Fodelianakis olijfolie                 
toeristenbelasting
#1
Ik las dat vanaf 01-01-2018 er ook toeristenbelasting betaald moet worden in Griekenland.
de tarieven zouden zijn:

1 en 2 sterren hotels : € 0.50 per kamer per nacht
3 sterren hotels: € 1,50 per kamer per nacht
4 sterren hotels: € 3,- per kamer per nacht
5 sterren hotels: € 4,- per kamer per nacht

1 en 2 sterren appartementen : € 0,25 cent per kamer per nacht
3 sterren appartementen: € 0,50 per kamer per nacht
4 sterren appartementen: € 1,- per kamer per nacht
Quote
#2
Ja klopt, ter plaatse betalen. Loopt lekker op voor ons, 3 weken x2 kamers in een 4* toko.
Eerst maar kijken of het afgetikt moet worden, kan natuurlijk, dat de uitbater het voor zijn rekening neemt.
Quote
#3
Dat met die die appartementen lijkt me sterk, dan zou je voor een app met 2 slaapkamers en woonkamer/keuken 3 keer het bedrag per kamer betalen.
En dat met die die sterren moet je in GR ook met een korreltje zout nemen, ze geven een hondenhok al gauw 3 sterren.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Dus, wat wil dat zeggen?
Quote
#5
In een 5 sterren hotel produceren mensen toch niet  meer
afval dan iemand in een 1 of 2 sterren hotel , vanwaar dat
grote verschil  van 3euro 50 per nacht ???
Quote
#6
(28 November 2017, 11:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat met die die appartementen lijkt me sterk, dan zou je voor een app met 2 slaapkamers en woonkamer/keuken 3 keer het bedrag per kamer betalen.

Appartementen en studio's is per app/studio.

Voor boekingen die ik gemaakt heb in Lesbos, Limnos, Samothraki en Alexandroupolis heb ik bericht daarvan gekregen.

Blijkt dat deze tax al verrekend wordt in de totaalprijs als je bijvoorbeeld boekt via booking.com. Dat is omdat je rechtstreeks aan de eigenaar betaald en hij dan afrekent met booking.com.
Als je een pakketreis boekt is de tax niet inbegrepen in de totaalprijs en dient die apart betaald te worden ter plaatse bij aankomst omdat je je pakketreis aan de touroperator betaalt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Hier aan de zeeuws vlaamse kust is het 1euro 35 of je nu
in een Hotel- huisje - caravan - of boot overnacht,dat is
wel per persoon, en de opbrengst gaat grotendeels naar
 verbeteringen in de toeristiche sector
Quote
#8
Nu in mei 2 weken naar 2 eilanden geweest. Skopelos - Skiathos. Hoewel de touroperator Sunweb vermeldt dat er € 1.50 per nacht per kamer vooruit belasting betaald moet worden bij aankomst, heb ik hier niets van gemerkt.

Een restaurant gaf kleine gesloten flesjes olie en azijn. Op het etiket moet oorsprong vermeld zijn. (Europese regel) verder niets van gezien.

Regels zijn er om te omzeilen Smile
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#9
Wij zijn net terug uit Rhodos op het moment van boeken was de toeristenbelasting 50 eurocent per nacht. 
Enkele dagen voor vertrek kregen wij bericht van TUI dat de toeristenbelasting was verhoogt naar 3 euro per nacht en ter plaatse betaald diende te worden. 
En inderdaad ter plaatse 3 euro per nacht moeten betalen.
Quote
#10
Wij moeten op Lefkas 1,00 per kamer betalen. Is een hotel
Quote
#11
(30 May 2018, 00:51)Ernst schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn net terug uit Rhodos op het moment van boeken was de toeristenbelasting 50 eurocent per nacht. 
Enkele dagen voor vertrek kregen wij bericht van TUI dat de toeristenbelasting was verhoogt naar 3 euro per nacht en ter plaatse betaald diende te worden. 
En inderdaad ter plaatse 3 euro per nacht moeten betalen.

Dan heeft TUI je erin geluisd. Deze belasting is een vastgesteld bedrag dat NIET verhoogd is sinds de officiële invoering begin dit jaar. 3 Euro per nacht is het bedrag dat dient betaald voor een 4 *** hotel (per kamer - NIET per persoon)
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Wij zaten dus in een 3 sterren hotel en betaalde 3 euro per nacht voor deze kamer..
Dit bedrag was dus niet per persoon, maar per nacht.
In mijn eerdere bericht stond ook niet dat het per persoon was.
Quote
#13
Wij zaten in een 3 sterren App. in Skiathos  moesten 50 cent per nacht betalen X 7 is € 3.50  Dus het ging om niets. de eigenaar had er zelfs moeite om het te vragen.
Quote
#14
Wat een willekeur aan prijzen.
Quote
#15
En dan komt ook nog eens het B T W voordeel op Lesbos -Chios -Samos -Kos -en Leros te vervallen
 dit gaat per 1juli van 17 naar 24 procent , dat moet toch ook weer uit de lengte of de breedte
komen
Quote
#16
In nederland is toeristenbelastingheel gewoon al jaren en ook al jaren verhoogd. Als je als eigenaar niet verhuurd en je woont niet in dezelfde gemeente als je vakantiehuis dan betaal je forensenbelasting. Ooit bijna 500 euro per jaar betaald.
Over afzetten gesproken dit naast de normale gemeentelijke belastingen ozb en box 3 ja in nl kunnen ze er wat van belachelijk vind ik dat nog steeds. nu paar dagen op reis geweest en betaalde €0,50 per kamer per nacht dat was welleswaar geen Hilton hotel?
kokino17's signatuur    Wish all your dreams are coming true
Quote
#17
Bekijk eens wat je in de diverse Europese landen moet betalen en vergelijk dan eens met Griekenland


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
(30 May 2018, 13:53)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een willekeur aan prijzen.

Dat is in Nederland erger hoor . 
Hier wordt het per gemeente bepaald en er zijn zelfs gemeenten welke geen toeristenbelasting innen.

Ik vind het overigens best. Griekenland heeft gelijk dat ze deze belasting ingevoerd hebben.
Quote
#19
Dat is ook zo Jjohn in Nederland. In mijn woonplaats hoef je geen hondenbelasting te betalen. Plaats 10km verderop wel. Je hebt gelijk, hier ook willekeur met alles.
Wij hadden er ook geen probleem mee. Eigenaars vonden het zelfs vervelend te vragen.
We kregen ook bij elk restaurant bonnetjes. Is ook wel eens anders geweest.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  visum en toeristenbelasting in Griekenland Wick 20 16.302 01 April 2014, 00:32
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)