Grieksegids nieuws
Het verlangen om Grieks te spreken
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is een hele leuke site met veel informatie over Griekenland.
Ik schrijf zo af en toe een gastartikel voor deze site.
Dit artikel gaat over het verlangen om Grieks te spreken. Ik ken heel erg veel mensen die graag Grieks willen spreken. Gek genoeg is er op deze site weinig animo en interesse voor de Griekse taal. Hoe komt dat?
Hier is de link naar het artikel.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#2
Waar een wil is, is een weg. Het vraagt echter een zware inspanning en motivaite om de taal onder de knie te krijgen. Volhouden is de boodschap...
Quote
#3
Karen ik zou het graag willen spreken. Heb totaal geen talenknobbel. Geen beginnen aan. Ga vanavond de link en jou site bekijken.
Quote
#4
(25 August 2017, 10:31)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Karen ik zou het graag willen spreken. Heb totaal geen talenknobbel. Geen beginnen aan. Ga vanavond de link en jou site bekijken.

Hallo Goedas,
Dank voor je reactie.efxaristo
Stap voor stap kun je echt wel wat Grieks leren. Het probleem is meestal dat mensen te snel willen en dan teleurgesteld raken en ermee ophouden.
Er bestaat trouwens niet zo iets als een talenknobbel zegt professor Hulstijn van de leerstoel tweede-taalverwerving. Ook leeftijd blijkt geen rol te spelen, zoals zovelen denken.
Jammer, maar geen excuses meer om niet te beginnen met Grieks te leren.
Het artikel staat op mijn blog:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik heb vele cursisten gehad die dachten dat ze geen Grieks konden leren en nu toch vorderingen maken. We kunnen vaak veel meer dan we denken en met onze negatieve gedachten maken we een negatieve werkelijkheid. Natuurlijk is het voor de één moeilijker dan voor een ander, dat is met alles zo wat we leren. Ik krijg het bijvoorbeeld maar niet voor elkaar om het rapport van mijn accountant voor mijn eigen bedrijf te lezen. Ik kan het gewoon niet, maar ook, ik vind dat zoiets vervelends en dat geeft de doorslag waardoor ik het nooit zal leren. Tenzij ik zou besluiten dat het echt moet en ik er een dag voor uittrek met hulp. Het is niet mijn eerste voorkeur en zeker niet mijn talent. Maar als moet kan ik het leren.

Leuk dat je toch je interesse volgt en op mijn site gaat kijken. Dat is dus een moedige stap voor iemand zonder talenknobbel!!!!
Je kunt eventueel ook beginnen met de Challenge (UITDAGING) om eerst te leren lezen en te leren hoe je de woorden uitspreekt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik hoop dat je het aandurft.   ghost
Groetjes van Karen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#5
In ieder geval heb jij een heel positieve instelling karen, leuk geschreven blog. Denk dat dat stukje over fouten mogen maken heel belangrijk is.
Voor mensen die niet in Griekenland wonen, maar slechts een aantal weken in het
jaar echt contact met de griekse taal hebben, vind ik het echt superknap dat ze t voor elkaar krijgen om de taal een beetje onder de knie te krijgen.
In mijn eigen geval vond ik t gewoon vanzelfsprekend om de taal te leren, ik zou hier niet kunnen/willen wonen zonder de tal te spreken.
Quote
#6
Wij zouden heel graag wat grieks willen spreken maar wij draaien beide wisseldiensten en onregelmatig, veelal is 1 van ons meerdere nachten van huis dus naar school is eigenlijk geen doen omdat we niet 1 vast dagdeel vrij kunnen krijgen of niet ingeroosterd kunnen worden.
Wij kunnen eten en drinken bestellen, goedendag en vragen waar we heen moeten in het grieks en zolang er niet een griek heel enthousiast een heel verhaal op gaat ratelen komen we er wel uit.. gelukkig zijn veel grieken bereidt tot engels of handen en voeten of een mengeling van vanalles en nog wat .. kom altijd wel goed.
Maar het lijkt ons heerlijk om een leuke conversatie te hebben in het grieks.. ik zou wel kunnen oefenen met grieks op mijn werk aangezien er een aantal jonge grieken in het bedrijf werken maar die willen juist nederlands praten haha.
Ik ga de link eens bekijken.
Quote
#7
(25 August 2017, 21:56)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zouden heel graag wat grieks willen spreken maar wij draaien beide wisseldiensten en onregelmatig, veelal is 1 van ons meerdere nachten van huis dus naar school is eigenlijk geen doen omdat we niet 1 vast dagdeel vrij kunnen krijgen of niet ingeroosterd kunnen worden.
Wij kunnen eten en drinken bestellen, goedendag en vragen waar we heen moeten in het grieks en zolang er niet een griek heel enthousiast een heel verhaal op gaat ratelen komen we er wel uit.. gelukkig zijn veel grieken bereidt tot engels of handen en voeten of een mengeling van vanalles en nog wat .. kom altijd wel goed.
Maar het lijkt ons heerlijk om een leuke conversatie te hebben in het grieks.. ik zou wel kunnen oefenen met grieks op mijn werk aangezien er een aantal jonge grieken in het bedrijf werken maar die willen juist nederlands praten haha.
Ik ga de link eens bekijken.

Hallo Jacq,
Misschien is een online cursus dan iets voor jullie, die kun je volgen wanneer je maar wilt en waar je maar wilt.
Kijk maar eens hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En wat die Grieken op je werk betreft: dat is een geweldige kans, jullie kunnen elkaar helpen. Iedere dag samen afspreken voor de lunch en dan van allebei een beetje doen, of zoiets.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieks leren spreken en verstaan petra mens-omtzigt 0 1.110 14 July 2019, 08:24
Laatste bericht: petra mens-omtzigt
  Leer Grieks te lezen en uit te spreken Karidiès 0 2.001 11 March 2018, 10:43
Laatste bericht: Karidiès

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)