De griekse website bicyclebrothers.org betrouwbaar?
#1
Hoi
Dit is de allereerste keer dat ik iets ga vragen op een forum :))
Ik weet ook helemaal niet hoe en wat dus ik ga dit hier eventjes plaatsen in de hoop dat iemand mij gaat kunnen helpen.

De griekse website bicyclebrothers.org is dat betrouwbaar?
Heb toevallig een zonnebril gevonden die ik heel graag voor mijn man zou willen kopen en de prijzen daar zijn echt niet normaal goedkoop. Dus vroeg ik mij af hoe dat zit.

Bedankt alvast voor de verlichting! :))
Quote
#2
In de contactgegevens op de website is geen naam terug te vinden van de eigenaar achter de website.
Daarnaast ontbreekt het fysieke adres waar het bedrijf is gevestigd en ontbreekt het Griekse K.v.K nummer.

Kortom; deze website kan door iedereen vanaf een zolderkamer worden gerund.

Het online betalen met je creditcard brengt twee risico's met zich mee; 
  • je krijgt het product niet geleverd en bent dus je geld kwijt 
  • je overhandigd een belangrijk deel van je online gegevens indien je met de creditcard betaald. Hierbij wordt er dan gevist naar je creditcard gegevens.
Zonder direct een vooroordeel te plaatsen; ik vind de opzet van de website een laag professioneel  gehalte hebben. Dit zijn veelal standaard templates die snel een webwinkel opleveren.

Persoonlijk zou ik bij een dergelijke website terughoudend zijn met het verstrekken van creditcard gegevens.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#3
het valt direct op dat de site niet grieks is. het grieks daar op is in mijn opinie door google vertaal machine gedaan. dus ik denk dat iets van uit china krijgt als je het krijgt.
Quote
#4
Henk, jij hebt best wel veel verstand van/over computers ;) is het niet zo waar een website eindigd met ,,org,, vaak linke soep is??
Quote
#5
Mij valt als eerste op dat er geen contactgegevens zijn en het grieks dat geschreven is is zeker niet door een Griek gebeurd.
Quote
#6
Hier vind je registratie info:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De site wordt gehost vanuit Nieuw Zeeland. (Zie bijlage.)
hxmail.com bestaat niet. (Wordt als (email)provider opgegeven.

Ik onthoud me van verder commentaar.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
(30 September 2017, 02:10)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Henk, jij hebt best wel veel verstand van/over computers  ;) is het niet zo waar een website eindigd met ,,org,,  vaak  linke soep is??


Wilma,

 
Een .org extensie wordt voornamelijk gebruikt door "non profit" organisaties. Een commerciële organisatie zal altijd een .com extensie voeren. Het gebruik van een .org extensie voor het onderhavige bedrijf geeft min of meer al aan dat de organisatie achter dit bedrijf onvoldoende kennis heeft op het gebied van webdesign.
 
Als ik alle hierboven opgesomde reacties zo lees, dan denk ik we hier te maken hebben met een amateuristisch opgezette webwinkel. Mijn advies: laat deze website links liggen.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#8
Ze gebruiken de Facebook van een gelijknamig bedrijf uit de VS welke al sinds 2012 niet meer post/bestaat. Ze hebben daar gewoon hun link aan gekoppeld waardoor het lijkt dat zij het zijn. Allemaal erg knullig.
Quote
#9
Het is een hypothese, maar mag ik de stelling aangaan dat de starter van deze topic (nieuw lid, altijd offline en geen locatie heeft) wellicht een schot voor open doel geeft met dit bericht om de website in dit draadje te spammen?

De topic starter heeft zich dan ook nog niet in deze discussie gemeld. Nogmaals....het is een hypothese.
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#10
hmmm .
Quote
#11
(01 October 2017, 15:47)Computer Boy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is een hypothese, maar mag ik de stelling aangaan dat de starter van deze topic (nieuw lid, altijd offline en geen locatie heeft) wellicht een schot voor open doel geeft met dit bericht om de website in dit draadje te spammen?

De topic starter heeft zich dan ook nog niet in deze discussie gemeld. Nogmaals....het is een hypothese.

Ik snap trouwens al helemaal niet dat er mensen zijn die een zonnebril via Internet willen kopen. Maar dat zal dan misschien wel weer aan mijn persoonlijke voorkeuren liggen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Ik zou niet weten waarom je iets zou kopen van deze obscuur ogende website.
Dat de website een .org extensie heeft is op zich niet vreemd. Iedereen kan een .org extensie kopen. Dat het niet handig of slim is, is wat anders,
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse webcams op één website Yorgos 10 9.459 05 November 2010, 18:59
Laatste bericht: Angeliki

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)