Geen Euro 95 benzine meer in Griekenland?
#1
Question 
Ik hoor (lees) dat er in Griekenland binnenkort geen Euro 95 benzine meer te krijgen is. Euro 100 zou de nieuwe standaard worden/zijn; Euo 95 en 98 komen te vervallen.
Die brandstof is dan ook meteen een dubbeltje per liter duurder.
Weet iemand (misschien uit ervaring) of dit inderdaad in Griekenland speelt op dit moment?

Ger
Quote
#2
(30 June 2009, 20:36)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Weet iemand (misschien uit ervaring) of dit inderdaad in Griekenland speelt op dit moment?

Eind mei hadden we op Kreta 10 dagen lang een mooie cabrio gehuurd, meerdere malen getankt maar toen was Euro 95 overal gewoon verkrijgbaar. Volgens mij heb ik bij die tankstations inderdaad al wel Euro 100 gezien.. Prijzen zijn echter, zelfs met 10 cent verhoging, nog steeds lager dan in Nederland.
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#3
Lager dan in holland lijkt me niet zo moeilijk , dat is met alles zo Devilish
djdakman's signatuur
Quote
#4
Vanmiddag nog vol getankt Adele (Rethymno)..geen aanwijzingen dat dit gaat veranderen ….. prijs 1,68.8 p/l
Quote
#5
Dit is een topic van juni 2009, toen was alles nog goedkoper dan in NL, @Justin welke pomp was dat, de Kretagangers willen dat graag weten.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Hoi,

Wij zijn gisteren net teruggekomen van Samos en het viel ons op dat bij alle benzinepompen, die wij tegenkwamen de prijs van een liter Euro 95 lag op 171,4 per liter. Er zat geen enkel verschil tussen welk merk dan ook. Uit gesprekken met de lokale bevolking bleek dat er veel wildgroei was in prijs aan de benzinepompen en dat de prijs door de overheid was gemaximaliseerd op 171,4. Echter de laatste twee dagen kwam wij toch nog een enkele pomp tegen die een hogere prijs hanteerde van 172,5 en 172,8 (illegaal volgens de man die wij spraken). En wat betreft de benaming heet de Euro 95 Super. Euro 100 hebben wij niet gezien.
Quote
#7
Toen ik in mei dit jaar in Epirus was las ik daar een artikel over de maximale brandstofprijzen in Griekenland. Per regio/eiland werd er een maximale prijs vermeld die behoorlijk kon varieëren. Zo was de prijs op de Ionische eilanden aanmerkelijk hoger van bijvoorbeeld Chios en Lesbos. Ik had geen idee wat daar de reden van was. Trouwens, in de regio Parga waren er wel degelijk flinke verschillen te zien. In Preveza bijvoorbeeld vond ik een pomp die € 1,81 voor een liter Euro95 vroeg terwijl in de buurt van Perdika en Sivota diezelfde liter maar € 1,69 kostte. Dus even vergelijken loonde daar wel.

Op op het oorspronkelijke thema van deze topic terug te komen: ook ik heb dit verhaal nergens kunnen staven; Euro100 ben ik nergens tegengekomen.......

Idea Misschien nog een handige tip: op de Oríste!- linkenpagina (klik bovenaan op deze pagina in de balk) vindt je in de linker kolom onder "Griekenland - Rijden/Vliegen/Varen" een link naar een pagina waar je alle brandstofprijzen per regio kunt opvragen.


Ger
Quote
#8
Grote verschillen @Ger, de duurste op Kreta toen wij vertrokken rond de €1.80. De goedkoopste in Patras €1.55 vlak bij de ferry alles 95.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Net een week terug van 5 weken Halkidiki. De prijzen op de route Thessaloniki naar Polygyros lopen sterk uiteen, van 1.60 tot 1.83 voor Euro 95. Bij EKO hebben ze 95 en 100! Ze vragen of je 100 wilt i.p.v. 95. Voorlopig is 95 nog overal volop aanwezig.
Quote
#10
Net terug van twee weken pilion waar de prijzen varieerden van 1.57 euro in Volos tot 1.76 euro in de bergen. Mijn zoon betaalde op Kreta 1.81 euro vorige week Groet Albert
Quote
#11
(30 June 2009, 20:36)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoor (lees) dat er in Griekenland binnenkort geen Euro 95 benzine meer te krijgen is. Euro 100 zou de nieuwe standaard worden/zijn; Euo 95 en 98 komen te vervallen.
Die brandstof is dan ook meteen een dubbeltje per liter duurder.
Weet iemand (misschien uit ervaring) of dit inderdaad in Griekenland speelt op dit moment?

Ger

Op Samos nog geen verandering tot op heden.
Tip: 5% minder tankenUndecided

Grtz.wick
Wick's signatuur Houdoe
Wick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  200 euro biljet in Griekenland Nanny 34 7.491 15 July 2022, 18:30
Laatste bericht: El Greco
  Benzine Margo 8 4.582 13 January 2016, 15:11
Laatste bericht: El Greco
  Geen Epirus site meer. papajani 7 4.696 04 November 2014, 13:26
Laatste bericht: Karel
  The Euro; to be or not to be, that is the question Roosmarijn 8 5.327 24 September 2013, 22:46
Laatste bericht: Aleko
  Benzine papajani 2 2.588 24 July 2012, 10:18
Laatste bericht: papajani
  33.600 euro per persoon!!!! Wick 12 7.169 05 May 2012, 10:46
Laatste bericht: trancemo6
  Peiling: Euro of Drachme? Ger 25 17.935 05 May 2012, 10:37
Laatste bericht: trancemo6
  Concurrentie voor de Euro? Vasilis 7 5.309 04 April 2012, 22:08
Laatste bericht: ADO
Shocked wordt nu de benzine nog duurder cornelius 4 4.276 26 February 2012, 19:07
Laatste bericht: Jef Dockx
  Geen dieren meer in Griekse circussen Ger 29 20.243 07 February 2012, 15:14
Laatste bericht: Roosmarijn

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)