Fodelianakis olijfolie                 
Auto op naam zetten in griekenland
#1
2 jaar geleden heb ik hier in noord griekenland een stukje grond gekocht en er vorig jaar een klein huisje op laten zetten. Dat ging allemaal vrij soepel. Ik ben half griekse met een Nederlandse id kaart. Ik ben niet in het bezit van een griekse id kaart, maar heb wel een AFM. ( Griekse bsn) Vandaag heb ik geprobeerd een 2e hands auto op mijn  naam te laten zetten. Tot mijn grote verbazing lukt dit niet zonder een document die uitgegeven word bij de politie waarin vermeld word dat ik inwoner ben van griekenland en in griekenland werk... de politie kon dit document dus niet verstrekken aangezien ik niet in griekenland woon.  Min vraag hier is, zijn er hier mensen die niet in griekenland wonen maar die wel een auto op hun naam hebben staan?
Quote
#2
Dat is merkwaardig Elizabeth. Ik heb c.a. 5 jaar geleden een auto gekocht bij een garage die heeft alles geregeld. Je moet een taxnummer hebben maar dat heb je denk ik. Bij de politie de bluecard (was geel) en afschrift van de griekse bank dat je daar genoeg vermogen op heb staan (weet niet meer hoeveel). De accountant laten weten dat je de suto gekocht heb met de gegevens. Het kan zijn dat de regels weer verandetd zijn. Ook wij hadden een huis maar niet woonachtig en geen werk in griekenland. Je hebt vadt een advocaat stel daar die vraag. Succes
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#3
Zonder die gele kaart " βεβαιωση εγγραφης πολιτη ευρωπαικης ενωσης" , een soort verblijfsvergunning , zoals kokino reeds aanhaalde kan je inderdaad geen nummerplaat op je naam bekomen.Aangezien je reeds een huis en dus een adres hebt in Griekenland moet het toch mogelijk zijn die kaart te bekomen bij de plaatselijke politie.Voor meer uitleg over die kaart zie bijgevoegde link.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)