Grieksegids nieuws     
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quad een soort botsautootje
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Zo zie je maar weer, de Griekse weggebruikers zijn zus gevaarlijk, zo gevaarlijk, maar wat te denken van toeristen die met nul ervaring op een Quad gaan rijden.
Ieder jaar kom je ze weer tegen, ook dit jaar zijn we ze weer volop tegen gekomen.
Deze mensen zijn een groter gevaar op de Griekse wegen dan de Grieken.
Gelukkig voor deze mensen hebben ze hun val overleefd, maar het geeft eens te meer aan dat je zonder ervaring nooit een Quad moet huren.
Waarom geeft men in het artikel niet aan hoe het ongeval gebeurde?

Ernst schreef:Zo zie je maar weer, de Griekse weggebruikers zijn zus gevaarlijk, zo gevaarlijk, maar wat te denken van toeristen die met nul ervaring op een Quad gaan rijden.
Ieder jaar kom je ze weer tegen, ook dit jaar zijn we ze weer volop tegen gekomen.
Deze mensen zijn een groter gevaar op de Griekse wegen dan de Grieken.

Ben ik het volledig mee eens. Zelf rijd ik elk jaar op verschillende plaatsen in Griekenland met een quad en heb nog nooit een probleem gehad. Het hangt natuurlijk volledig af van je eigen rijgedrag.

Multiquote:Quad een soort botsautootje

Een quad is helemaal geen 'soort botsautootje' maar wel een handig vervoermiddel op de Griekse eilanden. Het laat je (ook) toe om (vele) plekken te bereiken die met een huurwagentje niet te bereiken zijn of wegen te volgen waarop makkelijk schade aan de (huur)wagen kan ontstaan.
Maar zoals hoger geschreven: Het vergt discipline om een aangepaste rijstijl toe te passen. Aangepaste snelheid, helm, et cetera.
De combinatie van gladde wegen, kuilen bulten etc, weinig beschermende kleding, geen helm,
te hoge snelheden, geen politiecontrole op de weg, iets te enthousiaste vakantiestemming,
hebben hier in het dorp helaas ook al voor meerdere ongelukken met quads gezorgd.
Helaas ook meerdere met dodelijke afloop.
Ik heb op Anti Paros  een quad gehuurd [de eerste en ook de laatste keer ]
nu vraag ik mij af welk rijbewijs moet je daar voor hebben,aan mij is  helemaal
niet om  een rijbewiijs gevraagd ,is dit normaal in griekenland ?
(09 October 2017, 11:43)metaxa schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Ik heb op Anti Paros  een quad gehuurd [de eerste en ook de laatste keer ]
nu vraag ik mij af welk rijbewijs moet je daar voor hebben,aan mij is  helemaal
niet om  een rijbewiijs gevraagd ,is dit normaal in griekenland ?

Neen, dit is niet normaal.

Tot dusver heb ik al ALTIJD een rijbewijs voor een auto (rijbewijs B in België) moeten voorleggen, waarbij de gegevens van het rijbewijs (nummer enz.) op het huurcontract genoteerd worden.
Elk voertuig is gevaarlijk als je er onvoorzichtig en zonder ervaring gebruik van maakt.
Ik gebruik al jaren een quad. Eergisteren heeft het even geregend hier. Met de scooter en de brommer is het dan levensgevaarlijk, de quad heeft met die gladheid nauwelijks moeite. Ook zand en steentjes in bochten verwerkt hij moeiteloos. Bovendien komt hij overal, ook onverhard. Omvallen kan hij niet want hij staat op 4 wielen. Maar, zoals bij elk vervoersmiddel, moet je er wel met beleid mee omgaan.

Wat ik pas echt gevaarlijk vind zijn die toeristen welke op een 80, 125cc of zelfs zwaardere scooter gaan rijden terwijl ze maar op een 50cc mogen omdat ze geen motorrijbewijs hebben. Je rijdt dat onverzekerd op een levensgevaarlijk voertuig. Dit geld overigens voor elk voertuig waar je geen rijbewijs voor hebt, wat de verhuurder ook beweerd.

Overigens heb je een autorijbewijs nodig om een quad te mogen rijden.
jjohn's signature ==================================================

Groet,
John  

Dit gebeurd als je stom bent om met wat dan ook te rijden, die remmen zitten er niet voor niks op.
Dit is richting Elounda de berg af, even op de video klikken.

Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Wij huren altijd een scooter en vaak voor een paar dagen een quad of buggy en dat kan als je gewend ben ok daarmee rond te rijden, maar helaas gaan veel toeristen met vervoer rijden wat ze totaal niet gewend zijn.. als jij nooit rijdt op een scooter moet je die ook op vakantie gewoon niet huren.. en mensen moeten eens leren voorzichtig te zijn en niet te houden aan de nederlandse manier van rijden maar aanpassen of juist rekening houden met de Griekse manier van rijden.. wij hebben nooit haast, ik wacht liever langer dan dat ik voorrang neem en ga er ook nooit vanuit dat ik ergens voorrang krijg.
Ik bezit meerdere rijbewijzen, heb een racelicentie en ben gediplomeerd anti slip instructeur . In mijn ogen is een Quad een levensgevaarlijk vervoersmiddel waarbij de grens van wat het kan erg laag is en zeker in de handen van onervaren bestuurders voor levensgevaarlijke situaties kan zorgen . Omvallen kan hij niet werd eerder gezegd . Nou, geef mij een Quad en ik heb precies 5 meter nodig om om te vallen . Je hoeft niet altijd zelf de oorzaak te zijn van een bepaalde situatie . Probeer op een quad maar eens een 'echte' uitwijkmanoeuvre te maken met een km of 60 .
(09 October 2017, 23:45)Kosta schreef:

Ik bezit meerdere rijbewijzen, heb een racelicentie en ben gediplomeerd anti slip instructeur . In mijn ogen is een Quad een levensgevaarlijk vervoersmiddel waarbij de grens van wat het kan erg laag is en zeker in de handen van onervaren bestuurders voor levensgevaarlijke situaties kan zorgen . Omvallen kan hij niet werd eerder gezegd . Nou, geef mij een Quad en ik heb precies 5 meter nodig om om te vallen . Je hoeft niet altijd zelf de oorzaak te zijn van een bepaalde situatie . Probeer op een quad maar eens een 'echte' uitwijkmanoeuvre te maken met een km of 60 .

Dat ben ik helemaal met je eens, de kleine quads hebben achter een starre as met ketting aandrijving, die wil bij een iets te hoge snelheid altijd rechtdoor, tevens zijn de meeste quads slecht onderhouden zeker in de toeristische gebieden, daar willen ze alleen maar verhuren.
Kijk maar op mijn filmje, die meiden zijn met volle snelheid ongeremd tegen die stroompaal aangereden, ze mogen blij zijn dat ze hun nek niet gebroken hebben net als die 2 andere idioten.
Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Nou dat een quad "safer" zou zijn omdat er 4 wielen ipv 2 onder zitten denken heel veel mensen, en gaan dan maar eens extra lekker los.
Helaas een groot misverstand, het gaat hier echt vaak mis.

Gemiddeld "verblijven" hier op Kos ongeveer 5 maanden per jaar zo'n 150 000 mensen.
Inwoners, leger, toeristen extra personeel gewoon alles samen, ruwe schatting.
En er is gewoon 0,00 politiecontrole....
Dus we doen allemaal net hoe het ons uitkomt en waar we zin in hebben.
Als er toch niet gecontroleerd word, verhuur je je quad net aan wie t uitkomt,
rij je zo hard als je wil, drink je heerlijk je borreltje voor je achter t stuur kruipt,
parkeer je waar t je uitkomt, en ga zo maar door...
(09 October 2017, 23:45)Kosta schreef:

Een quad 'kan' levensgevaarlijk zijn als je er niet op de juiste wijze mee omgaat. En je kan er wel voor zorgen om bepaalde situaties voor te zijn. Bij voorbeeld door je snelheid te matigen. 60 per uur hoeft voor mij echt niet als ik op een quad rondtoer op Griekse wegen.

Als ik die meiden zie op het filmpje van Arthur. Tja, met die snelheid zoek je de problemen zelf op.

jacq1970 schreef:wij hebben nooit haast, ik wacht liever langer dan dat ik voorrang neem en ga er ook nooit vanuit dat ik ergens voorrang krijg.

Zo doe ik het ook.

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies