Griekse stroomprijzen
Uit 1 ander forum: (voor de in GR wonende ex-NLers)
Las zoeven dat als je in GR de electriciteitsrekening op tijd betaalt er 15% rabat gegeven wordt en een extra
korting van 6% als je vooraf de jaarlijkse rekening online betaalt.
QUOTE . . . .  
Man kann sogar noch 6% extra (also insgesamt 21%) sparen, wenn man den sogenannten "Prepaid Bill Plan" beantragt (geht online). Dazu muss man allerdings die Rechnung für 1 Jahr im Voraus bezahlen (so eine Art Abschlag wie in D, allerdings in einer Summe fürs Jahr). Steht gut beschrieben auf der DEI Homepage. . . . UNQUOTE
Johannes
Wij betalen de DEH inderdaad met een automatische overboeking en krijgen daardoor ook de 15% korting
Begrijp ik dat als je de DEH machtigd automatisch afteschrijven je dan 21 procent korting op je verbruikte stroom krijgt.
Zoals ik het begrepen heb moet je  vooraf  de jaarlijkse rekening betalen.
De hoogte zal wel bemeten worden aan het verbruik van het afgelopen jaar.
Dus b.v. stroomkosten 2017 1000€ zou je wel (denk ik) eind december 1000 Euro moeten overmaken en dan zal er dus logisch een korting van (in dit geval) 210 Euro in zitten; dus 790€ betalen.
Je moet wel per internet dit "afsluiten" met het stroomconcern - mooie hoge rente dus.
"Prepaid Bill Plan" -  online.
Johannes
(26 November 2017, 22:02)DakJohannesGR schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Zoals ik het begrepen heb moet je  vooraf  de jaarlijkse rekening betalen.
De hoogte zal wel bemeten worden aan het verbruik van het afgelopen jaar.
Dus b.v. stroomkosten 2017 1000€ zou je wel (denk ik) eind december 1000 Euro moeten overmaken en dan zal er dus logisch een korting van (in dit geval) 210 Euro in zitten; dus 790€ betalen.
Je moet wel per internet dit "afsluiten" met het stroomconcern - mooie hoge rente dus.
"Prepaid Bill Plan" -  online.
Johannes

Dank voor de info wij gaan onze accountant raadplegen
(26 November 2017, 20:51)Lex Sengers schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Begrijp ik dat als je de DEH machtigd automatisch afteschrijven je dan 21 procent korting op je verbruikte stroom krijgt.

Wij hebben inderdaad een automatische overschrijving weet dat we korting krijgen maar of dat 15% of 21% is durf ik zo niet te zeggen
De 15% korting is alleen voor wat er op de rekening onder kop ΔΕΗ staat. Over bijdragen voor ERT, btw en dergelijke krijg je geen korting.

Cors
Allemaal goed en wel maar je kan alleen betalen vanop een Griekse bankrekening.
Op zich geen probleem, maar als buitenlander met Grieks eigendom kan je geen griekse rekening meer openen.
Althans niet zonder voorwaarden, 10k€ gedurende 15 maanden parkeren op de rekening, of toelating vragen aan de Griekse staat. Zowel bij de Piraeus als Alpha bank gelden dezelfde voorwaarden. Dus hoe gaan we dan een voorafbetaling kunnen doen?
De vooruitbetaling is alleen nodig voor de 6% korting. De 15% voor op tijd betalen wordt verrekend op de volgende rekening. Ik heb ook geen Griekse bankrekening maar rekening kun je bij sommige kiosken en aantal winkels zoals Vodafone betalen. 

Cors

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies