaart sedert 7 juli op de route Igoumenitsa-Corfu-Brindisi met wekelijks ook een trip naar Kefalonia en Zakynthos. Daarnaast hebben ze ook nog de ferry Prince die voor het ogenblik in de vaart is, met de naam Morocco Star, op de route Algeciras - Tanger. Maar het is een klein rederijtje en hun reputatie is ook niet echt je dat. Hun website Europeanseaways. com is trouwens ontoegankelijk. Blijkt dat de domeinnaam geschrapt is niettegenstaande European Seaways via hun Facebookpagina op 11 juli nog doorverwees naar hun website voor discount tickets.

Mijn buikgevoel zegt mij dat dit waarschijnlijk niet de oplossing zal zijn
Quote
#18
Vandaag is de laatste dag en zou moeten bekend gemaakt worden wie geïnteresseerd is om de gesubsidieerde route Piraeus - Kythira - Kissamos te gaan bedienen.

Verder werd ook bekend gemaakt dat de eigenaars van de Porfyroussa die dagelijks over en weer gaat van Neapoli naar Kythira, de ferry IONIS gekocht zouden hebben. De Ionis vaarde in het verleden vooral in de Saronische golf, maar lag al maanden aan de kant wegen een dispuut tussen Leve Ferries (de huurder) en de eigenaars. De nieuwe eigenaars zijn zinnens om de Ionis zo snel als mogelijk, na enkele aanpassingen, in de vaart te brengen.

[Afbeelding: jr4jup.jpg]
Quote
#19
Het resultaat van de aanbesteding was nihil.

Zoals ik voorheen al voorspelde is European Seaways niet weerhouden. Officieel wegens een gebrek aan de vereiste documenten (officieus wegens geen beschikbaar vaartuig voor deze route).

De burgemeester van Kythira heeft daarom volgend bericht verspreid:

"In de komende dagen wordt het SAS (de Commissie voor kust transport die de routes goedkeurt) zo spoedig mogelijk bijeen geroepen om een besluit tot wijziging van de operationele route op basis van de voorstellen van onze gemeente te nemen. Zodat voor de rechtstreekse reizen de uitvoering van de opdracht tot het einde van de dienstregelingsperiode (31/10) wordt gevolgd.


De voorstellen van de gemeente betreffen o.a. het nieuwe bedrijf Avlemonas NE uit Avlemonas Kythira, die inmiddels de ferry IONIS gekocht hebben. Het bedrijf behoort toe aan de eigenaars van de ferry PORFYROUSA.

Morgen zullen de eigenaars bijeenkomen op het ministerie van Marine om een reeks van bureaucratische en administratieve problemen die moeten worden opgelost voordat het proces van onderhandse gunning en inbedrijfstelling kan uitgevoerd worden.
Vanwege de vele wettelijke eisen en papierwerk kan dit tot enkele weken duren."

metaxa schreef:@Patrick bedankt voor de info ,we wachten het nog even af

anders moeten we onze reisplannen aanpassen

@metaxa Ik vrees dat het zal aanpassen worden.
Quote
#20
(26 July 2017, 10:41)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het resultaat van de aanbesteding was nihil.

Zoals ik voorheen al voorspelde is European Seaways niet weerhouden. Officieel wegens een gebrek aan de vereiste documenten (officieus wegens geen beschikbaar vaartuig voor deze route).

De burgemeester van Kythira heeft daarom volgend bericht verspreid:

"In de komende dagen wordt het SAS (de Commissie voor kust transport die de routes goedkeurt) zo spoedig mogelijk bijeen geroepen om een besluit tot wijziging van de operationele route op basis van de voorstellen van onze gemeente te nemen. Zodat voor de rechtstreekse reizen de uitvoering van de opdracht tot het einde van de dienstregelingsperiode (31/10) wordt gevolgd.


De voorstellen van de gemeente betreffen o.a. het nieuwe bedrijf Avlemonas NE uit Avlemonas Kythira, die inmiddels de ferry IONIS gekocht hebben. Het bedrijf behoort toe aan de eigenaars van de ferry PORFYROUSA.

Morgen zullen de eigenaars bijeenkomen op het ministerie van Marine om een reeks van bureaucratische en administratieve problemen die moeten worden opgelost voordat het proces van onderhandse gunning en inbedrijfstelling kan uitgevoerd worden.
Vanwege de vele wettelijke eisen en papierwerk kan dit tot enkele weken duren."

metaxa schreef:@Patrick bedankt voor de info ,we wachten het nog even af

anders moeten we onze reisplannen aanpassen

@metaxa Ik vrees dat het zal aanpassen worden.

ik denk het ook Patrick,ik heb al gebeld of er op Naxos nog een plekje  vrij is voor ons Rolleyes
Quote
#21
(26 July 2017, 16:15)metaxa schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 July 2017, 10:41)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het resultaat van de aanbesteding was nihil.

