Ferry problemen Antikythira
#1
Antikythira
Ik las dat Anek, wegens uit omloop nemen van ferry V. Kornaros, verpliht is een andere boot in te zetten.
Is dit inmiddels gebeurd ,
Mijn vakantie komt er stilaan aan en daarom hoop ik dat er tegen september toch een vervanging voorzien zal zijn.
Wat de bewoners moeten toch ook van/naar hun eilandje kunnen !
Hilde
Quote
#2
Helaas is er nog geen verbinding
zie discussie ; veerboot Vitsentzos Komaros op dit forum
Quote
#3
Hilde,

Normaliter zou overmorgen een oplossing uit de bus moeten komen.

Zie deze topic:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Porfyrousa vaart minstens zes maal per week vanuit Neapolis op Kythira en Antikythira.
Woorom zie ik het probleem niet? Huh

Groet, Julian
Quote
#5
(16 August 2017, 13:55)Amstel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Porfyrousa vaart minstens zes maal per week vanuit Neapolis op Kythira en Antikythira.
Woorom zie ik het probleem niet? Huh

Groet, Julian

Omdat de Porfyroussa voor zover ik weet  Antikythira niet aandoet en niet vanaf Kissamos vaart?
En dat is dus het probleem voor mensen die van Kreta naar Antikythira en Kythira willen en ook voor de bewoners zelf gezien veel producten vanaf Kreta aangevoerd worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
De Porfyrousa vaart momenteel twee keer per dag, hele week, op Kythira.
Twee keer per week, dinsdag en donderdag ook verbinding Kythira - Antikythira.
De meeste dagelijkse produkten komen al langere tijd via Neapoli. De betrouwbaarheid van Lane Lines werd al jaren lang in twijfel getrokken.
Een wonder dat de Vitzentzos Kornaros de laatste jaren nog werd goedgekeurd door de scheepvaartinspectie.
Ik heb er twee keer mee gevaren! Rijp voor de sloop!
Het is dus zeer juist dat er eindelijk een vervanger komt. Ondertussen doet de Porfyrousa zeer goed werk hetgeen we vorige week konden zien bij de aanvoer van al brandweer- en militair materieel.
Uiteraard is het altijd beter met twee schepen en verbindingen met Kissamos en Piraeus maar als vakantieganger lijkt 't me toch wel vrij eenvoudig om zich aan te passen aan de omstandigheden.
Het probleem zou er helemaal niet zijn als Lane Line al veel eerder de route werd ontzegd.
Groet, Julian
Quote
#7
Als iemand een vliegticket naar Kreta heeft gekocht, is het wat moeilijker om de ferry naar Kythira en anti-Kythita te nemen. Je vlucht omboeken naar Athene of Kalamata kost nogal wat.
Quote
#8
Ik begrijp je probleem wel!
Ook wij hebben vorig jaar met dank aan Lane Line een week langer op Kythira vast gezeten, dat was weliswaar geen straf maar veroorzaakte wel hoge bookingskosten op Kreta. Wij waren op weg naar Kreta en moesten weer terug naar Neapolis.
Ik heb begrepen dat er de laatste drie jaren veel problemen geweest zijn met V.K., problemen die bij slecht weer tot een catastrofe kunnen uitlopen. De drie zusterschepen van V.K.(de Viking-serie van TT in English Channeltrafic in de 70-80-jaren) zijn allemaal al lang langs de ijzerboer gevaren. Veel tonnage in Griekenland is helaas van die kvaliteit.
Hier nog een citaat uit een engelse scheepvaartkrant:
 
