toeristenbelasting
Ik las dat vanaf 01-01-2018 er ook toeristenbelasting betaald moet worden in Griekenland.
de tarieven zouden zijn:

1 en 2 sterren hotels : € 0.50 per kamer per nacht
3 sterren hotels: € 1,50 per kamer per nacht
4 sterren hotels: € 3,- per kamer per nacht
5 sterren hotels: € 4,- per kamer per nacht

1 en 2 sterren appartementen : € 0,25 cent per kamer per nacht
3 sterren appartementen: € 0,50 per kamer per nacht
4 sterren appartementen: € 1,- per kamer per nacht
Ja klopt, ter plaatse betalen. Loopt lekker op voor ons, 3 weken x2 kamers in een 4* toko.
Eerst maar kijken of het afgetikt moet worden, kan natuurlijk, dat de uitbater het voor zijn rekening neemt.
Dat met die die appartementen lijkt me sterk, dan zou je voor een app met 2 slaapkamers en woonkamer/keuken 3 keer het bedrag per kamer betalen.
En dat met die die sterren moet je in GR ook met een korreltje zout nemen, ze geven een hondenhok al gauw 3 sterren.
Arthur's signature Old Truckers Never Die zonnetje   
Dus, wat wil dat zeggen?
In een 5 sterren hotel produceren mensen toch niet  meer
afval dan iemand in een 1 of 2 sterren hotel , vanwaar dat
grote verschil  van 3euro 50 per nacht ???
(28 November 2017, 10:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Dat met die die appartementen lijkt me sterk, dan zou je voor een app met 2 slaapkamers en woonkamer/keuken 3 keer het bedrag per kamer betalen.

Appartementen en studio's is per app/studio.

Voor boekingen die ik gemaakt heb in Lesbos, Limnos, Samothraki en Alexandroupolis heb ik bericht daarvan gekregen.

Blijkt dat deze tax al verrekend wordt in de totaalprijs als je bijvoorbeeld boekt via booking.com. Dat is omdat je rechtstreeks aan de eigenaar betaald en hij dan afrekent met booking.com.
Als je een pakketreis boekt is de tax niet inbegrepen in de totaalprijs en dient die apart betaald te worden ter plaatse bij aankomst omdat je je pakketreis aan de touroperator betaalt.
Hier aan de zeeuws vlaamse kust is het 1euro 35 of je nu
in een Hotel- huisje - caravan - of boot overnacht,dat is
wel per persoon, en de opbrengst gaat grotendeels naar
 verbeteringen in de toeristiche sector

Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  visum en toeristenbelasting in Griekenland Wick 20 10.745 31 March 2014, 23:32
Laatste bericht: Jef Dockx

Ga naar forum:

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies