Nieuw
#1
Beste forumleden
Wij zijn ook nieuw op dit forum.We zijn liefhebbers van Griekenland.Vooral de oude culturele bezienswaardigheden en gastvrijheid spreken ons aan.We zijn al meerdere keren naar Griekenland op vakantie geweest.Kreta en de Peloponnesos zijn onze favoriete bestemmingen. Wij hebben nu plannen 
om een huis te kopen in Griekenland. Volgende week gaan wij ons oriënteren op Kreta. Wij willen dat huis de komende jaren gebruiken als vakantiehuis en er later voor langere periodes naartoe gaan. We hopen op dit forum andere mensen te ontmoeten die hetzelfde gaan doen of hebben gedaan.
Quote
#2
Goed idee om naar Kreta te komen. Enig idee welke streek? Kopen is wel erg definitief,ik zou eerder adviseren om eerst een te huren in de streek waar je wilt gaan wonen,kijken of dat bevalt en daarna eventueel kopen. En let wel,verblijf in de zomertijd is heel anders dan buiten het toeristenseizoen.
Quote
#3
Welkom op Kreta, hou er wel rekening mee dat niet elk huis of appartement geschikt is om in de winter te wonen, wat Chris schrijft is inderdaad heel belangrijk, je zult maar ergens iets met een roze bril op kopen en naderhand valt het tegen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Dank voor je reactie.
Wij moeten ons nog helemaal gaan oriënteren op de streek en zullen zeker niet overhaast een beslissing nemen. Maar we zijn wel vastbesloten het te gaan doen. We denken al jaren over een tweede huis .Inmiddels hebben we ons al breed georiënteerd over alle voor- en nadelen. We zijn benieuwd waar het ons gaat brengen.
Quote
#5
Topidee, wij hebben vorig jaar hetzelfde gedaan. Na 20 jaar op Kreta te komen hebben wij vorig jaar de knoop doorgehakt en een huis in Loutra gekocht. Na 15 jaar hotels en 5 jaar een villa te huren was het tijd om de knoop voor een eigen stek door te hakken. Kijk inderdaad goed rond over hoe en waar, onze eerste voorkeur ging uit naar het zuiden hetgeen leuk is in het seizoen, maar heel wat nadelen buiten het zomerseizoen heeft. De nabijheid van Rethymnon heeft voor ons de doorslag gegeven, winkels en restaurantjes die het hele jaar open zijn heeft een belangrijk voordeel. Succes met de zoektocht en laat je eventueel goed begeleiden, Giorgos en Vangelis van Elxis zijn een aanrader.
Quote
#6
(21 March 2018, 09:02)Elsjefiederelsje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste forumleden
Wij zijn ook nieuw op dit forum.We zijn liefhebbers van Griekenland.Vooral de oude culturele bezienswaardigheden en gastvrijheid spreken ons aan.We zijn al meerdere keren naar Griekenland op vakantie geweest.Kreta en de Peloponnesos zijn onze favoriete bestemmingen. Wij hebben nu plannen 
om een huis te kopen in Griekenland. Volgende week gaan wij ons oriënteren op Kreta. Wij willen dat huis de komende jaren gebruiken als vakantiehuis en er later voor langere periodes naartoe gaan. We hopen op dit forum andere mensen te ontmoeten die hetzelfde gaan doen of hebben gedaan.

Hallo Els,

Ik sluit mij volkomen aan bij de voorgaande schrijvers en voornamelijk Chris.
Wij wonen nu ook al jaren op Kreta en zijn gestart met het huren van een huis. Alle voor - en nadelen tegen elkaar te hebben afgewogen hebben we jaren geleden besloten om toch vooral te blijven huren. De voordelen van het huren wegen voor ons op tegen de aanschaf van een woning. Het gaat in dit draadje te ver om alle voor - en nadelen tegenover elkaar te zetten. Dat is meer een persoonlijke overweging.

Als je nog erg jong bent kan kopen een overweging zijn, maar voor ons als pensionaris is huren wel heel erg makkelijk.

Mijn advies, wacht niet te lang met je beslissing en ga snel genieten van dit heerlijke leven.
Veel plezier met het vooruitzicht om voor langere tijd op Kreta te verblijven.

Henk
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#7
Ik ben sedert 6 jaar de trotse bezitter van een woning met grond op Lesvos. Lekker tussen de "locals" zonder toerisme.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)