"Vitsentzos Kornaros  regular operation between Kissamos on Crete to Piraeus via the islands of Kythira and its tiny neighbour Antikythira.
The ship provides a direct link to the port of Athens for these half-forgotten corners of the Aegean, but it is a somewhat controversial one. The Vitsentzos Kornaros is heavily subsidised – in 2013 at a cost of almost €200 per passenger carried, making this the most expensive ferry operation that the Greek government supports. The majority of travellers to these islands take the shorter ferry from Neapolis, over 4 hours driving to the south west of Athens, and in late 2013 government tried to withdraw the subsidy which would have seen the Piraeus link cease. An outcry followed and eventually agreement was reached which would see the Vitsentzos Kornaros continue.
Her scheduled retirement and replacement, as outlined in the earlier 2009 contract between Lane Lines and the government, appears to have been brushed under the carpet.
It is not really expected that many passengers will sail direct from Kissamos to Piraeus (direct sailings from Chania, 30 minutes away from Kissamos, leave much later and tend to arrive earlier) so most are heading to or from Kythira and Anthikythira. But the salvation of the route was fortunate not just for islanders but also for travellers seeking a sail on a vintage ferry operating one of the most fascinating routes anywhere in Europe."
 
Het werd dus tijd om een onveilige (mijn mening!) V.K. uit de vaart te brengen. Had drie jaar geleden al moeten gebeuren. Maar toen was er nog ruimte onder 't matje, nu was de maat vol! En Lane Lines hebben er goed van geleefd, van al die hoge subsidies.
De eilandbewoners hebben natuurlijk zo snel mogelijk een nieuwe verbinding met Kissamos en eventueel Piraeus nodig. De te kleine Porfyrousa krijgt daar geen certificatie voor (die begint trouwens ook oud te worden maar wat is oud in Griekenland?). De havens Kalamata en Gytheio zijn niet noodzakelijk om te bevaren, behalve voor tourisme.
"Geduld is een schone zaak" dat geldt zeker voor Griekenland. De ferry komt dus wel, alleen duurt 't wat langer en 't kost de wachtende toerist wat meer geld! Sorry!
Groet,  Julian
Quote
#9
Bedankt voor alle reacties tot hiertoe. Zo zie ik dat mijn berichtje toch opgevolgd wordt. Helaas is er nog geen oplossing voor mijn probleem vermits ik op Hania zal landen en een omweg die ik van daaruit zou moeten doen, enkele dagen in beslag zullen nemen zowel op heen- als terugtrip van Antikuythira.

Hilde
Quote
#10
Hilde, ik vrees dat het nipt zal worden (en bang afwachten).

Bij de aanbesteding van de route Piraeus-Kythira-Antikythira-Kissamos was er 1 gegadigde/kandidaat. Zoals verwacht werd waren dat de eigenaars van de onlangs aangekochte ferry IONIS.

De Ionis ligt nu nabij Salamis en wordt naar een werf (waarschijnlijk in Perama) overgebracht om nog enkele aanpassingen te ondergaan. Daarna volgen de nautische keuring en het noodzakelijke doorlopen van de  bureaucratie voor de afgifte van de nodige wettelijk voorziene certificaten. Tussenin zal er normaliter ook een (of meerdere) proefvaart(en) zijn in de Saronische golf.
De eigenlijke aanvang van het vaarschema is bepaald op 15 september.

Dit is de Ionis in een vorig leven:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Dus dit moet de nieuwe ferry worden die Kythira met Pireaus en Kissamos verbindt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ben benieuwd of ze de datum van 19 september halen.
Quote
#12
(25 August 2017, 16:58)Hasu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dus dit moet de nieuwe ferry worden die Kythira met Pireaus en Kissamos verbindt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ben benieuwd of ze de datum van 19 september halen.

Zo ziet de ferry er nu uit.



Heel waarschijnlijk zal ook de groene kleur van de vorige eigenaar verdwijnen (tenzij men alleen de vermelding op de zij verwijdert). Sedert eergisteren ligt de IONIS bij de Spanopoulos scheepswerf in Perama waar de aanpassingen zullen verricht worden.

Enkele jaren terug (2013) heb ik er nog de overtocht van Sami (Kefalonia) naar Patras mee gemaakt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Volgens mij is hij reeds blauw van kleur.
Quote
#14
(25 August 2017, 19:48)Hasu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij is hij reeds blauw van kleur.

Neen, nog niet.  Dit zijn foto's vanop de Spanopoulos werf in Perama waar ze druk aan het werk zijn. Om de wendbaarheid bij het afmeren makkelijker te maken wordt ook een nieuwe boegschroef vooraan geïnstalleerd. Het is nog steeds de bedoeling om alle werkzaamheden klaar te hebben tegen 15 september.

[Afbeelding: 5.JPG]



[Afbeelding: 10.JPG]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
In welk jaar . Rolleyes
Quote
#16
Bedankt voor de informatie Patrick. Laten we het hopen
Quote
#17
Dan zal het me misschien toch lukken op Antikythira te geraken. Tenslotte heb ik vakantie tot 29/9.
Indien het streefddqatum gehaald wordt, kunnen de bewoners misschien nog iets meepikken van hun verloren toeristisch seizoen.
Duimen maar !
Quote
#18
Je kunt altijd nog als je persé naar Kythira wilt met Olympic of Sky express, gaat wel wel via Athene vanaf Heraklion, kost wat maar maar dan ben je er wel.
Maar hoe kom je weer terug?
Of een lokale boot charteren vanaf Kissamos, 60 km tot antiKythira en dan nog 40 km tot Kythira.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Onze tickets waren besteld voor a.s donderdag,helaas geen bootreis van kissamos
Maar metde auto nog een week naar plakias,is voor ons ook geen straf, wat niet gaat
gaat niet
Quote
#20
Hopelijk voor jou waait het dan niet te hard, ik ben eens 2 weken in Mirthios geweest, een week lang waaide het dag en nacht om het appartement, dus overdag in de auto en gauw door de kloof naar het noorden en rust..
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
Ben er gisteren langs gereden,viel mee met de wind. We zijn weggewaaid van het strand bij triopetra. Maar het klopt Arthur dat Plakias vaak veel wind heeft.
Quote
#22
Die sterke wind hadden wij op kythira ,in plakias waar we toch al diverse malen
Geweest zijn eigenlijk niks van gemerkt, en het weerbericht voor volgende week
Is windkracht 3 en 4

Die sterke wind hadden wij op kythira ,in plakias waar we toch al diverse malen
Geweest zijn eigenlijk niks van gemerkt, en het weerbericht voor volgende week
Is windkracht 3 en 4
Quote
#23
Die sterke wind hadden wij op kythira ,in plakias waar we toch al diverse malen
Geweest zijn eigenlijk niks van gemerkt, en het weerbericht voor volgende week
Is windkracht 3 en 4

(30 August 2017, 06:22)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die sterke wind hadden wij op kythira ,in plakias waar we toch al diverse malen
Geweest zijn eigenlijk niks van gemerkt, en het weerbericht voor volgende week
Is windkracht 3 en 4

3keer is scheepsrecht Tongue
Quote
#24
(30 August 2017, 06:22)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die sterke wind hadden wij op kythira ,in plakias waar we toch al diverse malen
Geweest zijn eigenlijk niks van gemerkt, en het weerbericht voor volgende week
Is windkracht 3 en 4

(30 August 2017, 06:22)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die sterke wind hadden wij op kythira ,in plakias waar we toch al diverse malen
Geweest zijn eigenlijk niks van gemerkt, en het weerbericht voor volgende week
Is windkracht 3 en 4

3keer is scheepsrecht Tongue

Jullie zitten al vroeg aan de raki, of nog aan de raki. dizzy
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#25
Maar om terug te komen op probleem met de ferry,hier in west kreta leeft
het helemaal niet, sterker nog de meeste mensen die we gesproken  hebben
Wisten niet eens dat  er een verbinding was met een ferry naar kythira
Quote
#26
Beter geen ferry dan deze ferry, de Blue Star Patmos is in Ios aan de grond gelopen.
Dit bericht is even door de vertaler gehaald.

