Oríste! - jóuw Griekenland forum

Volledige versie: Vakantie geboekt
Je bekijkt momenteel een vereenvoudigde versie van de foruminhoud. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Vandaag de vakantie 2011 geboekt. We hebben getwijfeld over Portugal maar we konden Griekenland toch niet weerstaan. We gaan eerst een week naar Ithaki en daarna 2 weken Kefalonia (Agia Efimia). Op beide eilanden waren we 2 jaar geleden ook en ze hebben ons hart gestolen. Het is niet onze gewoonte om zo snel alweer terug te gaan maar we wilden zo graag weer terug naar deze eilanden. Kan me nu al verheugen op de prachtige uitzichten. Moeten helaas nog een poos wachten. Vertrek is pas op 17 augustus.

albert6

Je bedoelt vakantie 2012
De tijd gaat snel maar het klopt, het moet 2012 zijn.
Rolf, alvast veel plezier toegewenst en een fijn verblijf.
Het zijn inderdaad twee heel mooie eilanden en ik kan me goed voorstellen dat jullie er voor de tweede keer naar toe gaan.
Hallo Rolf,

Goede keuze! Kefalonia ben ik denk ik z'on 20 keer geweest, eerste keer in 1983,
Argostoli blijft toch een beetje thuiskomen. Ithaka is ook een mooi/leuk eiland maar ik heb toch meer met Kefalonia. Ik wens je een mooie vakantie en ga eens kijken bij Kyknos studio in Argostoli.

Julia
We zijn in 2010 op beide eilanden een week geweest. Ithaka is heerlijk voor een week. Lekker bijkomen van een jaar hard werken. Daarna maken we de overstap naar Kefalonia. In 2010 hebben we de hoogtepunten gezien. Dit jaar zullen we zeker het zuiden goed gaan bekijken en ook het schiereiland. In 2010 zijn we in Argostoli geweest en hebben toen wel de overtocht naar het schiereiland gemaakt. Omdat het al wat laat was zijn we toen langs de kust naar Agia Efimia gereden. Wij vonden Agia Efimia een heerlijk plaatsje om in te verblijven. Prachtig gelegen en voldoende eetgelegenheden en terrassen om ons 's avonds ook te vermaken.
(25 April 2012, 11:44)Rolf schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.

Henk
Hoi Rolf
Kan me goed voorstellen dat je terug wilt naar Kefalonia.
Erg mooi eiland waar wij in Sami hebben gezeten .
Vonden het erg leuk en gaan vast ook weer een keer terug
Veel plezier vast en het duurt nog wel even maar de voorpret is ook leuk
[Afbeelding: 2l8aicw.jpg]:lovegreece

Multiquote:Ja ook wij hebben "alweer Rhodos" geboekt, 25e keer bij Stamatia, dus een jubileum. Gaan op 19 juni 2 weken.

Henk
Hoi Henk
Op Rhodos zijn wij nooit geweest ,maar dat zit in de pen.
25 keer is zeker veel en een teken dat jullie het daar super hebben
Wij zijn tot nu toe alleen 3 maal op Kreta geweest en nu voor de 2e maal naar Lefkas .Voor de rest telkens op andere eilanden of het vasteland
groeten janoslovegreece
Wens jullie allen een heel goede en vooral mooie vakantie.:)

Voor ons zit het er niet in Confused helaas. De huur wordt verhoogd en dus kan het niet uit. Balen is het wel.

Imogen zwaaivlag
3 juli vertrekken wij voor de 2e maal naar Samos.
Vorig jaar na terugkomst bijna gelijk weer geboekt voor het zelfde hotel in Kokkari.

Marcel

albert6

Na jaren te hebben getwijfeld gaan wij nu eind juni naar Samos met de plaats Ormos we zijn benieuwd.
Wij gaan eind mei 3 weken naar Samos, ik heb er zin in.:)
Ik ben inmiddels ook gaan aftellendizzy Nog 5 weken te gaan en dan 3 weken Agia Galini, Zuid Kreta.lovegreece
@Albert6 Ormos zal je zeker bevallen Het is nog vrij authentiek. 1e Restaurantje aan de haven naast het supermarktje kan ik je van harte aanbevelen. Als je van vis houdt: Mellones maar laat wat over voor ons!
Ormos vandaag 2 mei 2012,

Gisteren vis gegeten bij Maria en Manoli. Vorige week bij Trata en wat is het verschil als je vis besteld? Het enige is dat de vis onderling nog wel eens 5 minuten eerder gevangen is.
Ons advies is ga geregeld naar een ander Restaurant en pin je niet vast aan dat ene. Het zijn geen super koks die hier op het eiland koken en meestal dus huisgebonden gerechten klaarmaken. Door het gebruik van de kruiden kan er dan een smaakverschil ontstaan. Praktisch overal dezelfde gerechten.

Doe als de Grieken: bij een flesje wijn en goed gezelschap is alles lekker!