Zoals ik voorheen al voorspelde is European Seaways niet weerhouden. Officieel wegens een gebrek aan de vereiste documenten (officieus wegens geen beschikbaar vaartuig voor deze route).

De burgemeester van Kythira heeft daarom volgend bericht verspreid:

"In de komende dagen wordt het SAS (de Commissie voor kust transport die de routes goedkeurt) zo spoedig mogelijk bijeen geroepen om een besluit tot wijziging van de operationele route op basis van de voorstellen van onze gemeente te nemen. Zodat voor de rechtstreekse reizen de uitvoering van de opdracht tot het einde van de dienstregelingsperiode (31/10) wordt gevolgd.


De voorstellen van de gemeente betreffen o.a. het nieuwe bedrijf Avlemonas NE uit Avlemonas Kythira, die inmiddels de ferry IONIS gekocht hebben. Het bedrijf behoort toe aan de eigenaars van de ferry PORFYROUSA.

Morgen zullen de eigenaars bijeenkomen op het ministerie van Marine om een reeks van bureaucratische en administratieve problemen die moeten worden opgelost voordat het proces van onderhandse gunning en inbedrijfstelling kan uitgevoerd worden.
Vanwege de vele wettelijke eisen en papierwerk kan dit tot enkele weken duren."

metaxa schreef:@Patrick bedankt voor de info ,we wachten het nog even af

anders moeten we onze reisplannen aanpassen

@metaxa Ik vrees dat het zal aanpassen worden.

ik denk het ook Patrick,ik heb al gebeld of er op Naxos nog een plekje  vrij is voor ons Rolleyes

en erg dat je dat gaat vinden... Big Grin
Quote
#22
wij hopen dat er voor 18 september een oplossing (lees: Ferry) gevonden is. Anders zijn we ook gedwongen onze plannen om te gooien.
Quote
#23
Even een vraagje ;Zijn er nog meer  oriste leden die de bijzondere reis
van Stefano,s  geboekt hebben van Kreta naar Kythira, zo ja en wat is
de oplossing geworden ,wij zijn zeer benieuwd
Quote
#24
Wie is Stefanos ?
Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Quote
#25
Stefanos Stefanou van Ross
Quote
#26
Stefanos is de baas van Ross Holidays tevens hoofdsponsor van dit Forum
zie; bijzondere reizen van Stefanos, waar helaas de reis  Kreta naar Kythira
al of niet kan doorgaan door de problemen met de veerboot

De problemen met deze veerboot treft  natuurlijk ook Pyrgos House van
Frank van de Weerde, al jaren vaste sponsor van Oriste
Quote
#27
(28 July 2017, 09:03)Margo schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stefanos Stefanou van Ross

Duidelijk niet mijn favoriet dus.
Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Quote
#28
Ross Hollidays heeft nu wel  een seat only aanbieding naar Kythira, voor meer
info kun je telefonisch  contact met hun opnemen
Quote
#29
Ross heeft ons verschillende vervangende reizen aangeboden,
we hebben voor
1week West Kreta en 1week Zuid Kreta gekozen Smile

Kythira zal voor een volgende keer zijn
Quote
#30
Ik vernam vandaag dat er aanstaande maandag een vergadering is op het Ministerie van Marine waarop een voorstel zal besproken worden. Het voorstel betreft een aanpassing in de route die voorheen door de Vitsentzos Kornaros gevaren werd. De aanpassing bestaat eruit dat men Piraeus uit de route zou houden en men het bij een route Kissamos - Kythira - Gytheo zou willen beperken.
Quote
#31
Al iemand iets gehoord? het blijft angstvallig stil hier.
Quote
#32
(28 July 2017, 18:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vernam vandaag dat er aanstaande maandag een vergadering is op het Ministerie van Marine waarop een voorstel zal besproken worden. Het voorstel betreft een aanpassing in de route die voorheen door de Vitsentzos Kornaros gevaren werd. De aanpassing bestaat eruit dat men Piraeus uit de route zou houden en men het bij een route Kissamos - Kythira - Gytheo zou willen beperken.

