Andros info
#1
Op deze regenachtige zondag even aan het dromen van onze volgende griekenlandvakantie voor september 2018...
Wordt het Andros, of toch weer ons geliefde vertrouwde Lesbos?
Luxe-keuzestress  dizzy
Enkele praktische vragen:
- wij houden van wandelen, rustige strandjes en genieten van de lokale geneugten op een terrasje: denken jullie dat Andros ons hierin kan bekoren
- ik kan reeds een voordelig vliegtuigticket boeken naar Athene, waarbij ik 's middags rond 13u00 land op de de vluchthaven. Zijn er normaal gezien in september dagelijks boten vanuit Athene (Rafina?) naar Andros? 1x of 2x per dag? Denken jullie dat ik dezelfde dag nog Andros kan bereiken?
- is Ormos Korthiou een leuke verblijfplaats? Is er een bakkerij? Tavernes?

Dankjewel voor alle tips en antwoorden, zo krijg ik wat meer voeding voor mijn planning!
Quote
#2
Andros is een prima keuze je kunt er heerlijk wandelen en er zijn stille strandjes. Een erg leuk plaatsje is Batsi mooie wandelpaden duidelijk aangegeven. Wanneer je aankomt in Athene kun je dezelfde dag nog naar Andros vanuit Rafina. Wij waren hier 2 jaar geleden en de Super ferry ging om 17.30 uur dus prima te doen.
Hij vaart er 2 uren over. en bij aankomst staan de bus klaar naar de andere plaatjes op Andros.
Je zult het prima naar je zin hebben en ik denk dat het het meest groene cycladische eiland is.
Veel pleziet Albert
Quote
#3
Andros is een redelijk rustig eiland (Van vrijdagavond tot zondagnamiddag is het drukker met vele Grieken uit Athene die voor een weekendje komen) en zeer zeker geschikt voor wandelen. Zelf heb ik verbleven in Batsi waar je goede stranden hebt en een goede keuze aan tavernes.
Als je een auto wil huren kan ik je Anna Vrettou aanbevelen: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hun kantoor is in Gavrio tegenover de aanlegplaats van de ferry.
Vanaf Andros is het ook makkelijk om met de ferry dagtrips naar Tinos en Mykonos te maken.

Als je om 13.00 landt is er absoluut geen probleem om dezelfde dag nog op Andros te zijn. Vanaf de luchthaven is er een regelmatige busverbinding naar Rafina. Die bus vertrekt tegenover de ingang van het Sofitel hotel. Een ticket kost 3 Euro en is bij de chauffeur te krijgen (en niet bij het ticketbureeltje waar je de tickets voor de Express bussen naar Syntagma, Piraeus en Kifissos busstation dient te kopen). De rit naar Rafina gaat via Artemida en duurt circa 25 minuten. De eindhalte van de bus is ongeveer 150 meter van de kade waar de ferry's vertrekken. Aan de overzijde van de straat zijn -tig bureeltjes waar je tickets voor de ferry kan kopen. Tussen de eindhalte van de bus en de kade zijn er ook nog heel wat restaurantjes waar je nog rustig kan genieten van een drankje of een lunch voor je de ferry neemt. En je kan, waar je een maaltijd genomen hebt ook je bagage in bewaring geven als je nog een wandelingetje wil doen in Rafina voor je de ferry neemt. De ferry naar Rafina vertrekt normaliter om 17.30. De overtocht naar Andros duurt 2 uren. Een ticket kost ongeveer 20 Euro.
Er is een ferry terug van Andros naar Rafina is om 10.00 uur 's morgens.

Fast Ferries:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Eindhalte van de bus in Rafina. Links onder de alkoofjes zijn de burelen waar je ferry tickets kan kopen. Er zijn er ook nog aan de andere zijde op weg naar de kade.

[Afbeelding: s2yxyr.jpg]


Als je terugkomt van Andros met de ferry is er een bus naar de luchthaven (of naar Athene als je niet onmiddellijk terugvliegt) die vertrekt vanop de kade.

[Afbeelding: wbqni0.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Begin juni treken we ook naar Andros en Tinos.
Op verschillende plaatsen lees ik dat voor een grondige verkenning met huurwagen van Andros een 4x4 onmisbaar is. Een dergelijk voertuig heb ik nog niet bestuurd. Klopt de gelezen info daarover wel?
Quote
#5
Bedankt Patrick voor je efficiente en uitgebreide info!
Quote
#6
(03 December 2017, 22:50)Piepa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt Patrick voor je efficiente en uitgebreide info!

Graag gedaan Smile
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Andros is werkelijk waar prachtig en wat je zoekt kan je daar zeker vinden.
Wij verbleven in Batsi , aan de rand en van daaruit hebben wij vele wandelingen gemaakt, er zijn heel veel mooie wandelpaden die goed onderhouden zijn, in alle dorpjes zeer goede taverna's veel lokale producten .. voor mij was het zeker 1 van de mooiste eilanden.
Quote
#8
In onderstaand youtube filmpje de opname, welke uitgezonden is in het najaar 2015 op de griekse TV, waarbij wij, mijn man en ik , als figuranten aanwezig waren, en mochten aanschuiven aan de maaltijd door de monniken klaargemaakt. Op de griekse TV bekende presentatrice Dina Nikolaou, en Ariana Masselou van trekking Andros hadden ons hervoor uitgenodigd. Een belevenis om nooit te vergeten, Daarom heeft het eiland Andros een speciale plek in ons hart.


Quote
#9
Trekking Andros is waar je je wandelingen en andere manieren om Andros te leren kennen kan boeken, met super begeleiding, wij zijn destijds met Ariana gaan wandelen een aantal dagen.. de bevlogenheid en de passie die zij heeft, ze kan zoveel vertellen en laten zien, een wandeling is bijna een culinair hoogtepunt met alle kruiden en groentes wat zij je kan aanwijzen , laten ruiken en laten proeven, de leuke lokale taverna's die zij aanbeveelt zijn echt de moeite waard en bijzonder.
Quote
#10
Photo 
(06 December 2017, 08:05)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Trekking Andros is waar je je wandelingen en andere manieren om Andros te leren kennen kan boeken, met super begeleiding, wij zijn destijds met Ariana gaan wandelen een aantal dagen.. de bevlogenheid en de passie die zij heeft, ze kan zoveel vertellen en laten zien, een wandeling is bijna een culinair hoogtepunt met alle kruiden en groentes wat zij je kan aanwijzen , laten ruiken en laten proeven, de leuke lokale taverna's die zij aanbeveelt zijn echt de moeite waard en bijzonder.

Ja, Ariana Masselou heeft voor ons ook ervoor gezorgd dat we van dit eiland zijn gaan houden. Wat een bijzondere vrouw!
De georganiseerde wandelingen met haar waren helemaal het einde. Mocht je Andros bezoeken......DOEN.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)