Geen greece dit jaar gdvdmme
#41
(18 August 2017, 15:58)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even de technishe uitleg van de bemaning er was teveel wind , en dan vooral de richting zat slecht, nl op de zijkant waardoor het moeilijk zou zijn om het vliegtuig op de smalle (30m) landingsbaan van karpathos te landen.
Volgens mij heeft de pilote tijdens de landing op santorini, die inderdaad heftig was , schrik gekregen. Waardoor ze niet verder durfde.

Exact mijn gedacht. Want andere vliegtuigen landden die dag daar wel.

roefke schreef:De annuleringen van die andere extra vluchten heeft  volgens mij andere redenen,  ik vermoed personeelsgebrek.

Het zou net zo mooi zijn als ze daar eerlijk durfden voor uitkomen. Maar dat is blijkbaar niet meer van deze tijd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#42
(18 August 2017, 15:58)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even de technishe uitleg van de bemaning er was teveel wind , en dan vooral de richting zat slecht, nl op de zijkant waardoor het moeilijk zou zijn om het vliegtuig op de smalle (30m) landingsbaan van karpathos te landen.
Volgens mij heeft de pilote tijdens de landing op santorini, die inderdaad heftig was , schrik gekregen. Waardoor ze niet verder durfde.
De annuleringen van die andere extra vluchten heeft  volgens mij andere redenen,  ik vermoed personeelsgebrek.

Giswerk dus; je neemt aan dat de pilote "niet verder durfde" en je "vermoed" personeelsgebrek.
Quote
#43
Wat een ellende!
De luchthaven van Karpathos staat inderdaad bekent om zijn soms harde wind waarbij doorstarts veel voorkomen.
Vooral in deze periode is het vaak stormachtig.
Maar dat er uitgeweken wordt had ik nog niet gehoord. Ik hoorde nu ook van vrienden dat ze een paar dagen langer moesten blijven.
Het bizarre is dat het een paar kilometer verderop windluw kan zijn door de bergkam.
Overigens liggen rond het vliegveld windsurf plaatsen welke tot de populairste ter wereld horen. Ongelukkige plek voor een vliegveld blijbaar.
Quote
#44
@karel
Inderdaad giswerk, wat er juist speelde zullen we nooit weten, transavia zal blijven volhouden vanwege het weer dus overmacht.
En wat betreft de pilote heb ik mij slecht uitgedrukt, zulke beslissing nemen is zeker niet makkelijk, aan de hand van alle gegevens die hij of zij heeft moet ze beslissen. In het belang van de veiligheid van iedereen.Het is dus niet denkbeeldig dat de heftige landing op santorrini haar hierbij beinvloedde. Maar alle respect voor deze beslissing want ze dacht in eerste plaats aan de veiligheid dus zeggen dat ze schrik had was een verkeerde woordkeuze.
Quote
#45
Roefke :  up
Quote
#46
(18 August 2017, 14:08)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 August 2017, 12:07)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hopen dat het niet onder overmacht valt! Zo ja, wordt het moeilijk om gecompenseerd te worden. Wel via je annuleringsverzekering de niet genoten dagen probren te claimen natuurlijk! Overigens hier de laatste 17 jaar nog nooit vertraging met Transavia gehad. Dit jaar voor het eerst met Den Belg, Thomas Cook. Twee uur en vijftig minuten vertraging met een toestel en bemanning waar werkelijk alles aan mankeerde. Nooit meer! Roefke, toch nog een fijne vakantie gewenst!

ik begrijp er niks van, van je reaktie, vlieg al jaren tot 3x per jaar en nog NOOIT enige vertraging of probleem gehad met Thomas Cook , en dat gaat van Griekenland tot Cabo Verde Cool

wel met Sunweb, of zoiets ...

Wees blij, mijn Belgische medereizigers en wijzelf hebben andere ervaringen met deze amateurs. En hetzelfde toestel was een week eerder uit de roulatie gehaald en onze gasten op Kreta kwamen daardoor meer dan drie uur later pas aan met een gecharterd toestel van andere maatschappij. Nou ja, niet voor niets dat de stekker er bij Thomas Cook Belgium Airlines uit gehaald wordt. Grootste gedeelte wordt over genomen door Brussels Airlines. Maar, dat jij geen vertraging met deze maatschappij hebt gehad, betekent niet dat dat niet bestaat hè? Wij hebben nog nooit vertraging met Transavia gehad, maar het www staat vol met klagers over vertragingen bij Transavia. De wereld is groter dan je eigen ervaring. Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#47
(18 August 2017, 18:59)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




...wat er juist speelde zullen we nooit weten, transavia zal blijven volhouden vanwege het weer dus overmacht.

Als er verspreid over de ganse dag wel andere vliegtuigen landen onder dezelfde weersomstandigheden kan je moeilijk 'overmacht wegens het weer' inroepen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#48
Ik denk dat een aantal mensen hier denken overal verstand van te hebben en dus een oordeel te kunnen vellen. Er spelen naast en door de wind toch veel andere factoren een rol? Grootte van het vliegtuig, gewicht, speciale apparatuur,enz. Het is best mogelijk dat de luchtverkeersleiding het besluitheeft genomen om op grond van de windverwachting geen landing toe te staan op een bepaald moment. wanneer mensen een schadevergoeding gaan eisen komt er vanzelf aan het licht of het overmacht was of niet. Een onderzoek door voornoemde claimorganisaties brengt dat wel aan het licht.
Quote
#49
Het lijkt hier wel voetbal iedereen weet het beter dan de trainer. Ben blij dat als ik vlieg dat er door mensen met een opleiding de beslissing wordt genomen
Quote
#50
Is een forum dan geen plaats waar meningen geventileerd worden waarover gediscussieerd wordt?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#51
Eventjes melden dat we gisteren aangekomen zijn in mallorca, de vlucht ook deze maal verzorgd door transavia verliep vlekkeloos. Ik ga nu deze problemen effe links laten liggen en genieten van mijn sangria ipv ouzo Smile Wink
Quote
#52
Fijne vakantie en lekker genieten!
Quote
#53
(19 August 2017, 19:31)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eventjes melden dat we gisteren aangekomen zijn in mallorca, de vlucht ook deze maal verzorgd door transavia verliep vlekkeloos. Ik ga nu deze problemen effe links laten liggen en genieten van mijn sangria ipv ouzo Smile Wink

Roefke fijne vakantie op Mallorca, even iets anders kun jij kijken of ze in Spanje ook olijfolie in niet hervulbare kleine flesjes met een etiket op tafel zetten, op het Duitse Kreta forum is hier weer een hele discussie gaande, het zou in gaan per 01-01-2018, als ze dit net zo goed handhaven als het rook verbod zal het nooit helemaal inburgeren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#54
(20 August 2017, 09:55)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Roefke fijne vakantie op Mallorca, even iets anders kun jij kijken of ze in Spanje ook olijfolie in niet hervulbare kleine flesjes met een etiket op tafel zetten, op het Duitse Kreta forum is hier weer een hele discussie gaande, het zou in gaan per 01-01-2018, als ze dit net zo goed handhaven als het rook verbod zal het nooit helemaal inburgeren.

Nog niets van gemerkt, ofwel kleine karafjes ofwel grote fles op tafel
Quote
#55
Dan zal het wel in Griekenland ook zo'n vaart niet lopen, alles gaat daar wat langzamer.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#56
Slecht weer is inderdaad overmacht. Op diverse sites gecontroleerd.
De annuleringsverzekering betaalde in ons geval wel uit voor verloren gegane dag vakantie.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#57
Vanavond gehoord van een Nederlander woonachtig op Karpathos dat er in die week enkele dagen geen enkele vlucht van geen enkele maatschappij geweest is ivm de extreem harde wind. Dit had dus niets met een bange pilote of Transavia alleen te maken.
Quote
#58
Vandaag van transavia de bevestiging gekregen, dat we de "europese" schadevergoeding van 400€/persoon, eerstdaags gaan uitbetaald krijgen. het vervangt de vakantie niet, maar het is welkom om volgend jaar een nieuwe vakantie te houden in.......Griekenland (wie weet wagen we nog eens Karpathos)  Wink
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.736 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Corona en vluchtelingencrisis: Toch naar Griekenland dit jaar? Ger 34 7.854 22 March 2020, 16:28
Laatste bericht: A en A
  Stijging toeristen dit jaar. Arthur 32 6.823 18 September 2018, 11:44
Laatste bericht: messara
  Wie gaat naar waar dit jaar? metaxa 182 79.670 16 October 2016, 14:40
Laatste bericht: Wim M
  De beste DJ's komen dit jaar uit............ Ger 3 2.935 19 October 2015, 08:35
Laatste bericht: greece67
  Waarom zou je weer naar Griekenland gaan dit jaar? Corry 9 8.736 17 January 2012, 19:26
Laatste bericht: greetz

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)