Er zijn enkele aanpassingen gebeurd:

De autoriteiten van Kythira (met anderen zoals de burgemeester van Kissamos) hebben een nieuw voorstel gedaan. Dit voorstel bestaat eruit dat Piraeus wel behouden blijft maar dat bij een nieuwe aanbesteding er een aanpassing komt van de voorwaarden. En om een opsplitsing te maken in 3 aparte routes.
Dit heeft geresulteerd in het volgende bij de vergadering van het SAS (Commissie voor kusttransport die instaat voor de goedkeuring van vaarschema's en routes):

- De lengte van de ferry dient minimaal 90 meter te zijn (ipv 100 voorheen)
- Het aantal bedden op de ferry wordt beperkt tot minimaal 15 (voorheen 80)
- De route Piraeus - Kythira - Antikythira - Kissamos (en omgekeerd) dient minimaal 1 x per week gevaren te worden gedurende het ganse jaar
- De route Gytheio - Kythira - Kissamos dient minimaal 1 x per week gevaren te worden gedurende het ganse jaar

Een compromis en voorwaarden die dus een beetje opgemaakt werden zodat de Ionis zal kunnen ingezet worden gezien die slechts 96m lang is. De Porfyroussa zal niet kunnen ingezet worden op deze route omdat de lengte (75m) niet voldoet.

Afwachten nu wanneer alles in gang zal schieten en de eerste vaart werkelijkheid wordt.
Quote
#33
Dank je Patrick. Denk je dat er al een boot vaart in september?
Quote
#34
(05 August 2017, 09:30)Hasu schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je Patrick. Denk je dat er al een boot vaart in september?

De Ionis ligt natuurlijk ook al een tijd (10 maanden of zo) stil. Er dienen ook enkele aanpassingen te gebeuren, daarna waarschijnlijk enkele proefvaarten en een volledige inspectie alvorens de nieuwe certificaten afgeleverd worden door de Maritieme inspectie. Het is een beetje koffiedik kijken en moeilijk om een datum te prikken, maar op Kythira hoopt men blijkbaar tegen het feest van de patroonheilige van Kythira dat er opnieuw een ferry is. Maar ik heb geen idee wanneer dat is.

Iemand een idee wanneer het feest van de patroonheilige van Kythira is?
Quote
#35
(05 August 2017, 10:18)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 August 2017, 09:30)Hasu schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je Patrick. Denk je dat er al een boot vaart in september?

De Ionis ligt natuurlijk ook al een tijd (10 maanden of zo) stil. Er dienen ook enkele aanpassingen te gebeuren, daarna waarschijnlijk enkele proefvaarten en een volledige inspectie alvorens de nieuwe certificaten afgeleverd worden door de Maritieme inspectie. Het is een beetje koffiedik kijken en moeilijk om een datum te prikken, maar op Kythira hoopt men blijkbaar tegen het feest van de patroonheilige van Kythira dat er opnieuw een ferry is. Maar ik heb geen idee wanneer dat is.

Iemand een idee wanneer het feest van de patroonheilige van Kythira is?
11 en 12 mei 2018 is het volgende feest
Quote
#36
Ik denk dat het feest in Agia Pelagia wordt bedoeld. Dit feest wordt op 23 september gevierd.
Quote
#37
Dat is dan het feest van de Heilige Moeder van Mirtidia in het klooster van Mirtidiotissa op 24 september. Inderdaad is dit de grootste feestdag van het eiland.
Quote
#38
(06 August 2017, 09:04)Hasu schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is dan het feest van de Heilige Moeder van Mirtidia in het klooster van Mirtidiotissa op 24 september. Inderdaad is dit de grootste feestdag van het eiland.

Ik denk dat het inderdaad die is. Men sprak over het feest van de Panagia.
Het kan natuurlijk dat er iets vroeger al een andere veerboot is en dat de uitspraak een beetje ironisch was.
Quote
#39
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
(18 July 2017, 14:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 July 2017, 14:08)Arthur schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik weet niet of jij weet hoe het in Griekenland met inschrijvingen gaat @Patrick, het gaat vaak naar de goedkoopste net als in de wegenbouw en na 3 maanden zijn de centen op dus vertraging en weer een,  nieuwe inschrijving, of het gaat naar van de vriendjes van de ambtenaar op het ministerie die regelt het even, al dan niet met een envelopje.
We wachten af.

De inschrijvingen voor dergelijke gesubsidieerde routes voor ferry's zijn wel degelijk serieus.

Zo serieus dat er weer een nieuwe inschrijving komt, Patrick dit is Greece, alles gaat anders als in de rest van Europa.
Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.