Nogmaals: "elk proefke heeft zijn smaakske"
@ Albert6
Wij zijn vorig jaar ook op Samos in Ormos geweest en ik kan volledig beamen wat ElsR zegt over het eerste restaurantje na de supermarkt. Ik neem aan dat ElsR het restaurantje op de hoek bedoelt naast het verkeerslicht. Vorig jaar was het naar onze mening toch wel erg rustig en ik hoop dat het dit jaar iets beter zal zijn. Verder is de eigenaar van de pizzeria, hij lijkt wel een broer van de rijdende rechter, wel aardig om daar iets te drinken. Vriendelijke man en altijd in voor een praatje.
Onze 11e reis naar Griekenland gaat dit jaar voor 15 dagen naar Pilion, Kala Nera. Vertrek is op 18 juni 's morgens lekker vroeg. Gaan daar lekker genieten, beetje wandelen (geocachen), terrasje pikken, rondkijken, zwemmen enz. enz. Enfin het jaarlijkse ritueel zullen we maar zeggen. Kortom: relaxen.
Ten gevolge van een nieuwe verlofregeling op het werk van mijn echtegenote, vertrekken we dit jaar wat later dan voorgaande jaren. Op 20 augustus voor 3e maal naar Lesbos (Molivos); één van de eilanden die onze voorkeur geniet. Ik zit alvast af te tellen... wat trouwens al gebeurt vanaf de eerste dag dat ik terug in België ben...
Wij gaan op 7 aug. voor de 5de keer naar Kokkari op Samos. Zelfde ap/hotel als voorgaande jaren.
Gingen altijd naar een ander eiland of een andere plaats maar Kokkari is "het" voor ons.
Vorig jaar dachten wij er nog aan om dit jaar naar Lesbos te gaan.
Genietend van een coctail aan de boulevard van Kokkari wisten wij al dat we Kokkari ook dit jaar niet willen missen, dus.......
Ik heb me altijd verbaasd dat mensen zo vaak naar dezelfde plaats gaan maar nu gaan we binnenkort weer naar Kefalonia en Ithaka terwijl we er in 2010 ook al zijn geweest. Ben heel erg benieuwd of het ons ook bevalt. We vinden het leuk om nieuwe dingen te zien maar vinden het ook wel erg fijn als de plek ons goed bevalt. Waar we nu naar toe gaan, beviel ons in 2010 zo goed dat we het weer gaan proberen.
Kijk en dat is nou het leuke van Samos. Je gaat naar dezelfde plek/hotel/appartement met hetzelfde adembenemende uitzicht maar ieder jaar ontdek je weer andere plekjes op het eiland. Vandaag nog weer een wandeling gemaakt op een plek waar we nog nooit geweest waren. Samos is niet zo groot als Kreta maar minstens net zo mooi en met ieder jaar heel veel nieuwe plekjes om te ontdekken.
En doordat het kleiner is dan Kreta ben je ook zo weer thuis.
Ja, je moet ook nieuwe dingen willen zien. Ik sta ook verbaasd van mensen die in een dag het hele eiland hier over crossen en zeggen alles gezien te hebben. Anderen komen in een vakantie 5 keer Zia bekijken, want ze krijgen er geen genoeg van. En dan heb je ook nog de vele mensen die al ...tig keer naar Kos komen en zich ook steeds weer vermaken en nieuwe plekjes zien enz.

hentje

Wij gaan 27 augustus naar Chios (Karfas),dit wordt de 1e keer naar Chios,heb er veel zin in en ben zeer benieuwd naar dit eiland,vorig jaar Zakynthos was ook heel mooi maar ik denk dat Chios mooier is

groetjes Hennie
Gewoon de plio nemen en daarna thalassa doen alwaarna je xenodochio of domatia neemt bij aankomst, oh en vlieg gewoon aegean, gaat je aan sabena doen denken...
(05 May 2012, 11:38)trancemo6 schreef:

Misschien handiger als je het gewoon in het Nederlands schrijft, niet iedereen hier begrijpt de Griekse taal.
(05 May 2012, 13:29)Sophia schreef:

(05 May 2012, 11:38)trancemo6 schreef:

oh ok.
boot
zee
hotel
slaapplaats
Ook wij hebbe de vakantie geboekt al een tijdje geleden.
En.......yes we gaan de Pilion bezoeken. En wel naar Affisos. We zijn hier jaren geleden geweest maar het heeft ons nooit los gelaten om nog eens terug te gaan. En eindelijk 20 aug. is het dan zover.
Kijken of er erg veel veranderd is. Ik hoop dat het nog een beetje terug te kennen is.
We gaan er ook een kookworkshop doen. Dus .......we hebben er erg veel zin in !!

Iemand nog een aanbeveling voor een trip of taverna????

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Hallo Hennie2,Chios is een prachtig eiland waar je geen spijt van krijgt,zeker Karfas is leuk en knus in de avonden.
Wij wensen je een een fijne vakantie op het bijzondere Chios toe.
Groetjes van Sonja en Leo.Cool

hentje

(06 May 2012, 12:20)Leo en Sonja. schreef:

Wij wensen je een een fijne vakantie op het bijzondere Chios toe.
Groetjes van Sonja en Leo.Cool

Hoi Sonja en Leo

Dank jullie wel,en knus en rust daar houden we wel van