Grieksegids nieuws     
Chalkidiki tips
#1
Goedemorgen forummers,
Na jaren van reizen door andere landen dichterbij huis gaan we komende zomer eindelijk weet naar Griekenland (8e keer)! Dit keer naar Chalkidiki (kassandra). Heeft iemand hier tips over? er zijn nagenoeg geen Nederlandstalige reisgidsen te vinden.
We gaan met twee kinderen van 5 en 9. We willen ook een auto huren en de omgeving gaan verkennen.
Bedankt vast voor jullie hulp!
Quote
#2
Dag Arnold
Wij verbleven enkele jaren geleden twee weken in Chalkidiki.
Persoonlijk vond ik Kassandra wat tegenvallen...kustdorpjes overtoeristisch, veel verkeer...
Sitonia (en dan vooral het Zuiden en het Oosten kon ons heel wat meer bekoren. Lieflijk, authentieker en vooral véél rustiger...
Maar ja, smaken verschillen....
Wij houden vooral van wandelen en rust en dat vonden we minder terug in Kassandra...
Veel plezier toch hoor...en wie weet misschien heb je wal andere verwachtingen en andere ervaringen dus.
Quote
#3
Lang lang gelden daar één maal een vakantie doorgebracht. Moet in '91 of '92 geweest zijn. Wij zaten toen in Posidi op de "Kassandra-vinger". Uitstappen maken van daaruit zijn wel gemakkelijk aan te doen, Nea-Moudania (waar je langs beide zijden de zee kan zien) maar zeker een bezoek aan Thessaloniki mag je niet links laten liggen. Kassandra zelf vonden ook wij toen niet het beste deel van Halkidiki maar wel de "middel-vinger", Sithonia. Die hebben we toen volledig rondgereden en misschien amper 4 á 5 tegenliggers tegengekomen.
Voor zover ik het me nog kan herinneren hebben we een halte in Porto Carras gemaakt waar het toenmalig imposante hotel er enkel een indruk van vergane glorie was. Voor de liefhebbers, er waren toen wel wijngaarden aan verbonden aan het Carras-domein (ik veronderstel nu ook nog).
Dit was dan in schril contrast met het natuurlijke Porto Koufos waar we toen echt super goedkoop hebben gegeten met keuze in de keuken en de vers gevangen tonijnen op de blauwe steen aan de haven. Toen het echte typische Griekenland gevoel gehad.
In ieder geval, zeker geen verkeerde bestemming en ik wens jullie nu al zéér veel reisplezier daar.
Quote
#4
Hallo Arnold,

Wij verblijven al 10 jaar op Kassandra in de zomer mijn mening is dat Kassandra uitermate geschikt is om met kinderen naar toe tegaan.
Sithonia is wat natuur betreft mooier maar veel klimmen stranden liggen vaak stuk lager iets wat op Kassandra veel minder is en zeker aan de zijde waar wij verblijven de kant van Hanioti Afitos En Pefchori. De andere kant zie je ook haast niet in de gidsen.
Weet niet wat je zoekt maar Kassandra heeft best wel wat te bieden. Zeker als je een auto huurt is een dag Sithonia heel mooi.
Laat even weten wat je interesse heeft dan heb ik allicht nog wat tips
groet Elly
Quote
#5
Hallo, bedankt voor de reacties!
@Elly Veen. We zoeken vooral korte tripjes die voor kinderen ook nog leuk zijn. Leuke plaatsjes om te bezoeken, mooie strandjes, opgravingen o.i.d.
Quote
#6
Heb je een pb gestuurd
Quote
#7
@ Elly Veen, wil je dat bericht ook naar mijn sturen?
Alvast hartelijk dank!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)