Oríste! - jóuw Griekenland forum

Volledige versie: booking.com misleidt klanten
Je bekijkt momenteel een vereenvoudigde versie van de foruminhoud. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik mag toch aannemen dat een beetje consument begrijpt dat dit een marketingtool is. Mocht je dit soort mededelingen al geloven, dan is het ook logisch dat dit voor deze site van toepassing is en niet voor andere boekingsites/reserveringspagina's. Ik krijg steeds vaker de indruk dat zo'n "consumentenorganisatie" wanhopig op zoek is om te proberen haar zogenaamde bestaansrecht te verlengen en dan met dit soort futiliteiten naar buiten treed. Of denken ze echt dat de gemiddelde consument een negatief IQ heeft? Angry Verder vind ik het van de zotte dat een NOS meewerkt om aandacht aan deze "consumentenorganisatie" te geven.
Let op, dit is mijn mening hierover. Daar mag je het mee eens of oneens zijn. Cool
(26 April 2014, 10:07)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik mag toch aannemen dat een beetje consument begrijpt dat dit een marketingtool is. Mocht je dit soort mededelingen al geloven, dan is het ook logisch dat dit voor deze site van toepassing is en niet voor andere boekingsites/reserveringspagina's. Ik krijg steeds vaker de indruk dat zo'n "consumentenorganisatie" wanhopig op zoek is om te proberen haar zogenaamde bestaansrecht te verlengen en dan met dit soort futiliteiten naar buiten treed. Of denken ze echt dat de gemiddelde consument een negatief IQ heeft? Angry Verder vind ik het van de zotte dat een NOS meewerkt om aandacht aan deze "consumentenorganisatie" te geven.
Let op, dit is mijn mening hierover. Daar mag je het mee eens of oneens zijn. Cool

Ik ben het volledig met je eens.
Dit doen de luchtvaartmaatschappijen toch ook al jaren, als je wil boeken zie je bijv. nog 5 zetels aan deze prijs, heb je geboekt staan er nog altijd 5 zetels aan de zelfde prijs.
(26 April 2014, 10:32)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit doen de luchtvaartmaatschappijen toch ook al jaren, als je wil boeken zie je bijv. nog 5 zetels aan deze prijs, heb je geboekt staan er nog altijd 5 zetels aan de zelfde prijs.
Wel, bij Jetairfly hab ik het dit jaar anders gezien. Toen ik op zoek was naar tickets voor een terugvlucht van Athene naar Brussel was er op hun site de melding van 5 zetels aan een bepaalde prijs. Ik heb er 2 geboekt. De volgende dag stond er: "slechts 3 zetels meer aan deze prijs". Enkele dagen later was de prijs verhoogd zonder melding van het aantal beschikbare zetels.
Het kan dus anders.
Andersom kan het trouwens ook. Ik heb in de VS meerdere malen meegemaakt dat er volgens de eigen hotelwebsite geen kamers meer beschikbaar zijn en via Booking nog wel.
Niet teveel naar kijken dus.
(26 April 2014, 10:07)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik mag toch aannemen dat een beetje consument begrijpt dat dit een marketingtool is. Mocht je dit soort mededelingen al geloven, dan is het ook logisch dat dit voor deze site van toepassing is en niet voor andere boekingsites/reserveringspagina's. Ik krijg steeds vaker de indruk dat zo'n "consumentenorganisatie" wanhopig op zoek is om te proberen haar zogenaamde bestaansrecht te verlengen en dan met dit soort futiliteiten naar buiten treed. Of denken ze echt dat de gemiddelde consument een negatief IQ heeft? Angry Verder vind ik het van de zotte dat een NOS meewerkt om aandacht aan deze "consumentenorganisatie" te geven.
Let op, dit is mijn mening hierover. Daar mag je het mee eens of oneens zijn. Cool

Johan; jij slaat de nagel op de kop !!!!!!
duimpie
Hier ook al jaren 'klant' bij Booking.com, en nog nooit iets tegegevallen.
Ik blijf gewoon boeken.
Vele websites in de toeristische sector hebben meer belangen dan alleen maar informeren.
Als je je er bewust van bent dat er links en rechts ook wat marketingstrategie kan komen bij kijken, en je alert genoeg blijft, dan mag het best wel.
Ikzelf heb al relatief veel gebruik gemaakt van Booking.com, maar voelde me nog nooit bedrogen. Tenzij één keertje, dat ik mijn centen niet terugkreeg van een gemaakte boeking, maar dat was mijn eigen fout omdat ik te laat melding gemaakt had dat ik niet kon komen.
Voor de rest vind ik het best wel een handige website.