Motor kopen
#1
Omdat wij 2 keer per jaar naar Kreta gaan en altijd een motor huren hadden wij het idee om een motor op Kreta te kopen Maandenlang kijken en zoeken. We hebben een mooie gevonden van een particulier en aan een Griekse vriend gevraagd te gaan kijken. In april gaat mijn man een week naar Kreta om e.e.a. verder af te wikkelen. Nou is het zo dat de motor niet op eigen naam kan omdat wij er niet wonen en dan ook geen wegenbelasting zouden betalen. Gevraagd aan de Griekse vriend of het op zijn naam kon. Omdat hij al 2 auto's en 2 scooters op zijn naam heeft is dit volgens zijn boekhouder niet raadzaam. Weet iemand een oplossing?
Quote
#2
Je kan best een motorpolitie je naam hebben, maar daarvoor heb je een AFM nodig,oftewel een belastingnummer.dan met de papieren van de auto naar de KEP, een lokaal kantoortje waar je allerlei soorten registraties kunt doen. Daarna verzekeren.En natuurlijk de belasting betalen,maar dat is waarschijnlijk al gebeurd. Even goed navragen,want anders moet eerst de achterstallige belasting worden betaald..

Je kunt ook een motor naar Kreta rijden,in de vakanties gebruiken en tussentijds daar stallen.
Quote
#3
Ik had een brommer in GR gekocht, kon hem in Duitsland (woon in D.) verzekeren - dus Duits nummerbord.
Dat ding een jaar of 6 in GR gereden, daarna aan iemand in GR gegeven - GR meisje dat er `s middags op naar de
"bijlesschool" ging. En inderdaad was toen het probleem, dat er, hoewel ik 100% kon laten zien, dat ik in D.
alles die jaren had geregeld, over die 6 jaar alsnog in GR belasting moest worden nabetaald.
Dus, daar het een arme familie was, werd die brommer "illegaal" met een Duits nummerbord zonder verzekering
gereden; de ambtenares op het politieburo, waar we de brommer aan wilden/moesten melden gaf zelf de "tip".   
Johannes
Quote
#4
Hoi,
Hoewel niet geheel volgens de moraal kan ket volgende doen.
Vraag een nl kenteken op door de papieren naar de rdw te sturen. Je Jeert hetgriekse kenteken dus ook in.. Als je de spullen hebt betaal je een maand wegenbelasting en verzekering. Vervolgens schors je de belasting zodra  de motor in griekenland is.
digiwalker's signatuur Deze luxe 5***** hotelkamer op verplaatsbare locatie met keuken, toilet, douche, 2x2 persoons-bed compleet met eigen parkeerplaats en privé strand op zeer zonnige locatie is dus onze Rimor Sailor 748 op een Mercedes Sprinter 416 CDI chassis. Hypocrite
Quote
#5
We hebben inmiddels een Scooter in Griekenland gekocht, dus van Nederland naar Griekenland is en was geen optie, misschien heb ik het verkeerd uitgelegd. Ik kan met een VAT nummer het op mijn naam zetten maar vervolgens moet je een adres in griekenland hebben. Dus nu even kijken hoe we dat gaan doen want we wonen er niet maar gaan wel een paar keer per jaar op vakantie daar naar toe.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanschaf scooter of motor Robest 2 1.009 24 June 2023, 08:51
Laatste bericht: Greece_2020

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)