S nachts avontuur voor 205 passagiers van de «Blue Star Patmos»

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Laatst bijgewerkt op: 30 augustus 2017 08:24
Bij hoge snelheid catamaran «Super Jet» aan boord van een voorzorgsmaatregel en meegenomen naar de haven van Ios, de 205 inzittenden van een personenauto ferry «Blue Star Patmos», die de grond liep om 01:30 uur bij de haveningang, de presentatie volgens de Coast Guard, kleine gecontroleerde instroming. Het schip ook bemanning aan boord van 87 atomen.

Het gebied mistral 5 Beaufort, terwijl het punt zijn om veiligheidsredenen en drie schepen van de kustwacht.

Volgens rapporten, zal het schip op het punt waar de grond zit en in de vroege uren waarschijnlijk zal worden gecontroleerd door duikers particulieren voor poging tot onthechting met een aanhanger of op eigen kracht blijven.

In «Blue Star Patmos» gemaakt Piraeus verbinding, Syrische, Paro, Naxos, Ios, jacht en Anafi zijn er 21 personenauto's en 12 vrachtwagens.

Het bedrijf Blue Star Ferries, meldde vandaag haar mededeling over het incident als volgt: "Vandaag 30 augustus 2017 om 01:30, de BLUE STAR PATMOS schip uitvoeren van de route Piraeus-Syros-Paros-NAXO- LC-Thera-ANAFI door het invoeren van de haven Ios strandt in ondiep. Op het moment van de botsing met de boord waren 205 passagiers en 87 bemanningsleden, die allen in goede gezondheid.

Uit voorzorg, de bemanning van het schip overgegaan tot het schip te evacueren en alle passagiers worden doorgestuurd naar de haven van Ios door water. "

Bron: ANA-MPA




   
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
De Blue Star Patmos ligt er nog altijd, met een aantal sleepboten in de buurt.

De vaarschema's zijn ondertussen door Blue Star Ferries aangepast tot en met volgende week dinsdag.  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voortgaande op de foto in dit artikel ligt hij wel erg dicht bij de wal:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Livestream Blue Star Patmos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Als ze op een rotspunt vastzit wordt het moeilijk, eb en vloed
hebben ze niet in het oostelijke deel van de Middellandse zee, dus wachten op hoogwater is geen optie, het water wordt eerder lager door de stand van de maan en het komende najaar.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#30
Arthur
Om er nog even op terug te komen, niet Kythira staat op mijn lijstje, maar wel Antikythira. Zoals je zegt zou ik misschien iemand met privaat bootj moeten vinden in Kissamos. Zo ben ik in mei weg geraakt op Anafi toen een staking opstak en ik naar Santorini moest voor mijn vlucht terug. Dat is gelukt ! 's Morgens bootje op en 's middags vliegtuig op.
Quote
#31
(31 August 2017, 22:12)Hilde schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur
Om er nog even op terug te komen, niet Kythira staat op mijn lijstje, maar wel Antikythira. Zoals je zegt zou ik misschien iemand met privaat bootj moeten vinden in Kissamos. Zo ben ik in mei weg geraakt op Anafi toen een staking opstak en ik naar Santorini moest voor mijn vlucht terug. Dat is gelukt ! 's Morgens bootje op en 's middags vliegtuig op.

Hoelang zou jij onderweg zijn @Arthur, met je kaïk van Agios naar Kissamos, vervolgens naar Antikythira en dan terug naar Agios?   Wink Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
De haven van kissamos lijkt meer op een scheeps kerkhof dan op een
normale haven, de enige  boten die er betrouwbaar uitzien zijn die boten
Die naar ballos beach varen
Quote
#33
(31 August 2017, 23:12)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 August 2017, 22:12)Hilde schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur
Om er nog even op terug te komen, niet Kythira staat op mijn lijstje, maar wel Antikythira. Zoals je zegt zou ik misschien iemand met privaat bootj moeten vinden in Kissamos. Zo ben ik in mei weg geraakt op Anafi toen een staking opstak en ik naar Santorini moest voor mijn vlucht terug. Dat is gelukt ! 's Morgens bootje op en 's middags vliegtuig op.

Hoelang zou jij onderweg zijn @Arthur, met je kaïk van Agios naar Kissamos, vervolgens naar Antikythira en dan terug naar Agios?   Wink Big Grin

Ik heb even geteld, dat zijn ongeveer 300 km en dan leg ik niet aan in Kissamos maar in Kolymvari, anders moet ik helemaal om die rots varen, met een gemiddelde van 8/9 km per uur doe ik daar 5/6 dagen over als het weer meezit en het zo rond de 2/3 beaufort is.
En dan nog eens terug, het voordeel is ik gebruik maar 1 liter diesel op 18 km wat voor een boot heel weinig is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#34
In mijn laatste berichtje stond wel een fout. Ik was wel op Anafi maar nadien op Folegandros, van waar ik met een speedbootje terug naar Santorini kon !
Doet er eigenlijk niet toe van wààr, maar 't is maar om te zeggen dat het soms wel lukt !
Quote
#35
Heeft er al iemand meer informatie over de Ionis? Gaat ie volgende week in de vaart?
Quote
#36
Waarschijnlijk (zeker, volgens mijn persoonlijke mening) het einde van de Vintsentzos Kornaros. Een aantal dagen terug werd hij vanaf Perama wegegsleept in de richting Salamina en daar afgelegd naast enkele andere oude 'wrakken' die hun diensttijd al lang voorbij zijn.

Van buiten ziet hij er nog schitterend uit, maar binnenin (de machines zelf) is het waarschijnlijk veel slechter.

[Afbeelding: rmrybc.jpg] [Afbeelding: 24uxenp.jpg]

En de Ionis die de route zal overnemen? Dit is wat vandaag gemeld werd: "Ionis Under overhaul. Being prepared,  for further service in Piraeus Kythira Kissamos Gythio lifeline. Under overhaul at Chalkitis Yard, since 22.08.2017".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#37
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat veerboten maar 35 jaar oud mochten zijn. Tussen Heraklion en Piraeus vaart echter nog elke nacht de Kriti II van Anek. Volgens Marinetraffic.com is die van 1979. Ik zag de boot wel vorig jaar bij Simon Reeves' Greece toen ze op de scheepswerf er mee bezig waren. Mogen boten ouder zijn dan 35 jaar of kun je de levensduur verlengen?

Cors
Quote
#38
Onder welbepaalde voorwaarden (aanpassingen) mogen ze inderdaad ouder zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
(26 September 2017, 08:42)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onder welbepaalde voorwaarden (aanpassingen) mogen ze inderdaad ouder zijn.

Deze zijn dan zeker té oud ?
[Afbeelding: 4jten6.jpg]
Quote
#40
(26 September 2017, 19:52)Rododafni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(26 September 2017, 08:42)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Onder welbepaalde voorwaarden (aanpassingen) mogen ze inderdaad ouder zijn.

Deze zijn dan zeker té oud ?
[Afbeelding: 4jten6.jpg]

Mooi die oude affiche.

De Egnatia ging in 2001 in Alang, Indië onder sloophamer.

[Afbeelding: 2vwclqq.jpg]

De Appia zelfs al in 1995 (ook in Alang).

[Afbeelding: jqkylv.jpg]

De Poseidonia zonk in 2005 tussen Suez en Jeddah nabij Shadwan Island toen ze de naam Al Kalfain had. Dat was amper 5 maanden nadat ze Griekenland verlaten had toen ze verkocht was aan een Egyptische rederij. Ze zonk overigens onder verdachte omstandigheden na een ontploffing aan boord waarbij 1 bemanningslid omkwam maar er geen passagiers aan boord waren.
Ik ben er trouwens nog aan boord geweest in Oostende begin 1982 toen ze (onder de naam Ulster Queen) door P&O Ferries verkocht werd aan een Cypriotische rederij voor inzet op een lijn van Cyprus naar Syrië. Dus nog voor ze de Poseidonia werd in 1988.

[Afbeelding: chity.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  70 mensen problemen in Samaria chris 2 2.560 25 May 2015, 20:30
Laatste bericht: arjanw

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)